Naravna kozmetika

Izdelke najprej preizkusijo otroci

Zgodba Vanje in Jureta Rainerja, ki pod imenom 4KIDSANDUS izdelujeta naravno kozmetiko, uči, da se tudi v težkih okoliščinah rodijo lepe zgodbe. Ko sta oba izgubila službo in iskala rešitve, kako preživeti šestčlansko družino, je domače mazilo, ki sta ga izdelala za hčerko z občutljivo kožo, postalo osnova za uspešno blagovno znamko. Danes jo poznamo po naravnih šamponih za lase v obliki mila, kremah za obraz in maskah. Njihovo zgodbo je povedal Jure.

Izdelave kozmetike ste se lotili, ker imajo vaši otroci izjemo občutljivo kožo. Od kod vam znanje, da ste si upali začeti s tem?

Začelo se je z atopijskim dermatitisom pri otrocih. Kaja je imela zelo hudo obliko, zato je imela večkrat terapijo s kortikosteroidnimi mazili, ki so sicer pomagala, a zaradi zasnove niso priporočljiva za pogosto uporabo pri otrocih. Po nasvetu pediatrinje smo doma izdelali mazilo, ki sicer ni bilo zdravilo, ampak je preprečevalo transepidermalno izgubo vlage na prizadetih mestih kože. Znanja izhajajo iz izobrazbe pa tudi iz vseživljenjskega učenja. Sam veliko raje kot leposlovno literaturo prebiram strokovne knjige, pod katerimi se krivijo knjižne police v našem domu.

Služb ni bilo, sicer je bila možnost tudi selitev v tujino, kjer bi lahko dobil delo, a so naju solze v otroških očeh prepričale, da ostanemo v domovini. Na plan sva priklicala možnost za izdelavo kozmetike.      

Se spomnite trenutka, ko ste pomislili, da ta zgodba lahko postane nekaj več?

No, to je eden od redkih trenutkov, ki se ga dobro spomniva. Nikoli si nisva predstavljala, da nama bo lastno podjetje rezalo kruh, kljub uspešnemu mazilu tudi o proizvodnji kozmetike in kozmetičnih sredstev nisva razmišljala, dokler ni prišla gospodarska kriza. Najprej je izgubila službo Vanja, nekaj mesecev kasneje je šlo v stečaj podjetje, v katerem sem bil zaposlen jaz. Ostali smo brez rednega pritoka finančnih sredstev v družinski proračun, štirje otroci in mesečni stroški, povezani zgolj z osnovnimi življenjskimi potrebami, so presegali finančna nadomestila zavoda za zaposlovanje. Po pol leta je tudi denarno nadomestilo poteklo. Ostali smo praktično goli in bosi. Nek večer sva se v kopalnici vprašala, kako naprej. Služb ni bilo, sicer je bila možnost tudi selitev v tujino, kjer bi lahko dobil delo, a so naju solze v otroških očeh prepričale, da ostanemo v domovini. Na plan sva priklicala možnost za izdelavo kozmetike. Kljub zahtevni zakonodaji, ki velja v tej gospodarski panogi, sva zagrizla v delo in pisanje poslovnega načrta. Od pogovora v kopalnici do danes počasi stopava stopničko za stopničko, se sicer še kdaj spotakneva, vendar se uloviva. Po stopnišču naju vodita previdnost in ne previsoki cilji, ne želiva pasti v klet, v kateri sva že bila. Ne živiva v oblakih, postavljava si uresničljive cilje.



Največ vaših izdelkov je v obliki trdega mila, ki je v zadnjih letih spet vse bolj priljubljeno, a mnogi imajo tudi pomisleke, češ, da trdo milo zaradi večkratne uporabe ni higienično in da ga je teže shranjevati. Kaj jim odgovarjate?

Če govorimo o klasičnem trdem milu, je to milo izredno alkalno, kar pomeni, da je nemogoče, da se v njem pojavi »življenje«. S shranjevanjem se lahko pojavijo težave, so pa na tržišču keramični ali leseni milniki, ki niso zgolj podstavek za milo, ampak so lahko tudi dekoracija kopalnice. Pri trdem šamponu smo zaplet okoli shranjevanja rešili tako, da je v vsaki škatlici priložen tudi podstavek, ki je ekološki in ga tako kot škatlico odvržemo v kontejner za reciklažo papirja in kartona.

Deponije so polne, čeprav se govori o reciklaži, iz prakse vidimo, da odpadne plastike ne želi prevzeti nihče. Slovenija je prekrasna dežela, zato je prav, da takšno pustimo tudi našim otrokom.   

Šamponi za lase so prav tako v obliki trdih mil, se spenijo toliko kot tekoči šamponi?

Pri razvoju šamponov za lase nas je vodila zahteva, da mora biti šampon drugačen od vseh šamponov na tržišču. Odločili smo se za trdo obliko, se tako znebili uporabe konzervansov in emulgatorjev, prav tako so z masli in olji bogati šamponi izdelani po hladnem postopku, kar pomeni, da v nobeni fazi proizvodnje surovin termično ne obdelamo. Tako ohranimo skoraj vse hranljive snovi v surovinah in izdelku. Za penilo smo uporabili naravno penilno sredstvo, izdelano iz kokosovega oreha, za še bolj bogato in gosto peno pa smo poskrbeli z lastno surovino, izdelano iz olivnega in kokosovega olja.

Imate tudi šampon za brado, kako je drugačen od šampona za lase? Je po tem šamponu veliko povpraševanja?

Brada raste hitreje kot lasje, dlake so v primerjavi z lasmi debelejše in trše. Šampon za brado je prilagojen tem pogojem, tudi vonj izdelka smo prilagodili moškemu okusu. Šampon za brado ni ravno prodajni hit, a imamo nekaj zvestih kupcev, zato ga bomo izdelovali tudi v prihodnje.

Enkrat so otroci na stojnici predstavljali naše izdelke. Imeli smo narezane majhne koščke mila, ki so jih obiskovalci lahko odnesli domov in preizkusili. Obiskal jih je gospod in še preden so mu otroci uspeli dopovedati, da gre za milo, je že pljuval okoli stojnice.      

Zelo pazljivi ste pri izbiri embalaže za izdelke, kaj vas vodi pri tem?

Tudi v Sloveniji se srečujemo z vse večjimi težavami z odlaganjem plastične embalaže. Deponije so polne, čeprav se govori o reciklaži, iz prakse vidimo, da odpadne plastike ne želi prevzeti nihče. Slovenija je prekrasna dežela, zato je prav, da takšno pustimo tudi našim otrokom. Že hiter pogled na prodajno polico šamponov številnih blagovnih znamk ti da vedeti, koliko plastike bo odvrženo v okolje, v katerem živimo. Ko seštejemo police s temi izdelki po vsej Sloveniji, pridemo do grozljivih številk. Sicer nobena embalaža, ki je odvržena v okolje, okolju ni prijazna, a papirno ali kartonsko embalažo lahko stoodstotno recikliramo, če se slučajno znajde v okolju, pa se zelo hitro razgradi. 

Pravite, da pri izdelavi sodelujejo tudi vaši štirje otroci, kako je to videti? 

Otroci niso neposredno vpeti v proizvodnjo, v zgodbi nastopajo kot poizkusni zajčki. Ker uporabljamo zgolj naravne sestavine, vse izdelke s čisto vestjo in brez tveganja najprej testiramo v ožjem družinskem krogu. Seveda pri tem sodelujejo tudi najini štirje otroci. Enkrat pa so otroci na stojnici predstavljali naše izdelke. Imeli smo narezane majhne koščke mila, ki so jih obiskovalci lahko odnesli domov in preizkusili. Obiskal jih je gospod in še preden so mu otroci uspeli dopovedati, da gre za milo, je že pljuval okoli stojnice. Da, milo je nesel v usta.



Predstavili se boste v novi sezoni oddaje Štartaj, Slovenija!, kakšna so pričakovanja?

Vesela in srečna sva za dano priložnost v projektu Štartaj, Slovenija! Trudiva se redno izpolnjevati naloge, poslušava mentorje, vključujeva priporočila in se še naprej učiva. Tako kot vedno imava precej realna pričakovanja, ne letiva visoko, vsekakor pa si želiva, da bodo izdelki dobro sprejeti na trgu, da se bodo dobro prodajali in bili posledično za police veletrgovine dovolj zanimivi tudi za daljše obdobje.

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij ONAPLUS.SI Logo

Zakaj imamo v uredništvu One radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
onaplus logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
onaplus logo

Naročite se
na OnaPlus in izkoristite
25% popust!

NAROČI SE