LEPOTA

(Pre)draga kozmetika: za katere izdelke se splača odšteti več in za katere ne

V nekatere kozmetične proizvode je vredno investirati več denarja, medtem ko je za druge visoka cena povsem neupravičena.
Fotografija: Dober marketing in lepa embalaža ima svojo ceno, za katero pa ni nujno, da jo plačate vi. Foto: Shutterstock
Odpri galerijo
Dober marketing in lepa embalaža ima svojo ceno, za katero pa ni nujno, da jo plačate vi. Foto: Shutterstock

Kozmetična industrija je v razcvetu. Od obdobja, ko smo zaradi epidemije koronavirusa ostali doma in nam ni ostalo drugega, kot da se posvetimo sebi in negi, se je marsikdo poglobil v raziskovanje in preizkušanje izdelkov za kožo. Ter naletel na cenovno dostopne izdelke kot tudi takšne, katerih cena je tako visoka, da se vprašamo, ali je tudi upravičena.

Dermatologi trdijo, da samo zato, ker je proizvod drag, to ne pomeni, da je tudi bolj učinkovit kot proizvod z enakimi sestavinami in nižjo ceno.

Veliko znamk, kot so CeraVe, Cetaphill, La Roche-Posay, Neutrogena in podobne so znane po tem, da so zelo učinkovite, dermatološko potrjene in cenovno dostopne.

»Razlika med dostopno in drago vlažilno kremo je predvsem v marketingu, embalaži in patentiranih sestavinah,« pravi ameriška dermatologinja dr. Charlotte Birnbaum. Patentirane formule so nekaj, na kar dražje znamke stavijo v tekmi z dostopnejšimi znamkami in tako predstavljajo novejše tehnologije oziroma formule. Razliko v ceni naredijo za našo kožo precej nepomembne stvari. Ker tudi posebne oziroma najnovejše formule niso nujno najboljše.

»Te formule so lahko dražje zgolj zato, ker so redkejše, a to še ne pomeni, da so bolj učinkovite. Celo nasprotno, zelo pogosto nimamo znanstvenih dokazov, da so te sestavine vredne visoke cene,« za portal Byrdie pojasnjuje Birnbaumova.

PREBERITE ŠE -> Nega kože: Kako pravilno nanašamo aktive in kdaj je čas za premor

Pri dražjih proizvodih lahko višjo ceno ’povzroči’ tudi tekstura in občutek, ki ga izdelek pusti na koži. Cilj proizvajalcev je namreč, da ustvarijo izdelek, ki bo uporabniku prijeten za uporabo. Zagotovo boste raje uporabljali izdelek s svilnato konsistenco kot grudastega. A učinkovitosti izdelka fina konsistenca še vseeno ne zagotavlja. Je pa seveda od uporabnika odvisno, koliko mu pomeni, da se krema lepo nanaša.

Določeni izdelki so lahko poceni, drugi pač ne

Kot je na svojem Instagram profilu pojasnila avtorica knjige Živijo, lepa koža, Tika Hribar, visoko ceno upravičujejo določeni izdelki, medtem ko za vlažilna sredstva, kreme z zaščitnim faktorjem in pa čistilna sredstva res ni potrebe plačevati veliko.

Drugače pa je pri aktivnih sestavinah, kot so retinoidi, vitamin C, aha, bha, salicilna in azelaična kislina. Kot pojasnjuje Hribarjeva, so te sestavine bistveno bolj občutljive in potrebujejo dobro podporno sestavo, da lahko učinkujejo, kar pa zahteva razvoj in investicije, torej to prinese tudi končno višjo ceno.

Aktivne sestavine zahtevajo določen razvoj. Foto: Shutterstock
Aktivne sestavine zahtevajo določen razvoj. Foto: Shutterstock

Ameriška dermatologinja dr. Debra Jaliman pojasnjuje, da višjo ceno določa koncentracija določene sestavine. Pri aktivnih sestavinah pa si želimo, da te opravijo svoje delo. Razliko med aktivi si lahko predstavljamo s pomočjo prispodobe s čajno vrečko.

Pomislite na namakanje čajne vrečke, kjer je prva skodelica najmočnejša, a če boste še naprej uporabljali to isto čajno vrečko, bo z vsako skodelico izgubila moč, pišejo na portalu Byrdie. Cenejši izdelki imajo manj močne sestavine, ki so lahko stranski proizvodi ali ostanki.

Retinoidi so sestavina, ki učinkovito spodbuja nastajanje kolagena v naši koži, a, kot piše BBC, retinoide mora naše telo pretvoriti v aktivno obliko oziroma retinojsko kislino in različni retinoidi potrebujejo več korakov, da jim to uspe. Učinkovitost retinoida pa je odvisna od tega, koliko teh korakov potrebuje.

Kot si lahko preberete v članku tukaj, bodite pri izbiri izdelka z retinoidi pozorni na njihov odstotek. Znamkam, ki na embalaži ne navajajo, koliko retinola vsebuje izdelek, se je bolje izogniti. Višja številka na embalaži pa prav tako ne pomeni vedno visokega deleža čistega retinola, saj nekatere znamke retinol zmešajo v kompleks in nato navedejo odstotek celotnega kompleksa. Količine čistega retinola se običajno gibljejo med 0,1 in 0,3 odstotka.

PREBERITE ŠE -> Mozoljčki, suhost in luščenje kože: Se vaša koža čisti ali ste si porušili kožno bariero?

Pri kislinah pa je tako, kot piše Hribarjeva, da niso sicer drage, a boljša (in posledično dražja) formulacija prinaša boljše rezultate in predvsem prijetnejšo izkušnjo z manj draženja. Vsak od nas, ki je že preizkusil kisline, zelo verjetno ve, kako nas kakšne lahko dražijo.

Torej, če povzamemo; če je vaša negovalna rutina sestavljena zgolj iz izdelkov za čiščenje kože, vlaženje in pa zaščito pred soncem, potem ni potrebe, da bi za te izdelke plačevali veliko. Če pa v rutino dodajate aktivne sestavine, s katerimi spodbujate delovanje kolagena, brišete pigmentne madeže, rešujete posledice aken in želite zamakniti znake staranja, je smiselno v izbiro sredstev vložiti nekaj več truda in pa tudi denarja.

Preberite še:

V prodaji