Športniki nikoli ne stavkajo, ne jadikujejo in ne prosijo (razen redkih izjem, ki pa jih tudi poznamo), ker so pač naravnani k jasnemu cilju. Otipljivi zmagi. No, nekateri vladniki so odšli – kot rečeno k zmagovalcem. Drugi so odšli v eksotiko. Minister za javno upravo Boris Koprivnikar in takrat še glavni vladni pogajalec s sindikati je moral prav v tistih dneh v Dubaj, kajti tam se je učil retorike in gestikulacijskih veščin. Uradna verzija govori, da je vladna delegacija tjakaj odletela s falconom zaradi, po njihovem, strašno pomembne zadeve: po besedah taistega ministra so šli promovirat slovensko znanje in podjetništvo (če natančno beremo Koprivnikarjev odgovor na FB, ju niso šli promovirat, ampak ugotavljat, kako naj ju promovirajo). Kakor koli, njegov let je stal 40.000 evrov. Poslanec Matjaž Han je dejal, da so »nekateri res izgubili kompas, imajo ga le za tople kraje«, kar pa vse pogosteje sicer velja tudi zanj. Ne pozabimo, v času stavkovnega vala je bil minister Počivalšek v Avstraliji, minister Erjavec v Kuvajtu, ministrica Makovec Brenčič v Južni Koreji. Jasno, tam je bil tudi predsednik Pahor.

Stavka šolnikov bi bila mnogo bolj verodostojna, če bi se jasno in glasno uprli obstoječemu šolskemu sistemu in zahtevali pomembne vsebinske popravke, se uprli vsem nebulozam in abotnostim, ki jih posamezne učiteljice z javnimi pismi zelo natančno popisujejo in tudi predlagajo konstruktivne rešitve. 

Veste, kaj bi svetovala aktualni vladi (dasiravno je pobuda nična, ker se jim čas izteka): mnogo bolj poučno, ceneje, predvsem pa koristno bi bilo, če bi se pristojni ministri skupaj s sindikalnimi funkcionarji odpravili v Švico. Je zelo blizu, kar pa ne bi smelo biti ovira za službeno potovanje. Denimo: spoznali bi lahko njihov šolski sistem in ga preprosto prenesli v Slovenijo. Jasno, sindikalist Štrukelj bi to tudi moral slišati. Jim tudi ne bi zamerili, če bi za razumevanje in implementacijo videnega naročili še nekaj prijateljskih strokovnih ekspertiz, samo da bi dojeli, kje se naš šolski sistem lomi in zakaj. Lomi se seveda najprej na šolajočih se, to je naših otrocih, seveda pa tudi na učiteljih. Mimogrede: stavka šolnikov bi bila mnogo bolj verodostojna, če bi se jasno in glasno uprli obstoječemu šolskemu sistemu in zahtevali pomembne vsebinske popravke, se uprli vsem nebulozam in abotnostim, ki jih posamezne učiteljice z javnimi pismi zelo natančno popisujejo in tudi predlagajo konstruktivne rešitve. 



Ampak, komu to mar. Tudi ne sindikalistom, ki hujskaško pretijo in vidijo problem zgolj v prenizkem plačilu. Kaj bi torej lahko izvedeli od švicarskega šolskega sistema? Med drugim, da so otroci, kljub bistveno strožjemu šolskemu sistemu, sproščeni. Naša nekdanja atletinja Brigita Bukovec, ki tam živi z družino, pojasni, da otroke spodbujajo na področjih oziroma v predmetih, kjer so dobri. Faktografija je očitno pri njih že preteklost. Seveda sta disciplina in spoštovanje na drugačni ravni: ko so se en dan več zadržali v Sloveniji, je moral sin nadomestiti manjkajoče ure v soboto, ko mlajši sin med poukom ni poslušal, je moral popoldne popraviti dopoldanski spodrsljaj. Šolarji se z mobiteli med poukom ne ukvarjajo, ker jim jih sicer učitelji poberejo in jih dobijo ob koncu tedna. Zatorej, tako Bukovčeva, otroci zelo dobro premislijo, preden kaj zagodejo.

Zagotovo pa se morata predvsem osnovnošolski in srednješolski sistem posodobiti. Strokovno, in ne politično, kot je bilo prepogosto doslej. In nedvoumno v središče postaviti otroka, razvoj njegove osebnosti. 

Med stavko smo tudi izvedeli, da slovenski učitelji v primerjavi s kolegi iz EU preživijo najmanj aktivnega časa z učenci. Kar je seveda velika žalost. Zakaj je tako, naj odgovori šolsko ministrstvo. Zagotovo pa se morata predvsem osnovnošolski in srednješolski sistem posodobiti. Strokovno, in ne politično, kot je bilo prepogosto doslej. In nedvoumno v središče postaviti otroka, razvoj njegove osebnosti, in vsi vemo, da bo spoštovan otrok tudi učljiv, radoveden in vedoželjen.

Ves administrativni balast in politične prevrate pa že enkrat opustiti. V sistemu znanja otrok.