Marija Kralj, ki je študirala modno oblikovanje na NTF v Ljubljani, pri oblačilih daje poudarek na natančni izdelavi in udobnosti. Navdih so ji združevanja nasprotij, ki na prvo oko niso združljiva. Pred kratkim se je Marija z 71 predstavila na odmevni modni reviji in omeniti velja, da tudi v podporo 19-letni Jeri Musič, ki je kot prva Slovenka prehodila 3500 kilometrov dolgo pot skozi 14 zveznih držav v ZDA, pri njenem naslednjem projektu, odpravi na pacifiško pešpot. Prijetna sogovornica nam je zaupala nekaj podrobnosti, ki jim namenja veliko pozornosti.

Prvi Vogue sem kupila pri desetih letih. Od takrat vem, da je to moja pot. Študij modnega oblikovanja na NTF je bil logičen korak. 

Kako se je začela vaša modna zgodba? Ste od nekdaj vedeli, da se bosta s sestro skupaj ukvarjali s tem, in kako sta si porazdelili naloge?

Že v osnovni šoli sem poznala vse tedanje modne oblikovalce in njihove kultne kose. Prvi Vogue sem kupila pri desetih letih. Od takrat vem, da je to moja pot. Študij modnega oblikovanja na NTF je bil logičen korak. Med študijem sem imela srečo, da sem začela delati na Wolfovi 5, kjer sem bila vsak dan v stiku z najboljšimi kosi oblačil. Delo z Judito Treppo mi je odprlo oči za spoznanje, kako zelo zahtevno je oblikovanje in kako visoki standardi so potrebni za dobro kolekcijo. S to izkušnjo sem postavila svoja merila o ustvarjanju lastnih oblačil na zahtevnejšo stopnjo. Sestra me je že med študijem nagovarjala, naj začnem prodajati svoja oblačila, ker je videla potencial v mojih idejah, zato sva se odločili, da jih naredim nekaj, in predstavili sva jih na spletu. Najprej sem oblikovala in šivala posamezne kose, ko pa sem začela sodelovati s profesionalno šiviljo, sem lahko začela delati manjše kolekcije.

Zakaj ime znamke predstavlja število 71? Ste morda vraževerni?

Namenoma sem ga izbrala. Hotela sem izpostaviti oblikovanje, ideje, prepoznavnost. Sama želim ustvariti pomen števila 71.

Preberite še: Tina Semolič, Slovenka, ki sodeluje z zvezdnicami Kardashian 

Kakšen slog izražate in komu namenjate oblačila?

Želim ustvarjati kose, ki ne sledijo zapovedim, ampak so brezčasni. V kolekcijah ne manjkajo klasični kosi, kar omogoča, da oblačila iz različnih kolekcij z lahkoto kombiniramo in jih zlahka uvrstimo v vsako garderobo. Vsakemu dodam nepredvidene elemente, reze, robove. Kolekcije se dotikajo različnih tem. Ravno sem končala Barok 21. stoletja, moja prva večja kolekcija pa je bila 2XL normal size. 

S katerimi materiali in kroji ste si najbliže?

Moji prvi kosi so bili predimenzionirani kapucarji in puloverji ene velikosti iz džersija. Še vedno so v vseh kolekcijah, zato so mi najbliže. V kolekciji Barok 21. stoletja je veliko srajčevine, ki je čudovit material. Zaradi lahkosti in obenem čvrstosti jo z lahkoto oblikujem in razvijam ideje.

Kaj pa vzorci? V zadnji kolekciji izstopajo tudi črte – menite, da so brezčasne?

Vsi moji vzorčni kosi oblačil so iz črnega materiala. Vzorce počasi dodajam v kolekcijo, črte pa so mi najbliže. Rada jih uvrščam v svoje kolekcije, saj imajo posebno estetiko in eleganco ter že zelo dolgo tradicijo v modi. Ja, mislim, da so brezčasne, celo kultne.

Na nedavni modni reviji ste prvič predstavili tudi predimenzionirane torbe. Od kod navdih zanje?

Kolekcija 2XL normal size je v celoti narejena s predimenzioniranimi kosi oblačil. Torba je bila pravi izziv. Ko načrtujem kolekcijo, si postavim določene mejeNosljivost, funkcionalnost in estetskost so meje, ki so ravno v tej kolekciji prišle najbolj do izraza. Hotela sem oblikovati vsa oblačila do meje »normalnosti« in ne čeznjo.

Sledite tudi svetovnim modnim zapovedim oziroma imate kakšnega vzornika ali šivate povsem svojo pot?

Preden sem začela resno oblikovati, sem pogledala vse modne znamke, ki so se predstavile na tednih mode, zdaj pa imam malo manj časa, zato se omejim na izbrane. Navdih iščem v arhitekturi, industrijskem oblikovanju in tudi ulični modi, ki močno vpliva na moje kolekcije.

V življenju je treba reči da izzivom. In narediti tisto, kar je najtežje. 

Svojo modno predstavitev sta oplemenitili še z eno potjo, podporo mladi pohodnici Jeri Musič. Nam zaupate več o tem?

Naše sodelovanje se je začelo po čistem naključju. Na kavi smo sedele ravno takrat, ko sva s sestro načrtovali modno revijo, Jera pa je razlagala o svoji poti v ZDA, ki jo namerava prehoditi. V nekem trenutku se je med nami vzpostavila povezava. Dobile smo idejo o sodelovanju. Ker naju Jera navdihuje s svojo ekstremno idejo in odločnostjo, sva se odločili, da jo bova podprli. Del denarja od prodaje bova namenili njeni pol leta trajajoči pacifiški gorski transverzali v ZDA. Vsakdo lahko, če želi, s svojim nakupom pomaga Jeri pri zbiranju sredstev. (To lahko naredite na spletni strani, če kupite izdelek iz kolekcije s kodo Jera). Pripravljamo pa tudi skupno športno linijo oblačil za pohodništvo.

Pa se ji bosta s sestro pridružili na kakšnem delčku tega podviga in obenem čez lužo predstavili svojo znamko?

O tem še nismo razmišljale. Za zdaj smo osredotočene na priprave tukaj. Skupaj pripravljamo linijo oblačil 71 x Jera Musič, ki bo čisto športna s poudarkom na pohodniški opremi. Cilj je združiti funkcionalnost športnih oblek z modo. Zelo pomemben vidik vsake obleke so materiali, iz katerih je narejena. Pri takem pohodu, kot je pacifiška gorska transverzala, je to še bolj izrazito, saj morajo biti obleke vzdržne, lahke in primerne za različne vremenske razmere. Najti najboljše materiale je naš prvi izziv. Sva se pa odločili, da se tudi sami preizkusiva v pohodništvu, za začetek v naših gorah.

Kaj je vaše modno (na)vodilo?

Mislim, da je za vsako žensko najpomembneje, da poišče svojo identiteto. Potem v vsaki kolekciji prepozna svoje kose.

Kaj pa skriva oziroma razkriva 71 v letošnji topli sezoni in kje lahko pomerimo vaše stvaritve?

Del kolekcije Barok 21. stoletja je že bil predstavljen na modni reviji, vendar bo celotna kolekcija kmalu na spletni strani (71atelier.com) in tudi v trgovini s konceptom Saloon. Lahko se tudi osebno srečamo in pridete v »show room«, kjer so vsi vzorčni kosi oblačil.

Katerim stvarem je v življenju treba reči da?

Izzivom. In narediti tisto, kar je najtežje.