Zgodovina avtomobilskih znamk se pogosto začne pisati v katerem drugem poslu in tako je bilo tudi pri Peugeotu. Ne nazadnje se je prvi bencinski avtomobil pojavil šele leta 1886, torej skoraj 80 let za tem, ko so bratje Peugeot po očetu Jean-Pierru leta 1810 podedovali družinski mlin v Sous-Cratetu v vzhodni Franciji. Namesto mletja žita so se bratje lotili valjanja železa in najprej izdelovali jeklene trakove in spiralne vzmeti za bližnje švicarske urarje. Ko so leta 1818 izboljšali in patentirali postopek hladnega valjanja, so proizvodnjo razširili na rezila, predvsem žage. Podobo leva, ki še danes krasi Peugeotove jeklene lepotce, so bratje prvič uporabili leta 1850 in jo registrirali osem let pozneje. Z njim so izkazovali ostrino in trajnost svojih žag.

Znameniti lev se je svoje dni sprehajal po puščici, bil v treh dimenzijah prijazen in igriv, pozneje grozeče nevaren, pozneje omejen zgolj na glavo in grivo, zdaj pa se napadalno na dveh nogah bohoti na avtomobilih.


Mlinček za poper

Ko govorimo o legendah, ki nosijo znak rjovečega leva, ne moremo mimo mlinčka za poper peugeot model Z, ki so ga prvič izdelali leta 1874 in ga v sodobni obliki še danes najdemo na trgovinskih policah. Še pred mlinčkom za poper so pri Peugeotu leta 1840 izdelali svoj prvi kavni mlinček, ki ga v skoraj nespremenjeni obliki izdelujejo še dandanes. Seveda te izdelke ne proizvaja »avtomobilski« Peugeot, temveč podjetje Peugeot Saveurs, Peugeotovi mlinčki po slovensko.

Mlinčke za poper so kupovali tudi deklicam kot učni pripomoček, da bi znale karseda čutno zmleti kavna zrna za svoje može.

Inovativna krinolina  

Še en Peugeotov izum 19. stoletja je v marsičem olajšal življenje žensk – krinolina z lahkim kovinskim ogrodjem. Takšna krinolina je tehtala od 150 do 300 gramov, kar je bistveno manj kot takratne krinoline, ki so bile izdelane iz bistveno težjih materialov in posledično neudobne za nošnjo. In ko že omenjamo modo, levov znak so do leta 1936 nosili tudi izvrstni šivalni stroji, ki so tedaj veljali za ženski statusni simbol. Tako kot danes avtomobil.

Preden so se v Peugeotu lotili avtomobilskega posla, so med drugim izdelovali tudi kovinska ogrodja krinolin, ki jih je odlikovala peresna teža.


Kot prvi so uvedli šivalni stroj na nožni pogon le z eno široko poganjalko. Zakaj? Sprva ločeni poganjalki za levo in desno nogo sta med šivanjem zaradi drgnjenja stegna ob stegno vzburjali šivilje.


Avtomobil leta 

Prevoznih sredstev, koles, motociklov in avtomobilov, so se pri Peugeotu lotili proti koncu 19. stoletja; Armand Peugeot je po sporu s sorodniki leta 1896 ustanovil ločeno avtomobilsko podjetje z družinskim imenom in tako se v francoskem Socauxu začne Peugeotova avtomobilska zgodba.


Njihovi inženirji so izumili marsikatero inovativno rešitev, ki je vplivala na nadaljnji razvoj avtomobilizma. Recimo pri modelu 401 eclipse so leta 1935 pokazali prvo zložljivo kovinsko streho – podoben mehanizem uporabljajo tudi današnji kabrioleti s kovinsko streho.


Model 401 eclipse je imel leta 1935 zložljivo kovinsko streho, katere princip delovanja uporabljajo tudi pri sodobnih kabrioletih.

Peugeot ima tudi dolgoletno tradicijo izdelovanja prikupnih mestnih avtomobilov, med katere gotovo sodita kultni 205 iz leta 1983 in njegov naslednik 206, ki ga še danes lahko srečamo na slovenskih cestah. Danes njuno tradicijo nadaljuje model 208, aktualni nosilec naziva evropski avtomobil leta, ki je na voljo tudi v 100-odstotni električni izvedenki.

Peugeot 205 iz 80. let je bil na voljo tudi kot kabriolet.

Kaj imajo skupnega leto 1969, 1988, 2002, 2014, 2017 in 2020? Vsako se je z zlatimi črkami zapisalo v zgodovino, saj je Peugeot takrat prejel najbolj prestižno nagrado v avtomobilizmu, naziv Evropski avto leta, kar je rekord med proizvajalci. Zmagovalni modeli 504, 405, 307, 3083008 in 208 so vsak po svoje poosebili vrednote odličnosti Peugeota z vidika dizajna prek elegance in dinamičnosti, učinkovite zasnove, užitkov v vožnji in kakovosti na najvišji ravni.


Laskavi naziv evropski avtomobil leta 2020 je prejel model 208, ki je na voljo tudi z električnim pogonom.

Pomemben mejnik v zgodovini znamke zadnje čase pomeni prehod na elektrifikacijo, modela 208 in 2008 pa sta že od predstavitve naprej na voljo s tremi različnimi viri pogona: bencinskim, dizelskim ali povsem električnim.

Peugeoteva vizija napoveduje, da bodo do leta 2023 svojim kupcem ponudili preprosto moč izbire med električno, hibridno ali s klasičnim motorjem gnano izvedenko avtomobila.

Peugeot v 210 letih tako ni naredil le nešteto mlinčkov, žag in koles, ampak tudi več deset milijonov zanimivih, kakovostnih, uporabnih, zanesljivih, raznovrstnih in legendarnih vozil, s čimer si zasluži globok priklon.


Ob 210. rojstnem dnevu znamke Peugeot iščemo najstarejšega Peugeota, ki se še vedno vozi po slovenskih cestah. Mislite, da je le ta parkiran v vaši garaži? Vabimo k sodelovanju na nagradnem natečaju. Sodelujete lahko tukaj.