Vprašajte strokovnjaka

Zavajajoči spletni prodajalci: Na spletu plačaš več kot v trgovini

Spoštovani,

Zanima me, kakšne pravice imamo potrošniki pri spletnem nakupovanju. Nikoli nisem bila preveč navdušena nad spletnimi trgovinami, saj raje izdelek pregledam v živo in zanj šele nato odštejem denar. V času korone pa je bilo seveda lažje naročati stvari in sem tako opravila kar nekaj nakupov. Glede oblačil ne bom izgubljala besed, ker je tam vedno tombola, da ti stvari pristajajo, brez da jih pomeriš, a razočaral me je nedavni nakup kuhinjskih pripomočkov.

V slovenski spletni prodajalni sem med drugim naročila kuhalnico, prejela pa zajemalko. Ni mi jasno, kako so se lahko tako zelo zmotili, saj gre vendar za povsem drug artikel. Poleg tega so izdelki, ki sem jih naročila, prišli z nalepkami, na katerih je pisala pol nižja cena kot v njihovi spletni trgovini in sem jo plačala jaz. Zelo sem bila razočarana in ogorčena, da tako prinašajo ljudi naokrog. Poleg tega sem za naročilo morala plačati še drago poštnino.

Preden se pritožim, me zanima, ali lahko poleg menjave izdelka zahtevam tudi povrnitev denarja? Ali ni to zavajanje potrošnikov, da so na izdelkih nižje cene, oni pa prodajajo za več? Hvaležna vam bom za pravno mnenje.

Bralka

Opravka imate z zavajajočo poslovno prakso

Glede na to, da gre pri nakupovanju preko spleta za poseben pravni režim pogodb, ki se sklepajo na daljavo, je dobro vedeti, da imate pri takih pogodbah pravico, da v 14. dneh obvestite prodajalca, da odstopate od pogodbe, ne da bi pri tem navedli razlog, zakaj ste to storili.

V primeru takega odstopa od pogodbe vam mora prodajalec nemudoma, oziroma najpozneje v 14. dneh po prejemu obvestila o odstopu od pogodbe, vrniti vsa prejeta plačila. Plačila vam mora vrniti z enakim plačilnim sredstvom, kot ste ga uporabili (to denimo pomeni, da vam mora vrniti gotovino, če ste nakup opravili v obliki gotovinskega plačila; če pa ste nakup opravili s plačilno ali kreditno kartico, pa vam mora plačilo vrniti na eno izmed takih kartic).

Prodajalec ima sicer pravico, da zadrži vračilo prejetih plačil do prevzema vrnjenega blaga ali dokler potrošnik ne predloži dokazila, da je blago poslal nazaj, razen če ponudi možnost, da sam prevzame vrnjeno blago.

Prejete izdelke morate sicer vrniti prodajalcu najpozneje v 14 dneh po obvestilu o odstopu od pogodbe, pri čemer se šteje, da pravočasno vrnete blago, če ga pošljete pred iztekom 14-dnevnega roka za vračilo.

Dejstvo, da ste prejeli blago z nalepkami, na katerih je bila napisana za pol nižja cena kot cena, po kateri ste kupili blago, v prvi vrsti dokazuje nemarnost in neprofesionalnost spletnega prodajalca in domnevam, da pri njem ne boste opravili nobenega nakupa več.

Pravno gledano, pa bi lahko šlo v tem primeru tudi za zavajajočo poslovno prakso. Zakon namreč določa, da se poslovna praksa šteje za zavajajočo, če kakor koli zavaja povprečnega potrošnika glede cene ali cenovnih prednosti, ter povzroči, da povprečen potrošnik sprejme odločitev o poslu, ki je sicer ne bi sprejel.

Če je prodajalec denimo ceno omenjenega artikla oglaševal kot ugodno, kasneje pa se je izkazalo, da to seveda ni (glede na nalepke, na katerih so bile napisane za pol nižje cene), gre v tem primeru za zavajajočo poslovno prakso.

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij ONAPLUS.SI Logo

Zakaj imamo v uredništvu One radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE