To pa zato, ker gledanje spletnih video vsebin trenutno ustvari skoraj en odstotek globalnih izpustov toplogrednih plinov letno. Ker so videi shranjeni v podatkovnih centrih, na naše naprave - telefone, računalnike, televizije itd. - pa so preneseni prek omrežij, ki vključujejo kable, optična vlakna, modeme, antene in tako naprej, vsi ti procesi zahtevajo elektriko. Proizvodnja elektrike pa zahteva vire in običajno vključuje izpuste ogljikovega dioksida. 

Video je zelo zgoščena oblika prenosa informacij, opozarjajo strokovnjaki francoskega raziskovalnega inštituta The Shift Projects, ki ugotavljajo, da 10 ur videa visoke definicije vsebuje več podatkov kot vsi članki v angleškem jeziku v spletni enciklopediji Wikipedia v tekstovni obliki. Iz tega sledi, da boste z ogledom 5 -7 filmov ponudnikov video vsebin na zahtevo na teden porabili toliko električne energije, kot če bi v tem istem tednu odprli prav vse članke angleške Wikipedie. Si predstavljate, koliko znanja bi lahko tako počrpali. 

A poglejmo si realne številke. Lani so ogledi spletnih videov ustvarili več kot 300 milijonov ton ogljikovega dioksida, kar je toliko, kot ga sicer letno ustvari Španija oz. približno en odstotek vseh globalnih izpustov, ugotavljajo francoski strokovnjaki. Za skoraj tretjino (27 odstotkov) tega ogljikovega dioksida pa so zaslužni pornografski videi. Tešitev mesenih užitkov s spletno pornografijo v gibljivi sliki je tako lani ustvarilo več kot 80 milijonov ton ogljikovega dioksida oz. skoraj 0,2 odstotka vseh globalnih izpustov.

Še večji je ogljični odtis ponudnikov video vsebin na zahtevo, kot so denimo Netflix in Amazon Prime. Ti so lani ustvarili več kot 100 milijonov ton ogljikovega dioksida, kar je blizu 0,3 odstotka vseh globalnih izpustov in enako, kot jih v letu dni ustvari Čile. 

The Shift Project tako predlaga, da je napočil čas »digitalne zmernosti«. Če vam je mar za okolje, boste omejili tudi svoje gledanje spletnih video vsebin. »Zmanjšanje grožnje podnebnih sprememb zahteva drastično zmanjšanje izpustov globalnih toplogrednih plinov v naslednjih nekaj letih. A potrošnja energije, potrebne za digitalne tehnologije, se povečuje za devet odstotkov letno,« opozarjajo in poudarjajo, da je potrebno vzpostaviti okvir za rabo digitalnih vsebin v skladu z omejenimi viri planeta, v katerega pa nedvomno ne sodijo več vgrajeni videi in njihovo avtomatično predvajanje. Bi lahko to pomenilo slovo oglasov, ki spremljajo video vsebine?