Vprašajte strokovnjaka

Direktor me zmerja, vpije name in proti meni ščuva sodelavce

Stara sem 46 let. Imam lepo družino, dva pridna otroka in dobrega moža. Veliko smo skupaj. Radi tudi kaj zapojemo. Živimo kar solidno in ne morem reči, da nam je kaj hudega. Tudi zdravi smo vsi in se rekreativno ukvarjamo s kolesarjenjem. 

Moj problem je drugje. Delam v kadrovski službi. S sodelavci se še kar razumemo, čeprav so tudi naši odnosi zadnje čase slabši, kot so bili. Največje težave nam dela direktor. Vse od začetka je bil aroganten in nadut, pa smo mislili, da se bo unesel. Postal je še hujši. Ne mine dan, da se ne bi na koga spravil, ga zmerjal, žalil in se norčeval iz njega. V zadnjih nekaj mesecih sem ta oseba skoraj vedno jaz. Nisem mogla narediti hujše napake, kot da sem ga opozorila na nekaj nepravilnosti. Zdaj vpije nad mano, da nič ne znam in kako si mu drznem sploh kaj očitati. Včasih me popolnoma ignorira, drugič me šikanira. Sodelavce ščuva proti meni, tako da si nihče ne upa pogovarjati z mano. 

Ko sem šla zaradi takega odnosa na bolniško, se mi je tudi to maščevalo. Zdaj mi je hud napor iti v službo. Zjutraj se tresem, slabo mi je, glava me boli. V kratkem času sem shujšala. Ne spim, samo premišljam, kaj bo spet hudega naslednji dan. Službe kljub vsemu ne mislim pustiti, tako pa tudi ne morem več naprej. Kakršen koli nasvet bo dobrodošel. 

Bralka

Naučite se premagovati stres

Najenostavneje bi bilo, če bi se s svojim nadrejenim lahko pogovorili o vajinem odnosu, kar pa glede na to, kar ste napisali, najbrž ne bo šlo. Mogoče je najbolje, da se pripravite na premagovanje stresa v službi. To lahko naredite v treh stopnjah. 

1. Najprej se posvetite svojemu razmišljanju in doživljanju. Ne dovolite si več, da vas preplavlja strah. Poskušajte svoja čustva nadzorovati, kolikor se le da. O tem, zakaj se vaš direktor tako vede do vas, povprašajte sodelavce; tako boste dobili kolikor toliko objektivno sliko. Če se hitro počutite krivo, bi bil čas, da ste do sebe nekoliko bolj prijazni in sočutni. Če se navadno počutite nemočni pred vso poplavo težav in ovir, začnite raje misliti na to, da so vse ovire premostljive, če se jih prav lotimo. Zato morate biti sposobni razmišljati o reševanju problemov fleksibilno, drugače, sveže. Vaša pričakovanja naj bodo v mejah realnega.

2. Naslednja je sprememba v vedenju. Ker ne želite, da bi trpelo vaše delo, morate biti kooperativni in sproščeni. Postavite si naloge in jih drugo za drugo opravite. Zavedajte se, da lahko naredite tudi kakšno napako; če ste bolni, imate pravico oditi na bolniški dopust. Poskrbite za svoje telesno zdravje. Naučite se katere od sprostilnih tehnik. Priročnike o avtogenem treningu, na primer, najdete v vsaki knjigarni. Skrbno pazite na pravilno prehrano in rekreacijo. Pomoč lahko poiščete tudi v katerem od protistresnih programov, ki jih izvajajo psihologi.

3. Če se zdaj posvetiva vašemu odnosu z nadrejenim, potem se najprej umirite in nato opredelite problem med vama. Ugotovite, kaj je za vas v tem odnosu pomembno. Premislite, kako ga lahko izboljšate, in bodite pri tem čim bolj prilagodljivi. Ne nazadnje pa sta oba del širše družbe. Če bodo odnosi ostali tako slabi, lahko poiščete pomoč zunaj ozkega kroga svoje delovne organizacije. 


Nasvet strokovnjaka je mnenje avtorja in ne odraža nujno stališč uredništva.

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij ONAPLUS.SI Logo

Zakaj imamo v uredništvu One radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE