Motor vozijo tudi številne ženske, od mladih deklet do dam v zrelih letih. Tako se počasi, a vztrajno iz sopotnic na zadnjem sedežu spreminjajo v motoristke, ki poprimejo za krmilo. Tudi zadnje še vedno rade prisedejo k svojim možakarjem, najraje k tistim, ki imajo posluh ne le za potrebe svojega motocikla, ampak tudi sopotnice na zadnjem sedežu.

Od sopotnice do motoristke

Mnoge se čez čas odločijo, da opravijo izpit in presedejo na lasten motocikel. Takšna je bila tudi motoristična pot Hermine Steržaj, tajnice Ducati kluba Slovenija, ki se je že na prvi vožnji na zadnjem sedežu motocikla zaljubila vanj. »Moj motor mi pomeni predvsem svobodo in s tem moč ter samozavest. Mislim, da je na vseh življenjskih področjih močno vplival name. Lahko bi rekla, da sem se julija 2016, ko sem opravila izpit za motor, ponovno rodila,« pravi Hermina.

Hermina Steržaj Foto: Boštjan Horvat

Maja Bošnjak, prav tako voznica ducatija, pa že od malega čuti strast do motociklov: »Motor je moje (edino) prevozno sredstvo, ki mi da občutek svobode, sreče, veselja in osebne rasti na več ravneh.« Obe sogovornici se že veselita njihovega junijskega, za ženske rezerviranega motorističnega izleta, ki ga organizira Ducatijev klub.

Maja Bošnjak Foto: osebni arhiv

Ženstvena v usnju in tekstilu

Vožnja z motociklom zahteva tudi ustrezno zaščitno opremo. Industrija motoristične konfekcije sicer ima v ponudbi ženske modele, a kot pravijo motoristke, kljub čedalje večji ponudbi še vedno težko najdejo dobro prilegajočo se opremo, saj njihove telesne mere niso vedno takšne, kot si jih je zamislil proizvajalec. Predvsem iskanje prave velikosti kombinezona in rokavic je lahko velik izziv.

Maja Bošnjak in Hermina Steržaj sta izbrali Ducatijevega monstra. Foto: Urban Kogovšek

Prilagojeni meni

Proizvajalci motociklov ne izdelujejo posebnih »ženskih« modelov, zato imajo motoristke, sploh tiste nižje rasti, na voljo bistveno ožji izbor jeklenih konjičkov kot njihovi (višjerasli) motoristični kolegi. Malo je znamk, ki že ob naročilu (novega) motocikla omogočijo še njegovo prilagoditev ženski telesni višini – ne le z nižjim sedežem, ampak tudi z nižjim podvozjem; tu se po našem vedenju najbolje odreže BMW. Če proizvajalec motocikla ne ponuja tovarniških rešitev za višinsko zagato, pa so tu rešitve, ki jih ponujajo neodvisni izdelovalci sedežev in vzmetenj. Seveda moramo tedaj prilagoditve zaupati izkušenemu mojstru, saj gre za posege, ki vplivajo na varnost vožnje.

Bavarski BMW ponudi ob nakupu novega motocikla možnosti prilagoditve višine. Foto: David Daub

Seveda je na trgu tudi nekaj modelov motociklov, ki jih odlikuje nizko sedenje. Takšni so nekateri Harley-Davidsonovi modeli – znižana verzija sportster superlow že vrsto let velja za najbolj priljubljeno med ameriškimi motoristkami, cenijo pa jo tudi slovenske voznice harleyjev. 

Med ameriškimi motoristkami je najbolj priljubljen harley-davidson sportster superlow. Foto: Scott Toepfer

Do žensk prijazno ergonomijo imajo tudi tako imenovani slečeni motocikli, kot so Ducatijev monster, Hondina modela NC750SA in CB650R hornet, Yamahina MT-07 in MT-09, če naštejemo le nekatere. 

Živahna yamaha MT-09 je pogosta izbira deklet, ki rade krotijo veliko konjev. Foto: Yamaha