Na današnji dan

  • 20
    |
  • 21
    |
  • 22
    |
  • 23
    |
  • 24
    |
  • 25
    |
  • 26
    |
  • 27
    |
  • 28
    |
  • 29
    |
  • 30
    |
  • 1
    |
  • 2
    |
  • 3
    |
  • 4
    |
  • 5
    |
  • 6
    |
  • 7
    |
  • 8
    |
  • 9
    |
  • 10
    |
  • 11
    |
  • 12
    |
  • 13
    |
  • 14
    |
  • 15
    |
  • 16
    |
  • 17
    |
  • 18
    |
  • 19
    |
  • 20
    |

Svet prvič vidi bikini

Leta 1946 je bil na modni reviji v Parizu na današnji dan prvič predstavljen bikini. Dvodelne ženske kopalke je oblikoval Louis Reard, poimenoval pa jih je po atolu Bikini v republiki Marshallovi  otoki, kjer so prvič preizkusili atomsko bombo. Reard je ime izbral zato, ker je bil prepričan, da bo njegov dizajn povzročil takšen šok in presenečenje kot leto dni prej napade ZDA na Japonsko. 

Po mnenju francoskega modnega zgodovinarja je bikini najbolj priljubljen tip kopalk med ženskami po svetu, »zaradi moči, ki jo daje ženskam, in ne mode«. Po njegovem je bila emancipacija kopalk povezana z emancipacijo žensk. Do sredine prvega desetletja 21. stoletja je bil posel z bikiniji težek 811 milijonov dolarjev letno. Poleg ponudnikov bikinijev pa so razcvet posla občutili tudi industrija izdelkov za temnenje kože ter saloni, ki ponujajo depilacijo.

Louis je idejo za dvodelne kopalke dobil med počitnikovanjem v Saint Tropezu. Opazil je, da si ženske pri nogah pogosto zavihajo enodelne kopalke čim višje, da bi soncu izpostavile več kože. Dobil je navdih za dvodelne kopalke, s katerimi bi ženske lahko posončile tudi trebuh.

Isto leto je podobne kopalke oblikoval že Jacques Heim in jih poimenoval Atome. Z imenom je hotel povedati, da gre za najmanjše kopalke na svetu. Poskušal jih je celo oglaševati, a ga je Reard prehitel in oblikoval kopalke nareje iz štirih trikotnikov, povezanih z vrvico. Ko jih je poskušal predstaviti javnosti, je imel težave z iskanjem manekenk, saj se nobena ni hotela tako oblečena sprehoditi po modni brvi. Reard je zato najel 19-letno eksotično plesalko Micheline Bernardin

Bikini je bil medijem in javnosti predstavljen na priljubljenem javnem bazenu v Parizu - samo štiri dni po prvih testiranjih atomske bombe na atolu Bikini. Mediji so predstavitev kontroverznega oblačila množično pograbili. Najbolj sporno dejstvo bikinija je bilo, da je rob hlačk segal pod popek. Reard je uspeh izkoristil in svoj dizajn patentiral.

Preberite še: 10 hitrih in enostavnih jedi za na plažo



Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij ONAPLUS.SI Logo

Zakaj imamo v uredništvu One radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
onaplus logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
onaplus logo

Naročite se
na OnaPlus in izkoristite
25% popust!

NAROČI SE