S Saro Briški Cirman, ki je širši množici poznana kot Raiven, sva klepetali nekaj dni po tem, ko je nastopila na hrvaški Dori. Sedaj so pred njo še nastopi v Atenah, Madridu, Barceloni, Londonu, Amsterdamu in Stockholmu.
Kot da ta pred-evrovizijska turneja in vse priprave na Malmö niso dovolj, je pred kratkim izdala kratkometražni album Sirene, odigrala nosilno vlogo v tango operi Maria de Buenos Aires, pripravlja pa se tudi na koncert v Cankarjevem domu, kjer bo 21. aprila praznovala 10. obletnico glasbenega ustvarjanja.
O Raiven si ljudje dovolijo izraziti mnenje, s svojim misterioznim videzom nikogar ne pusti hladnega, a sama pravi, da so vsi komentarji odsev tistega, ki komentira. Do tega spoznanja ji je pomagala psihoterapija in študij psihoanalize.
»Sicer nimam vpogleda v to, kako je drugje, a se mi zdi, da Slovenci svoje izvajalce bistveno manj podpirajo kot pa v kakšnih drugih državah. Iz tujine imam res ogromno podpore, večina grdih komentarjev prihaja od Slovencev,« mi je povedala, ko sva se dotaknili te vseprisotne želje po komentiranju iz kavča.
Prepričana je, da glasba ni le zato, da zabava, kot tudi ženske nismo tu le za to, da smo lepe, pravi. Všeč si je z belimi obrvmi in bledimi ustnicami. Zato bo nasvet, ki ji ga je dal Bojan iz Joker Out o njenem videzu na odru, najverjetneje preslišala.
Ob izidu skladbe Veronika ste dejali, da je lov na čarovnice v letu 2024 še kako živ. Bi lahko razširili svojo misel, kdo so sodobne čarovnice?
Zdaj res čarovnic ne sežigamo več na grmadah, a imamo druge metode, s katerimi jih kaznujemo. Pa mislim, da ne le žensk. Ko sem začela ustvarjati album Sirene, ki nosi samo zgodbe žensk, sem se res zelo usmerila samo vanje, a med procesom ustvarjanja in tudi zdaj, ko so pesmi že zunaj, vidim, da je lov na čarovnice zelo univerzalna tema, ki se ne dotika zgolj žensk. Opažam, da družba zelo težko sprejme nekaj, ali se celo boji nečesa, česar ne razume. Hitro si lahko označen z določeno značko, polno stereotipov. V tem smislu vidim, da je lov na čarovnice še vedno aktualen in bo tak tudi vedno ostal.
Prizor iz videospota Veronika. Foto: Tjaša Barbo
V pesmi Veronika je en verz izredno presunljiv: 'ogledalo sem brez robov, le odsev tvojih sem strahov'. Ob prvem poslušanju ga je izpostavil tudi Jure Longyka, sami ste tudi že povedali, da vam je zelo ljub. Kaj ste želeli z njim povedati?
To je res moj najljubši verz v pesmi, morda celo najljubši od vseh, ki sem jih kadarkoli napisala. V tem verzu je prišel na plan tudi moj študij psihoanalize in verjetno izhaja iz tega, da se veliko ukvarjam ...