Kakšen »vzorec« izraža Darjo Miklaužič?

Izhajam iz podeželskega okolja; že od mladih nog sem bila veliko v stiku z naravo, bolj kot z urbanim okoljem. Po obdobju življenja v mestu sem se pred leti preselila nazaj na deželo. Uživam v našem vrtu, kjer gojim različne vrste rož, posebno me navdušujejo vrtnice. Vedno sem veliko brala in književnost je gotovo vplivala name že od najbolj rosnih let. Privlači me tudi vse, kar je vezano na Sredozemlje, zato se vedno znova vračam v Toskano, Provanso, Dalmacijo. Moja življenjska vodila so iskrenost, poštenost in delavnost, tako v življenju kot pri ustvarjanju.

Ne glede na to, da so vsi moji vzorci računalniško generirani, skoraj vedno izhajam iz risbe, ki je lahko preprosta ali kompleksna in se med procesom dela pogosto plasti, prekriva, meša … Tehnike, ki jih uporabljam, so različne, med mojimi najljubšimi so akvarel, tuš, oglje, v zadnjem času pa veliko rišem tudi na ipad. 

Kako ste postali oblikovalka vzorcev?

Študirala sem oblikovanje tekstilij in oblačil na naravoslovnotehniški fakulteti v Ljubljani. Končala sem specialko in pridobila naziv magistrica. Kljub temu, da sem študirala tudi oblikovanje oblačil, je bil tekstil tisti, ki me je resnično pritegnil že takoj na začetku študija, zato je bilo precej logično, da sem začela profesionalno pot kot tekstilna oblikovalka.

Kako pravzaprav nastane slikovno polje, iz katerega nato razvijete vzorec za oblačilo?

V sebi nosimo vrsto podob in zaznav, ki se v nekem trenutku sestavijo v celoto, strukturiran organizem tekstilnega vzorca. Kot oblikovalka sem vezana na sezonske smernice, ki so zame okvir, znotraj katerega ustvarjam.



Katere tehnike oblikovanja so najbolj vaše?

Ne glede na to, da so vsi moji vzorci računalniško generirani, skoraj vedno izhajam iz risbe, ki je lahko preprosta ali kompleksna in se med procesom dela pogosto plasti, prekriva, meša … Tehnike, ki jih uporabljam, so različne, med mojimi najljubšimi so akvarel, tuš, oglje, v zadnjem času pa veliko rišem tudi na ipad.

V glavnem delam za tujino, ker je trg pri nas zelo omejen. Stik s svetom tekstilne industrije najdem na sejmih ali spletu, kjer spremljam tudi modne revije največjih tednov mode; milanskega, pariškega, londonskega in newyorškega. 

Kaj pa odtenki in oblike? Rekli ste, da se ozirate na modne smernice, ali sledite tudi lastnim občutkom?

Seveda se kot tekstilna oblikovalka oziram na sezonske zapovedi, saj so moji vzorci namenjeni za prodajo in trendi so tisti, ki mi dajo glavno usmeritev za posamezno sezono. Pa vendar moram priznati, da me pogosto zanese drugam; ustvarjalni proces je tako magično lep, da se mu preprosto prepustim.

Od kod črpate navdih? Se vam o kakšnem vzorcu kdaj tudi sanja?

Ne, ne sanja se mi o vzorcih. Navdihujejo me narava, umetnost, svet okrog mene, zgodovina tekstila, ampak najpomembneje je, da veliko delam in sem večino časa v stiku s svojim delom. Če povzamem – navdih je krasna stvar, ampak samodisciplina je ključna.



Z vami sodelujejo znana tuja in domača imena, med njimi tudi modna oblikovalka Almira Sadar. Kaj je ključno, da se ujamete z naročnikom?

V glavnem delam za tujino, ker je trg pri nas zelo omejen. Večino stvari prodam prek svojih dveh agentk, tako da neposrednega stika z naročnikom praviloma nimam. Stik s svetom tekstilne industrije najdem na sejmih ali spletu, kjer spremljam tudi modne revije največjih tednov mode; milanskega, pariškega, londonskega in newyorškega.

Za kaj pa v vašem delu ni prostora?

V mojem delu ni prostora za pretvarjanje, sprenevedanje in nastopaštvo. Kar počnem, je zelo konkretno in stvarno.

Tokrat sem na ogled postavila potiske na svili, s katerimi sem napolnila galerijo. Vsak od približno dvesto tiskov je drugačen. Naredila sem izbor, s katerim sem želela kar najbolje predstaviti svoje delo. 

V galeriji Meduza v Kopru ste pred kratkim razstavljali dela pod imenom Osabosa No.2. Kaj ste postavili na ogled?

To je moja druga predstavitev v tej galeriji pod istim imenom. OSABOSA textile design studio je namreč moja blagovna znamka. Tokrat sem na ogled postavila potiske na svili, s katerimi sem napolnila galerijo. Vsak od približno dvesto tiskov je drugačen. Naredila sem izbor, s katerim sem želela kar najbolje predstaviti svoje delo.



Kako pa bi se lotili, denimo, vzorca meduze in na kakšna oblačila oziroma dodatke bi ga vpeli?

Če odmislim mitološki pomen, je meduza spremenljivo, vizualno težko ulovljivo bitje, ki privlači s svojo nekonsistentno pojavnostjo. Organizem, ki pritegne pogled, hkrati pa zbuja strah pred dotikom. Bi bilo prijetno ali srhljivo imeti na sebi oblačilo z njeno podobo?

Letos poleti bomo verjetno videli precej živalskih potiskov, velikih fantazijskih rož v živih barvah, izrazitih geometrijskih vzorcev … Tekstilni vzorec, ki me spremlja že vrsto let, je pepita. V nedogled bi jo lahko ponavljala in iskala možnosti, kako jo narediti drugače in drugačno. 

Zanimiva razlaga! Kaj pa je nujno, ko ustvarjate? Vam daje pri snovanju vzorcev takt glasba ali kaj drugega?

Delo zahteva od mene koncentracijo, zato delam v miru in tišini.



Kateri vzorec je letos najbolj moden v topli sezoni in katerega bi lahko ponavljali v neskončnost?

Letos poleti bomo verjetno videli precej živalskih potiskov, velikih fantazijskih rož v živih barvah, izrazitih geometrijskih vzorcev … Tekstilni vzorec, ki me spremlja že vrsto let, je pepita. V nedogled bi jo lahko ponavljala in iskala možnosti, kako jo narediti drugače in drugačno. Vedno znova me očara njena trdna struktura in me mami, naj poiščem nov način, nove oblike, ponavljajoče se po njenih zakonitostih, novo tehniko in barvne harmonije (ali pa disharmonije), ki mi bodo dale nov pepita vzorec.

Je z vzorci na tekstilu tako kot z drugimi vzorci v življenju?

Tekstilni vzorci so sredstvo večnega razvoja, ekspanzije, permutacij in navdiha za iskanje vedno novih in svežih rešitev, medtem ko so privzeti življenjski vzorci pogosto zelo omejujoči.