Glede na konservativnost njenega delovnega mesta je Urška Klakočar Zupančič bojda preveč – sproščena. Ampak ali je to res problem in še, ali ji smemo spontanost zameriti? To značajsko lastnost, ki nedvoumno vsebuje tudi iskrenost. Mar se tega bojimo? Ali nas daje zgolj hipokrizija?
Pogovarjava se tik pred izidom vaše nove knjige Sibilina sodba. Sedemnajsto stoletje, čas epidemij, vojn in, kot pravite, strahu pred čarovnicami. V središče zgodbe ste postavili Sibilo, močno žensko, ki se odločno spopada v patriarhalnem svetu. Je ta tematika, tukaj in zdaj, res najbolj zagatna? Sprašujem zato, ker imamo elementarnih težav v slovenski družbi veliko in preveč; so čarovnice ta hip akutna tema?
Knjiga Sibilina sodba ni knjiga o čarovništvu in preganjanju čarovnic v 17. stoletju. Te tematike se dotakne, ni pa ji posvečena, kot ji je bil v večini moj prvenec Gretin greh. Sibila je drugačna ženska od Grete. Je bolj prvinska, bolj naravna, v nekaterih pogledih še bolj naivna in iskrena, če hočete. Svet jo premetava sem in tja, vendar ji nekako uspe ostati na nogah in poiskati svoj smisel bivanja. Sibila se po svoje še bolj kot Greta upira takratnim družbenim normam in si želi biti svobodna.
Sicer pa sta bili vera v čarovništvo in njegovo preganjanje pomembni temi v začetku novega veka in sta vplivali na evropsko zgodovino, razvoj znanosti, izražanja kritične misli, razvoj pravosodja, pomen religij ter okrutno pomorili na desettisoče žensk in tudi moških. Sama sicer menim, da je lov na čarovnice še kako aktualen. Z bizarnimi, neutemeljenimi obtožbami se srečujemo tudi danes in duša marsikaterega človeka je tako ali drugače zgorela, ker se ni podredila družbenemu ustroju ali pa je bila preveč drugačna.
Miha Šalehar v tokratni Oniplus postavlja pomembno vprašanje: Kakšna je vloga moških zdaj? (»Sicer pa smo moški malo zmedeni, kakšna je naša vloga zdaj. Odkar so prepovedani, je kar zagata. Kdo sploh smo? Na novo se moramo izumiti.«)
Ker verjamem v enakopravnost spolov in egalitarizem, menim, da se je vloga moških spridila takrat, ko so zavzeli prevladujoč položaj nad ženskami. Moški in ženska bi morala biti v ravnovesju. Brez ravnovesja moške in ženske energije ni blaginje v družbi, ker nadvlada enega nad drugim vedno pomeni izkoriščanje šibkejšega. Moški je res fizično močnejši, vendar je ženska tista, ki daje življenje. V krščanstvu je Bog moški. Ampak noben moški ne more nastati brez ...