MODNI DOGODEK

Na tednu mode v Ljubljani letos revija, ki bo razdvojila javnost

Manj kot dva tedna nas ločita do ljubljanskega tedna mode (LJFW), ki bo tokrat največji in najobširnejši.
Fotografija: Promocijsko fotografijo LJFW letos krasijo znani obrazi, ki nosijo oblačila slovenskih oblikovalcev. Foto: Urša Premik
Odpri galerijo
Promocijsko fotografijo LJFW letos krasijo znani obrazi, ki nosijo oblačila slovenskih oblikovalcev. Foto: Urša Premik

Praznovali bodo 10. obletnico delovanja, to pa bo že kar 15 edicija tedna mode. Potekal bo celih pet dni, na njem pa se bo predstavilo 46 znamk. Med njimi tudi priljubljena znamka športnih oblačil SWY, ki je ena od ključnih, ki so zanetile vseslovensko navdušenje nad pajkicami in tako še podkrepile ležeren odnos do mode in osebnega sloga med Slovenkami.

Pričakujemo lahko, da bodo mnenja o tem, zakaj se omenjena znamka predstavlja na tednu mode, deljena. Zagotovo pa bo vzbudila veliko zanimanja tudi na socialnih omrežjih.

Znamka SWY revijo pripravlja v sodelovanju z Gogo Štiftar, ki vodi Pentlja Concept Store, kar zagotovo obljublja zanimivo predstavitev.

Sicer pa se na tednu mode obetajo revije številnih modnih oblikovalcev, med njimi tudi Julije Kaje Hrovat, Simone Kogovšek, Mojce Celin in Nike Ravnik, s katerimi smo na Oniplus v preteklosti že klepetali. Poleg slovenskih oblikovalcev bodo v Ljubljani svoje kolekcije predstavili še oblikovalci iz Srbije in Madžarske.

V desetih letih je ekipi ljubljanskega tedna mode uspelo zgraditi platformo, ki ima zelo pomembno vlogo pri razvoju slovenske modne industrije. Izvršna producentka Melinda Rebrek in direktor Den Baruca ob obletnici delita svoje poglede na desetletje LJFW. Spomnila sta se začetkov iz leta 2014 in takratne osnovne vizije.

Kot pravi Melinda: »Priznam, da si ob prvi, takrat še virtualni ediciji v Mestnem muzeju, nisem mislila, da nam bo v desetih letih uspelo doseči to, kar smo. Od popolne kreativne neodvisnosti ekipe, ki je dogodek kljub vsem oviram izpeljala, do danes, ko se tuji novinarji in oblikovalci sami javljajo, da bi sodelovali na LJFW, smo prehodili dolgo pot. Ta je bila polna tako uspehov kot izzivov – na trenutke je bila kot dober žur, drugič kot grška tragedija, a vedno dinamična in kreativna.«

Melinda Rebrek Foto: Zupanov
Melinda Rebrek Foto: Zupanov

Den Baruca pa se prvega LJFW spominja kot enega najbolj avantgardnih oblik tega dogodka.

»Pri svoji prvi izvedbi smo povabljenim gostom kolekcije predstavili izključno v video obliki, medtem ko smo širši javnosti omogočili ogled Showrooma, ki je bil odprt en teden v starem mestnem jedru. Na obrežje Ljubljanice smo projicirali video kolekcij, kar je dodatno povečalo pozornost občinstva. Ta odprti pristop nam je omogočil, da smo slovensko modo predstavili tudi mimoidočim, ne le ožjemu krogu poznavalcev. To je bil prvi prelomni mejnik, saj je slovenska moda prvič izstopila iz okvira zaprtih strokovnih krogov in se začela približevati širši prepoznavnosti.«

Den Baruca Foto: Zupanov
Den Baruca Foto: Zupanov

Eden ključnih dejavnikov, ki so vplivali na uspešnost dogodka, je bila nepopustljiva predanost ekipe, ki se ni uklonila številnim izzivom, ki so jih srečevali na poti. »Najbolj sem ponosna, da se nismo nikoli vdali,« dodaja Melinda. »Ekipa se je skozi leta spreminjala, a vedno nas je gnala ista vizija – postaviti slovensko modo na zemljevid in jo predstaviti tako domačim potrošnikom kot tudi v svetu.«

PREBERITE ŠE -> V Londonu živeča Slovenka, ki navdušuje z naglavnimi okrasji: V Angliji je drugače predvsem to

Trgovina poglobila razumevanje trga

Ena največjih prelomnic je bila otvoritev trgovine LJFW.shop, ki že skoraj leto dni domuje v Centru Rog in oblikovalcem omogoča ne le predstavitev, temveč tudi prodajo njihovih kolekcij skozi vse leto. Melinda dodaja: »To je eden od ciljev, ki smo si ga zastavili že na začetku, in je čudovito darilo za našo 10. obletnico.«

Z njo se strinja tudi Den, ki pravi: »Ta korak je omogočil vpogled v to, kaj se zgodi s kosi po predstavitvi, to je poglobilo naše razumevanje trga in nas pripravilo na večje in pomembnejše korake. Še posebej izstopajoč uspeh zadnje edicije dogodka pa je zagotovo predstavitev kolekcije Tanje Vidic tik pred njenim svetovnim sodelovanjem s tako velikim oblikovalskim imenom, kot je Rick Owens. Takšna sodelovanja slovenskih oblikovalcev se ne zgodijo pogosto in predstavljajo pomemben dosežek tudi za celotno slovensko modno sceno.«

Spomnimo še, da je prav kreacijo Tanje Vidic lansko leto na naslovnici kultne glasbene revije Rolling Stone nosila ameriška raperka Cardie B.

Vizija za prihodnost

Po desetih letih se pojavlja nova vizija – konkretizirati in formalizirati prostor za kreativno modno industrijo. »Opazujemo, kako v tujini javni kapital podpira razvoj sektorja in ustvarja ekosistem, ki vključuje različne poklice v modnem svetu – od frizerjev, mojstrov ličenja, fotografov, do režiserjev in drugih,« pojasnjuje Den.

»Z idejo o modni zbornici bomo močnejši pri predstavljanju v tujini in na svetovnem nivoju. Naša vizija je ustvariti prepoznavno slovensko identiteto v svetu butične mode, ki se osredotoča na trajnostno izdelavo in odmik od hitre mode.«

S tako prepoznavnostjo želimo graditi stabilno poslovno okolje, ki bo ključnega pomena za obstoječe in prihajajoče oblikovalce ter vse uporabnike slovenskih modnih izdelkov.

Organizatorji obljubljajo pester program, pri katerem skorajda ne bo manjkal nobeden od vidnejših oblikovalcev iz našega modnega sveta. Program bo znan v prihodnjih dneh, že sedaj pa je mogoče tudi kupiti vstopnice in si kreacije pogledati v živo na modni brvi Centra Rog.

Preberite še:

V prodaji