DELJENJE VLOG

Nadja Furlan Štante: Samo krščanska religija je ženski naložila občutek krivde

Religiologinja in pionirka ekološkega feminizma pojasnjuje številne zakoreninjene stereotipe, zaradi katerih še dolgo ne bomo spolov razumeli enakopravno.
Fotografija: Nadja Furlan Štante o tem, zakaj se tako težko znebimo stereotipov. Foto: Marko Feist
Odpri galerijo
Nadja Furlan Štante o tem, zakaj se tako težko znebimo stereotipov. Foto: Marko Feist

V podkastu Na robu je novinarka Pija Kapitanovič gostila religiologinjo in pionirko ekološkega feminizma Nadjo Furlan Štante. V pogovoru sta se dotaknili deljenju vlog, nevarnosti (ne)razumevanja o moških, ki gradijo kariero in ženski, ki ostane doma. Zakaj je eno več vredno od drugega in nista obe odločitvi razumljeni enakopravno?

Nadja Furlan Štante slikovito pojasni, ali so za vse stereotipe krive religije. »Kar se tiče teoloških interpretacij je krščanstvo, v primerjavi z judovstvom in islamom, eno izmed bolj rigoroznih glede moške superiornosti nad žensko inferiornostjo. Vse tri religije poznajo zgodbo o Adamu in Evi, s tem, da je bistvo pri vsaki drugačne interpretirano.

Če sem malo bolj konkretna; položaj ženske v krščanstvu je zelo močno stigmatiziran ravno s to zgodbo, ki jo najdemo v prvi Mojzesovi knjigi, ki pravi, da naj bi bila Eva tista, ki naj bi se uprla Bogu, bila neposlušna in zaužila prepovedan sadež, s tem zapeljala Adama in bila potem kot takšna kriva za izgon iz raja.

In teološko gledano, to je prvina, ki je lastna samo krščanstvu, judovstvo in islam tega recimo nimata, je ta moment krivde. Eva je namreč tista glavna krivka, ki je kriva za izgon človeka iz raja. Iz tega sledi doktrina o padcu človeka v greh.

V judovstvu je bila Eva močna ženska in nima te negativne konotacije, po kateri bi bila ženska ontološko gledano nekaj slabega, inferiornega, nečistega, divjega. Vse, kar se je, prav zaradi te doktrine, ženski naložilo v krščanstvu. In tudi islam tega nima, ima zgodbo o nastanku človeka, o Adamu in Evi, o delitvi vlog, a ni te krivde, ki jo je ženski naložilo krščanstvo.

Zato se mi zdi, da krščanstvo nosi levji delež bremena, kar se tiče kasnejših teoloških implikacij glede žensk, da je treba vse ženske, kot potomke Eve, gledati kot grešne, nečiste. Že res, da rečejo, da je Marija kot protiutež, a to je že povsem druga zgodba,« pojasni Nadja Furlan Štante.

Kakšen simbol nosi jabolko, zakaj je Marija Magdalena povezana s prešuštvom in pa tudi, zakaj so ženske kvote po njenem mnenju dobrodošle tudi v sistemih, kjer so ženske in moški enakopravni, poslušajte TUKAJ - v podkastu Na robu.

Preberite še:

V prodaji