Doslej je moral v vozilu, četudi je bilo to samovozeče brez volana in pedal, za vsak primer sedeti človek, z 2. aprilom pa bo v Kaliforniji mogoče zaprositi za licenco za vozila brez ljudi za volanom. Za odpravo določbe, po kateri je moral v samovozečem vozilu za vsak primer sedeti človek, so si prizadevala predvsem tehnološka podjetja iz Silicijeve doline. Kalifornijske prometne oblasti pa so jo odpravile v začetku prejšnjega tedna, poroča nemška tiskovna agencija dpa.



Od aprila bo tako mogoče na cestah v Kaliforniji videti avtomobile brez voznikov, a sprva le v testne namene. Če se bodo načrti tehnoloških podjetij uresničili, zanimanje za takšen napredek je namreč že pokazalo kakšnih 50 proizvajalcev avtomobilov in podjetij, ki se ukvarjajo z mobilnostjo, pa bodo ameriške ceste že leta 2020 preplavili serijsko izdelani samovozeči avtomobili.



Številna podjetja, med njimi Googlova hčerinska družba Waymo, razvijajo tehnologijo za povsem avtonomno vožnjo. Za samovozeče avtomobile pa se ne zanimajo le tehnološka podjetja, pač pa tudi avtomobilski proizvajalci, kot je denimo ameriški General Motors, ki je pred kratkim že predstavil prototip avtomobila brez pedal in volana. 


Foto: Reuters


Družbe, ki bodo zaprosile za dovoljenje za testiranje samovozečih avtomobilov brez voznika za volanom, bodo morale dokazati, da vozilo izpolnjuje varnostne standarde in je med drugim zaščiteno pred vdori hekerjev. Nadzor nad upravljanjem vozila bo moral biti zagotovljen prek radijske zveze, poleg tega bo moralo znati komunicirati s policistom, ki bi ga ustavil.