Slavnik je 1028 metrov visok hrib, ki se nahaja na območju slovenske Istre in sicer v njeni pokrajini Čičarija. Izmed sloveskih vrhov nad 1000 metrov nadmorske višine je Slavnik tisti, ki se nahaja najbližje morju in velja za najbolj priljubljeno pohodniško točko Obalno-kraške regije, zaradi česar se ga je prijelo ime primorski Triglav. Če ga boste obiskali ob lepem in jasnem vremenu, se vam bo razgled z vrha odprl do Šavrinskih brd z morjem v ozadju, Kvarnerskega zaliva, Nanosa in Alp. Opazite lahko tudi Vremščico in malo bolj oddaljen Snežnik. Gre sicer za območje, ki je pogosto izpostavljeno vetru, zato se je smiselno obleči temu primerno.

Njegov vrh je skupaj s pobočji od leta 1992 dalje razglašen za naravni spomenik in naravno vrednoto državnega pomena. Na njem se bohoti raznovrstna kraška travniška vegetacija, ki se v svoji najlepši luči pokaže aprila in maja. Na poti do vrha boste tako lahko opazili tržaški svišč, košutnik, narcise ter nekatere sredozemske gorske cvetlice, kot sta zlati koran in Jacquinijev ranjak. Hkrati gre za območje, ki je zelo zanimivo tudi za zoologe, saj lahko sem pridejo opazovat nekatere redke in endemične živalske vrste metuljev, strig in pajkov.

Kraška flora je na Slavniku najlepša prav aprila in maja. Foto: Anze Furlan/Shutterstock

Na vrhu hriba je postavljena razgledna plošča, ob njej pa je žig. Pohodnike tik pod vrhom pričaka tudi Tumova koča na Slavniku, ki deluje že od leta 1957 in je pravilnoma odprta med vikendi in prazniki, za večje skupine pa tudi po dogovoru.

Tumova koča na Slavniku je odprta tudi med vikendi in prazniki. Foto: MX441 Photo/Shutterstock

Kako na Slavnik?

Na Slavnik vodi več planinskih poti, vendar se boste nanj v najkrajšem možnem času povzpeli, če boste izbrali izhodišče Podgorje. Sem boste prispeli, če boste avtocesto Ljubljana-Koper zapustili na izvozu Kozina, nato pa se boste po stari cesti proti Kopru zapeljali v smeri Podgorja. Na naslednjem križišču zavijte levo, prav tako v smeri Podgorja. V vasi Podgorje boste v bližini športnega igrišča zagledali veliko parkirišče, na katerem lahko parkirate. Nato se morate peš vrniti do glavne ceste in v smeri vožnje nekaj časa hoditi ob njej. Po nekaj deset metrih boste prispeli do križišča, na katerem vas bodo lesene planinske oznake usmerile mimo kapelice levo navzgor. Nato sledite markacijam.

Foto: Anze Furlan/Shutterstock

Na Vremščico po enega najlepših razgledov

Vremščica je še en hrib Obalno-kraške regije s skoraj enako nadmorsko višino kot Slavnik. Njena najvišja točka se namreč nahaja na 1027 metrih. Pravzaprav gre za pogorje, ki se razteza med Senožečami, Pivko in Divačo ter je sestavljeno iz treh nizov, za katere je značilna podolžna dinarska smer. V primeru lepega vremena je z vrha možno opazovati Dolomite, Julijske Alpe ter Snežnik in Slavnik. V pomoč pri prepoznavanju okoliških hribov je lahko orientacijska plošča na kamnitem stebru. Na vrhu se nahaja tudi skrinjica z vpisno knjigo.

Z vrha Vremščice boste v lepem vremenu videli Dolomite, Julijske Alpe ter Snežnik in Slavnik. Foto: Anze Furlan/Shutterstock

Na lokaciji se prepletajo podnebni vplivi celinske Slovenije in Sredozemlja. Za sam vrh domačini sicer uporabljajo različna imena, kot so Velika Vremščica, Gabrk, Vrbanov vrh in Gora sv. Urbana. Vremščica je sicer tradicionalno pašno območje, ki je primerno predvsem za pašo ovc. Zaradi opuščanja paše se v zadnjem času travniki in pašniki zaraščajo, s čimer bledi njena prvotna podoba.

Na Vremščici še vedno domujejo ovce. Foto: Marko Feist

Kako na Vremščico?

Na Vremščico vodi več poti. Med njimi je tudi tista, ki se začne v Senožečah. Da bi prišli do izhodišča, morate avtocesto Ljubljana–Koper zapustiti na izvozu Senožeče. V prvem križišču nato zavijte levo v smeri Senožeč. Ko boste tja prispeli, je treba še enkrat zaviti levo v smeri Razdrtega in po 100 metrih parkirati na parkirišču v Senožečah, ki se nahaja ob glavni cesti. Ko boste opazili planinske oznake za Vremščico, boste vedeli, da se nahajate na pravem parkirišču. Nato nadaljujte peš. Cesta vas bo najprej vodila med hišami, nato pa do manjšega spominskega parka. Tam boste opazili markacije, katerih sledite do vrha.