SLOVENSKA MODA

Simona Kogovšek: Zato je oblačilo slovenskega oblikovalca tudi dobra naložba

Modna oblikovalka o tem, kako Slovenci sprejemajo domače oblikovalce, na katere kose stavi to pomlad in kako združuje družino, oblikovanje in podjetništvo.
Fotografija: Simona Kogovšek v zadrugi Zoofa deluje od njenega začetka. Foto: Jože Suhadolnik
Odpri galerijo
Simona Kogovšek v zadrugi Zoofa deluje od njenega začetka. Foto: Jože Suhadolnik

Simona Kogovšek je poleg oblikovalke Tine Pavlin, še edina od ustanovnih članic Zoofe, ki v modni zadrugi deluje od samega začetka. Letos praznujejo okroglo obletnico in ugotavljajo, da je med Slovenkami vedno več takšnih, ki vedo, zakaj podpreti slovensko modo. Modna oblikovalka pravi, da je ponudba slovenske mode tako raznolika, da prav vsak od nas lahko najde znamko zase.

Kakšna je pomlad v kolekciji Simone Kogovšek?

Kolekcijo pripravljam za naš dogodek, modno revijo Zoofe, in moja pomlad bo pisana, cvetoča. Navdih zanjo sem našla v knjigi Alica v čudežni deželi, zato lahko rečem, da je tudi malo prismuknjena. Veliko je nekih detajlov, sestavljala sem vzorec na vzorec, morda je celo malo pretiravanja. A seveda sem poskrbela, da je kljub vsemu zelo nosljiva, ko se kosi razplastijo in vsakega posamezno kombiniraš z bolj umirjenimi, enobarvnimi oblačili.

Ne obstaja kos, ki se ne bi posvetil. Foto: Jože Suhadolnik
Ne obstaja kos, ki se ne bi posvetil. Foto: Jože Suhadolnik

Za tiste, ki še ne poznajo vašega ustvarjanja, kako bi opisali slog vaše znamke?

Predvsem se moja oblačila dobro znajdejo v vseh situacijah, saj lepo delujejo tako čez dan kot tudi za večerne dogodke. Moja oblačila so bolj casual, a se z različnimi dodatki zlahka spremenijo v večerno toaleto. In še nekaj je tipično moje; ne zgodi se, da se ne bi svetilo. Če nič drugega, so pa šivi svetleči.

Kateri kos je najbolj zaželen med vašimi strankami?

Zagotovo prehoden plašček. Je vsestranski, nepremočljiv, zadržuje toploto in ga lahko nosimo skorajda dokler temperature ne padejo pod ničlo.

Prehodni plašč je eden njenih najbolj prepoznanih kosov. Foto: Jože Suhadolnik
Prehodni plašč je eden njenih najbolj prepoznanih kosov. Foto: Jože Suhadolnik

Že lahko napoveste, kateri bo ključen kos oziroma najbolj zaželen to pomlad?

Računam oziroma upam na suknjič. Morda že zaradi tega, ker jih do zdaj nisem delala in ko dodaš neki nov, čisto svež kroj, se to zagotovo pozna na zanimanju. In pa pajac. Tega sva ravno zdaj s šiviljo izpopolnili, da je resnično tak kot mora biti.

Zakaj menite, da je oblačilo slovenskega modnega oblikovalca dobra naložba za ljubiteljico mode?

Samoumevno je že zaradi tega, ker je lokalno. In mi se res trudimo delati iz materialov, ki so narejeni iz Evrope. Kar zaradi naše majhnosti postaja vedno težje, a za zdaj še vztrajamo.

Predvsem pa smo dobri in tako raznoliki, da mislim, da se med nami res najde vsak stil za vsakega. Je pa res, da naše delo ni hitra moda in temu primerna je tudi cena. A se mi zdi, da se stvari obračajo, da smo ozavestili to, da si kupimo manj kosov in v te investiramo ter jih imamo za dalj časa.

Zoofa letos praznuje že deseto obletnico. Foto: Jože Suhadolnik
Zoofa letos praznuje že deseto obletnico. Foto: Jože Suhadolnik

Zoofa se je odprla pred desetimi leti in v njen delujete od samega začetka. Kako se je čez ta leta razvijal odnos strank do slovenske mode?

Od začetka smo imeli občutek, da si ljudje še ne upajo nositi bolj posebnih kosov. A to se spreminja, za nakupe se odločajo, tudi če naši kroji niso neki hudi presežki, ravno zaradi te ozaveščenosti, ki sva jo omenili prej. Naše stranke ne mečejo denarja stran za oblačila, narejena na Kitajskem. In imamo kar nekaj takšnih, ki nas obiščejo vsak mesec, morda na plačilni dan (smeh). Zagotovo pa bi si bilo dobro še razširiti bazen, ravno zato tudi pripravljamo revijo.

Za kakšen dogodek gre?

Ekipa modne zadruge Zoofa, ki združuje sedem uveljavljenih modnih oblikovalcev, v sklopu praznovanja 10. obletnice ustanovitve pripravljamo modni dogodek: Kdo kroji prihodnost?, kjer bomo predstavili svoje najnovejše kreacije. Takoj ko smo pozvali, naj si ljudje zabeležijo datum, je bil odziv odličen, kar potrjuje, da nam vsem manjkajo modni dogodki.

Koncept je nekoliko drugačen, saj bo revijo spremljala živa glasba, Ani Frece bo s skupino ustvarila jazzovsko vzdušje, manekenke ne bodo korakale po brvi, kot je tipično za revije, saj se bo ta odvila v Unionski secesijski dvorani in se bodo sprehodile med mizami. Vsaka znamka bo imela svoje ambasadorke, znane Slovenke. Kaj več pa naj ostane še skrivnost.

Je modna oblikovalka, mama treh otrok in samostojna podjetnica. Foto: Jože Suhadolnik
Je modna oblikovalka, mama treh otrok in samostojna podjetnica. Foto: Jože Suhadolnik

Imate tri otroke in kot ste že povedali za Ono, ste zadnjo kolekcijo ustvarili po manjšem zlomu, ko ste mislili, da ne boste zmogli več. Kako je biti modna oblikovalka, samostojna podjetnica in mati treh otrok?

V prvi vrsti moraš imeti rad to, kar delaš. Kar verjetno velja za vse podjetnike, ki živijo od svojih hobijev. Res ne vem, kaj drugega bi počela, ker sem od samega začetka vedela, da si želim imeti svojo znamko. Po tem zlomu, ki ga omenjate, sem se morala le malo pogovoriti sama s sabo. Ko ugotoviš, da je na tebi, kako boš speljal stvari, se rešitve najdejo same od sebe. Me pa moja želja po samostojnosti in finančni neodvisnosti ob kakšnih poslovnih padcih zagotovo spravi v stres.

PREBERITE ŠE -> Kako je Britanka z enim modnim kosom spremenila življenja milijonom žensk

Mislila bi si, da oblikovalci potrebujete bolj svobodne oziroma ohlapne urnike, kar ni povsem združljivo z veliko družino?

Ko si v takšni situaciji, začne glava drugače delati, razporediš dan po predalih. Dela in družine seveda ne morem čisto ločiti, tudi ko sem z otroki dobim kakšno idejo, ali pa se mi utrne sredi noči. Seveda mi delo ne omogoča, da ob štirih popoldne zaprem vse in pozabim, da sem oblikovalka. Tudi doma sem morala jasno razložiti, da moj urnik ni tako prilagodljiv, kot si morda nekdo misli. Časa, ki ga ne porabim za ustvarjanje, ne morem nikoli nadomestiti. Zagotovo sem, ko si postavim omejitve, bolj učinkovita. 

Preberite še:

V prodaji