Neisha: Glasbeniki smo načrtno neizobraženi, zato da smo lahko tudi molzne krave

Znano je, da je Neža Buh odraščala v veliki družini in da je njen oče akademski glasbenik ter znanstvenik. »Z radovednimi ljudmi ni nikoli dolgčas, včasih je celo nevarno. Vajeni smo bili, da je vsake toliko kaj zletelo v zrak,« je delila spomine na otroštvo in njihov družinski laboratorij.
»Oče je odkrival vedno nove stvari, naredil je veliko patentov.« Poleg znanosti pa ga je zanimala tudi glasba, bil je trobentač, ljubezen do glasbe je delil tudi na svoje otroke. Pri tem je bil precej strog, pove glasbenica, saj ni bilo prostora za kakšno fušanje ali igranje mimo notnega zapisa. Od šestih otrok sta zdaj dve profesionalni glasbenici, poleg Neishe še sestra, ki je dirigentka.
»Pri kakšnih projektih seveda tudi sodelujeva, pri zadnji pesmi pa je za bobni njen mož,« pove Neisha in doda, da so res močno prepleteni.
»Ja, v Sloveniji je pač tako. Preden začneš koga osvajati, moraš preveriti, da ni slučajno tvoj mrzli bratranec. Pri nas je res vse tako prepleteno, poznano ali pa v žlahti, da moraš kar paziti,« je bila iskrena glasbenica.
Avtentičnost je najvišja možna frekvenca na tem svetu
Sicer je znana po tem, da se ne pretvarja, da v zasebnosti ni drugačna kot na odru. Tudi o tem je spregovorila z Gregorjem Knafelcom.
»To, da si lahko to, kar si, je ultimativna svoboda. Avtentičnost je najvišja možna frekvenca na tem svetu. Vse ljubezni se lahko pred tem skrijejo, avtentičnost je tista, ki bo premagala vse in je edina formula, ki za miren spanec deluje na dolgi rok, da bo mir, da bo sreča, da bo duša pela …«
Pojasnila je, da lahko vsak od nas mejo potegne pri tem, koliko pove o kakšni temi, o zasebnem življenju. A to ne pomeni, da ni avtentičen.
Zlahka podpišeš pogodbo s hudičem
»Nastala je ogromna šara vsega. Vsak, ki ima računalnik, lahko dela glasbo. Vsak, ki zna usta odpreti in ima pravo aplikacijo, je lahko pevec. Vsak, ki zna obrniti tri gumbe, je lahko producent. Vsi lahko vse izdamo, vse damo lahko na splet in vsi smo zvezde,« današnje stanje opiše šolana glasbenica.
Spregovorila pa je tudi o tem, da glasbenika nihče ne nauči, kako se pogovarjati na založbi, kakšne pravice ima.
»Mi smo načrtno neizobraženi v določenih stvareh, da je glasbenik lahko tudi molzna krava. Kadar si neveden, se ne zavedaš svojih pravic in ker greš v sodelovanja zelo naivno, misliš, da so vsi dobri, lahko velikokrat podpišeš tudi pogodbo s hudičem,« pravi Neisha, ki v svoji Mali šoli rokenrola deli tudi takšne vrste nasvetov.
Kdaj nastajajo njene pesmi in ali so najranljivejši trenutki, ko ji je resnično težko, dobri za ustvarjalca, izveste v pogovoru, ki ga najdete TUKAJ, na Delo.si.
Preberite še:
Onaplus
Postanite naš naročnik in si zagotovite dostop tudi do zaklenjenih avtorskih vsebin.