Matic Veler: Ustvariti videz golote in zagotoviti prefinjenost je bil največji izziv pri kreaciji za Raiven
Matic Veler je modni oblikovalec, ki se bo letos podpisal pod kostum, v katerem bo Raiven nastopila na evrovizijskem odru s pesmijo Veronika. Vsak od nas lahko že zdaj ve, da bo njena ekstravagantna, saj imamo predstavnico, ki točno ve, kaj želi s svojo javno podobo doseči, ima jasno vizijo o svojem nastopu in kdo ji pri uresničevanju cilja lahko najbolje pomaga. V pogovoru nam je Matic Veler zaupal, da je delo s takšnimi umetniki, kot je Raiven navdihujoče in osvežujoče.
Ob zunanji podobi, ki jo snujete za Raiven in smo jo do zdaj že lahko videli, se zdi, da sta Raiven in Matic Veler ustvarjena za sodelovanje. Kako je ustvarjati s takšno umetnico, ki razume ekstravaganco in jo tako dobro nosi?
Sodelovanje s takimi posamezniki prinaša neprecenljive izkušnje, polne kreativnosti, inovativnosti ter strasti do umetnosti. Ti ljudje ne le razumejo, ampak tudi oživijo ekstravagantne ideje na načine, ki si jih marsikdo sploh ne bi upal zamisliti. Ena izmed najbolj navdihujočih stvari pri delu s takimi umetniki je, kako neustrašno sprejemajo svojo drugačnost. Namesto da bi se trudili prilagoditi okolju, ustvarjajo svoj svet, kjer je biti drugačen, prednost, ne pomanjkljivost. To prinaša osvežujočo perspektivo, ki spodbuja razmišljanje izven ustaljenih okvirov. Poleg tega ima Sara močan jaz, kar pomeni, da ima jasno vizijo, kdo je in kaj želi doseči. Ta samozavest se prenaša na celotno delovno okolje, kar ustvarja dinamično in navdihujoče ozračje.
Koliko bo v kreaciji, ki jo delate za Evrovizijo vas in koliko Raiven? Se vajini viziji o podobi na odru prepletata? In kakšna je ta vizija?
V kreaciji za Evrovizijo je prisotnih veliko odsevov tako mojega kot Sarinega prispevka. Skupaj z ekipo smo se intenzivno pogovarjali o tem, kaj želimo doseči, kako želimo predstaviti to pesem in kako ohraniti mističnost ter ekstravagantnost na odru. Pri tem sem svojo estetiko povezal z idejo, ki je bila celostni umetniški viziji zelo blizu.
Naša vizija za nastop na Evroviziji je bila ustvariti obleko, ki bi ohranila mističnost, drugačnost, odprtost in ekstravaganco na način, ki je drugačen od običajnega. Ta obleka bo odsevala tako moj estetski okus kot Sarin. Skupaj smo želeli ustvariti nekaj edinstvenega, kar bo odmevalo z močjo pesmi in se ujemalo z vso ekstravagantnostjo, ki jo prinaša Evrovizija.
Ko boste kliknili na zgornjo objavo, se vam bo prikazal video nastajanja kostuma, s katerim je Raiven nastopila na hrvaški Dori.
Kako se je začelo vajino sodelovanje z Raiven?
Najine poti so se križale že prej, na modnih brveh, kjer sem imel priložnost občudovati njeno karizmatično prezenco in izjemno talentirano interpretacijo ob mojih oblačilih, saj je kot manekenka nosila moje kreacije. Ta prva srečanja so postavila temelje za nadaljnje sodelovanje. Kasneje, ko je Raiven postala moja stranka in pri meni naročila nekaj modnih kosov, se je najina pot še bolj poglobila.
Skozi ta proces sem spoznal njeno estetiko, njene želje in kako lahko moje oblikovanje dopolni njeno umetnost. Vedno bolj sva se razumela in povezovala na umetniški ravni. Najina pot se je iz modnih brvi tako premaknila na glasbeni oder. Skupaj sva začela razvijati vizijo, kako združiti moje oblikovanje z njenim glasbenim izrazom, kar je vodilo do ustvarjanja edinstvenih in izjemno ekstravagantnih kreacij za njene nastope.
Včasih so omejitve tudi vir ustvarjalnosti, in to je bil zagotovo primer pri tem izzivu. Rezultat je kreacija, ki je prava mešanica izpostavljenosti in prefinjenosti.
Raiven mi je v pogovoru zaupala, da imate pri ustvarjanju evrovizijskega kostuma največ dela s tem, kako ustvariti videz golote in hkrati zagotoviti, da te na odru ne bo. Ste že našli rešitev?
Res je, ustvarjanje videza golote na odru, hkrati pa zagotavljanje diskretnosti in prefinjenosti, je bil eden izmed največjih izzivov pri oblikovanju za nastop. Iskanje materiala, ki bi omogočal tak videz, obenem pa ohranil pokritost in estetsko privlačnost, ni bilo enostavno, še posebej ker so možnosti omejene. Kljub temu smo s trdim delom in ustvarjalnostjo našli popolno rešitev, ki bo na odru pokazala ravno tisto, kar smo si želeli. Včasih so omejitve tudi vir ustvarjalnosti in tako je bil zagotovo pri tem izzivu. Rezultat je kreacija, ki je prava mešanica izpostavljenosti in prefinjenosti, v skladu z vizijo, ki smo jo želeli doseči.
PREBERITE ŠE -> Raiven: Psihoterapija je zame rešilna bilka že samo zaradi stvari, povezanih z Evrovizijo
Delali ste že z ogromno materiali. Kakšen bo na Evroviziji, glede na to, da bo kostum zagotovo ekstravaganten, a mora omogočati udobno gibanje?
Da, material, ki smo ga izbrali za kostum za nastop na Evroviziji, je bil skrbno izbran tako, da omogoča udobno gibanje. Pri oblikovanju smo zelo pazili, da material ne omejuje gibanja, še posebej glede na koreografijo in potrebe nastopa. Kostum je zasnovan tako, da se popolnoma prilega gibanju na odru, ne da bi pri tem izgubili svojo estetsko vrednost. Kljub temu da smo se osredotočili na udobje in funkcionalnost materiala, pa je kostum še vedno izjemno ekstravaganten in izstopajoč. Ohranili smo estetiko, ki je blizu mojim dosedanjim delom.
Vaše kreacije razgaljajo veliko kože, hkrati pa nikoli ne delujejo vulgarno. Čemu bi pripisali, da vam to uspe?
To, da moje kreacije razkrivajo veliko kože, vendar nikoli ne delujejo vulgarno, pripisujem več dejavnikom. Prvi in najpomembnejši je moj osebni odnos do estetike in oblikovanja. Vulgarnosti ne maram in se vedno trudim, da v svojih kreacijah zakrijem tisto, kar je potrebno, hkrati pa ohranjam večno eleganco. Pri oblikovanju se osredotočam na ravnovesje med pokritostjo in razkrivanjem kože. To pomeni, da izberem dele telesa, ki jih želim poudariti, hkrati pa skrbim, da ostanejo ključni deli telesa primerno zakriti. V tem procesu gre za subtilno igro razkrivanja in skrivanja, ki ustvarja dražestno, a vedno prefinjeno silhueto.
Poleg tega pri izbiri materialov in krojev vedno pazim na to, da materiale, ki imajo lep padec in se prilegajo telesu na način, ki poudarja telo, ne da bi bilo potrebno pretirano razkrivanje. Kroji so premišljeni, da delujejo osupljivo, hkrati pa ohranjajo zapeljivost brez prestopanja meje v vulgarnost.
Med največjimi nauki je bilo spoznanje, kako deluje studio visoke mode na najvišji ravni. Naučil sem se, kaj so prednosti in slabosti takšnega okolja, ter kako delati v večji skupini ljudi.
Sicer pa vaše umetniško izražanje ni le preko mode, kajne?
Da, točno tako. Moje umetniško izražanje ni omejeno le na modno oblikovanje. Poleg tega se intenzivno ukvarjam s prostorsko umetnostjo, umetniškimi instalacijami ter performansom. Vsaka od teh umetniških disciplin mi omogoča drugačen način izražanja in raziskovanja. V prostorski umetnosti se osredotočam na oblikovanje prostora kot umetniškega objekta. Skozi uporabo različnih materialov, svetlobe, tekstur in oblik ustvarjam atmosfere, ki vabijo opazovalca v svoj svet. To je način, kako izražam svojo vizijo prostora in ga interpretiram skozi umetnost.
Umetniške instalacije so zame način, kako združiti različne elemente in materiale v enovito umetniško delo. V teh instalacijah združujem modne elemente s prostorskimi in abstraktnimi koncepti, kar ustvarja unikatne izkušnje za gledalca.
Performans pa mi omogoča izražanje skozi gibanje in akcijo v živo. Tu se lahko povežem z občinstvom na zelo neposreden način, preko telesa in giba izražam svoje misli, čustva in ideje. To je zame zelo osvobajajoč način umetniškega izražanja.
Poleg tega sem tudi kustos v galeriji, kar mi omogoča poglobljeno delo z drugimi umetniki in njihovimi deli. Kot kustos si prizadevam predstaviti raznolikost umetniških izrazov in omogočiti gledalcem edinstvene izkušnje skozi razstave.
Tako lahko rečem, da moje umetniško delo sega preko meja mode. Vsako od teh področij mi omogoča raziskovanje in izražanje na drugačen način, kar obogati moje umetniško potovanje.
Po magisteriju v Londonu na Royal College of Art ste šli na prakso k oblikovalki Iris van Herpen. Česa ste se naučili pri njej?
Na praksi sem se resnično naučil ogromno, tako pozitivnih kot negativnih stvari. To obdobje je bilo ključno za moj osebni in profesionalni razvoj. Med največjimi nauki je bilo spoznanje, kako deluje studio visoke mode na najvišji ravni. Naučil sem se, kaj so prednosti in slabosti takšnega okolja, ter kako delati v večji skupini ljudi. Prednosti studia visoke mode, kot sem spoznal, so natančnost, visoka stopnja strokovnosti in vrhunsko izdelani kosi oblačil. V takem okolju je vsak detajl izjemno pomemben in vsak kos oblačila je rezultat natančnega načrtovanja in dela.
Naučil sem se, kako pomembno je slediti visokim standardom kakovosti in estetike ter kako skrbno in natančno je treba izbrati materiale in izvesti izdelavo. Poleg tega sem spoznal, kako pomembna sta sodelovanje in komunikacija v veliki ekipi. Delo pri Iris van Herpen je zahtevalo tesno sodelovanje z drugimi oblikovalci, krojači, stilisti in drugimi strokovnjaki. To je bila priložnost, da sem se naučil, kako usklajevati različne ideje in stile v enovito celoto ter kako skupaj delati proti skupnemu cilju.
Vendar pa sem med prakso tudi ugotovil, da delo za drugega oblikovalca ali blagovno znamko ne ustreza mojim ambicijam in željam po osebnem razvoju. Spoznal sem, da imam željo po večji kreativni svobodi in samostojnosti v svojem delu. Delo za drugo znamko je lahko omejujoče glede na lastno vizijo in kreativno izražanje, kar sem čutil kot izziv za moj razvoj. Tako sem skozi to prakso spoznal, da želim slediti svoji lastni poti kot samostojni oblikovalec, kjer lahko popolnoma izrazim svojo kreativnost in vizijo. To spoznanje je bilo ključno za moj nadaljnji razvoj in odločitev za svojo kariero.