Odpovedane počitnice: Kako do vračila denarja
Pozdravljeni,
pišem vam zaradi zagate, v kateri smo se znašli s prijatelji. Veliko pred izbruhom epidemije COVID-19 smo načrtovali daljše potovanje, kupljene smo imeli že letalske karte, odpotovati pa bi morali v začetku marca. Zaradi izbruha koronavirusa nam je letalska družba najprej prestavila predviden let iz Italije, nato pa prestavljen let tudi odpovedala. Takoj ob odpovedi leta, nas je letalska družba obvestila, da prejmemo povrnjeno celotno kupnino letalske karte v roku treh tednov. To navedbo so potrdili tudi po telefonu.
Do tega trenutka nam stroškov kupnine letalske karte niso povrnili, prav tako se na elektronska sporočila ne odzivajo. Gre za letalsko družbo AirCanada. Zanima me, ali smo kljub epidemiji opravičeni do vrnitve kupnine in kam se lahko v primeru neodzivnosti letalske družbe obrnemo? Prav tako me zanima, ali v tem primeru resnično ne velja Uredba EU o pravicah letalskih potnikov o izplačilu odškodnine?
Najlepša hvala za odgovor,
Bralka
Vztrajajte in razmislite tudi o najemu pravnega strokovnjaka
Spoštovana,
Hvala za aktualno vprašanje, ki ste ga postavila. Splošno pravilo je, da so letalske družbe v primeru odpovedi poleta potnikom dolžne vrniti denar, ki so ga ti namenili za nakup letalske vozovnice in sicer v sedmih dneh po odpovedi poleta. A praksa kaže, da se nekatere letalske družbe (med njimi so, ali pa so vsaj do nedavnega bili, nekateri nizkocenovni prevozniki kot je Ryanair) tega pravila držijo, druge pa ne.
Zakaj je temu tako? Dejstvo je, da številni letalski prevozniki v tem trenutku lobirajo pri svojih regulatornih organih za drugačno rešitev v primeru odpovedanih letov, saj se zavzemajo za to, da potnikom tudi v primeru odpovedi poletov ne bi vračali denarja, ampak bi jim raje ponudili vavčer, ali pa kredit, ki bi ga ti lahko izkoristili v določenem obdobju. Številni prevozniki namreč dobesedno rešujejo tudi svojo kožo in delno jih je treba pri tem celo razumeti, saj za nastalo situacijo tudi sami niso krivi.
Kar zadeva Air Canada, je – kot sem seznanjen – Canadian Transportation Agency (CTA), ki je kanadski regulatorni organ, nedavno izjavila, da se bo zavzemala za to, da bo Air Canada potnikom, ki jim je bil odpovedan polet zaradi pandemije COVID-19 raje ponudila možnost izdaje vavčerja (oz. kredita) za bodoča potovanja, pod pogojem, da ti ne bodo potekli v nerazumno kratkem obdobju.
A ne glede na to, menim, da v primeru, če vam je letalska družba že zagotovila, da vam bo omenjena denarna sredstva vrnila v roku treh tednov, pri tem tudi vztrajate. Težko je namreč sprejeti stališče, da lahko letalske družbe svoje zaveze, ki so jih dale potnikom, kar enostransko prekličejo, ne glede na težko situacijo, v kateri so se znašle. V primeru, če se letalska družba na vaša e-sporočila ne bo odzvala, pa kontaktirajte zgoraj omenjeno Canadian Transport Agency in ji opišite situacijo. Če se vam bo postopek zdel preveč zapleten, razmislite tudi o najemu pravnega strokovnjaka.
Ker gre pri Air Canada za letalsko družbo, ki nima sedeža v EU, zanjo pravila EU o izplačilu odškodnine ne veljajo, pravni akt, ki ga je treba tu uporabiti pa je po mojem mnenju Air Passenger Protection Regulations (APPR) iz leta 2019.
Onaplus
Postanite naš naročnik in si zagotovite dostop tudi do zaklenjenih avtorskih vsebin.