Ob letošnji razglasitvi rezultatov mature je Republiški izpitni center (RIC), tako kot vsako leto doslej, izpostavil, da je tudi letošnja generacija maturantov po uspehu na maturi primerljiva z lansko in predhodnimi generacijami. Kar pomeni, da ni nič slabša. Oziroma da je, tako kot vsaka generacija doslej, celo za spoznanje boljša od predhodne generacije. Kar ne kaže le na to, da so se tako dijaki kot njihovi profesorji dobro pripravili na maturo. Ampak kaže na to, da je slovenski izobraževalni sistem zelo dober. Če ne odličen. Da imamo odlično izobražene nove generacije. In da nas nima kaj skrbeti. Vse je v redu. Celo zelo v redu.
Uporabniki storitev RIC-a – torej tisti, h katerim prihajajo maturanti na študij – smo se z leti že naučili, kaj to vsakoletno govoričenje RIC-a pomeni: to, da bomo dobili tudi letos slabe študente. Oziroma da bodo letošnji študenti spet slabši, kot so bili lanskoletni. In predlanskoletni. In tako naprej. Kajti v praksi smo se tisti, ki moramo na univerzi delati s temi uspešnimi maturanti, ki so vsako leto enako uspešni kot predhodne generacije oziroma so celo za spoznanje uspešnejši od njih, že naučili, da vsako leto na univerzo prihajajo slabše generacije maturantov. Slabše glede funkcionalne pismenosti. Slabše glede tega, koliko razumejo, kaj so prebrali. Slabše v veščinah abstraktnega mišljenja. Slabše v razumevanju. Slabše glede opremljenosti za umsko delo. Itd.
Skratka: iz govoričenja RIC-a torej vemo, da prihaja nova generacija genialcev. Ki bo v praksi z izjemo posameznikov še slabša od lanske. Predlanske. Predpredlanske. Itd. Iz izkušenj vemo, kaj ugotovitve RIC-a o uspešnosti maturantov pomenijo: namreč nič. Oziroma to, da izobraženost maturantov, njihova funkcionalna pismenost, njihova sposobnost za abstraktno mišljenje, njihova ustvarjalnost in druge kognitivne sposobnosti za študij upadajo.
Tisti, h katerim ti vsakoletni genialci prihajajo, smo se skozi leta skozi lastne izkušnje naučili, da ugotovitve RIC-a nimajo nobene zveze z dejanskimi sposobnostmi in znanjem maturantov. Kar konec koncev potrjujejo tudi rezultati mednarodnih raziskav, ki dokazujejo upadanje funkcionalne pismenosti slovenskih mladih. Upadanje njihove ustvarjalnosti. Upadanje znanja. Upadanje sposobnosti za abstraktno mišljenje. Itd. Ki torej potrjujejo to, kar v praksi vidimo tisti, ki z vsakoletnimi maturanti delamo. Ne pa tega, kar govori RIC.
Povedano odpira vrsto vprašanj. Na primer vprašanje, kako je mogoče...