OKOLJU PRIJAZNA POTOVANJA

9 nepozabnih potovanj z vlakom po Evropi (tudi Slovenija je na seznamu)

Odkrivanje Evrope z vlakom ima veliko prednosti. Najboljša: videli boste bistveno več naravnih lepot in znamenitosti kot z letalom.
Fotografija: Po francoskih Pirenejih že več kot 110 let vozi
Odpri galerijo
Po francoskih Pirenejih že več kot 110 let vozi "Mali rumeni vlak". Foto: Shutterstock

Potovanja niso bila še nikoli tako dostopna kot danes, a vedno več ljudi se zaveda, da so hkrati tudi velik onesnaževalec našega planeta. Poceni letalske vozovnice so mamljive, vendar terjajo visok ogljični davek. Vedno več popotnikov se zato raje odloča za potovanja z vlakom, ki pa niso samo bolj prijazna do okolja, ampak nudijo tudi počasnejšo in mirnejšo potovalno izkušnjo, ki vam mimogrede ponudi še obilo čudovitih razgledov. Če seveda izberete pravo železnico. 

Lani smo vam razkrili 10 najlepših panoramskih železnic na svetu, med katerimi je bilo nekaj tudi evropskih (najdete jih TUKAJ), vendar pa to še zdaleč niso vse obiska vredne poti z vlakom, ki jih premore Evropa. Skoraj vsaka država našega kontinenta se lahko pohvali z vsaj eno, tudi Slovenija. Razkrivamo vam še devet evropskih železniških linij, po katerih bi se morali zapeljati vsaj enkrat v življenju. 

Železniške proge po Romuniji so kot potovanje v času, popeljale vas bodo v mistiko srednjega veka. Foto: Shutterstock
Železniške proge po Romuniji so kot potovanje v času, popeljale vas bodo v mistiko srednjega veka. Foto: Shutterstock

1 Italija: Cinque Terre Express 

Italija je prepredena z železniškimi tiri, a najlepša izmed vseh njenih linij je zagotovo Cinque Terre Express, ki pelje vzdolž čudovite italijanske obale, znane po petih slikovitih vasicah, stisnjenih med hribi in Sredozemskim morjem.

Vlak vozi med mesti La Spezia in Levanto, vmes pa ustavlja v vseh petih vasicah – Riomaggiore, Manarola, Corniglia, Vernazza in Monterosso al Mare, tako da si lahko brez skrbi ogledate vse njihove lepote. 

Gre za eno izmed krajših italijanskih železniških linij, vendar pa je res vredna obiska, saj se lahko pohvali z izjemnimi razgledi, ker proga poteka ob morju, pa boste na trenutke imeli občutek, kot da drsite po vodi. 

Eno najbolj slikovitih italijanskih pokrajin CinqueTerre lahko odkrivate tudi z vlakom. Foto: Shutterstock
Eno najbolj slikovitih italijanskih pokrajin CinqueTerre lahko odkrivate tudi z vlakom. Foto: Shutterstock

2 Avstrija: Semmeringbahn 

Naši severni sosedi se lahko pohvalijo s prvo gorsko železnico na svetu. Semmeringbahn je bila zgrajena v 50. letih 19. stoletja kot povezava med mestoma Gloggnitz in Mürzzuschlag, da so jo dokončali, pa je 20.000 delavcev v neizprosnih pogojih alpskega sveta trdo garalo kar šest let.

Še danes velja za inženirsko mojstrovino, ki je navdihnila gradnjo drugih gorskih železnic širom sveta, in je tudi pod zaščito Unesca. 

Kot večina gorskih železnic tudi ta ni posebno dolga, vožnja po njej vam bo vzela 40 minut. Boste pa na poti priča čudom alpske narave in človeške iznajdljivosti. 

3 Nemčija: Schwarzwaldbahn 

Eden najbolj pravljičnih izletov z vlakom je vožnja skozi nemško pokrajino Schwarzwald oz. Črni gozd, kjer sta med mističnimi gozdovi in idiličnimi lesenimi vasicami navdihe za svoje pravljice dobila slovita brata Grimm.

Železniška linija Schwarzwaldbahn povezuje mesti Konstanz in Offenburg, po njej pa vozi dvonadstropni vlak, na katerem je najbolje zasesti zgornje sedeže, saj boste tako imeli res veličasten pogled na čarobno okolico. 

Potepanje Schwarzwald z vlakom vam ponudi dovolj časa, da si med vožnjo preberete pravljice bratov Grimm, ki sta prav v tej nemški deželi dobila navdihe zanje. Foto: Shutterstock
Potepanje Schwarzwald z vlakom vam ponudi dovolj časa, da si med vožnjo preberete pravljice bratov Grimm, ki sta prav v tej nemški deželi dobila navdihe zanje. Foto: Shutterstock

4 Francija: Le Petit Train Jaune

Le Petit Train Jaune v prevodu dobesedno pomeni »Mali rumeni vlak«, saj na tej francoski železniški povezavi že od leta 1910 vozi rumeno pobarvana lokomotiva z vagoni, ki ji ljubkovalno pravijo tudi kanarček.

Francoski Mali rumeni vlak vas popelje skozi Pireneje od mesta Villefranche-de-Conflent do Latour de Carol, ki leži skoraj na meji s Španijo in zelo blizu Andore. 

Končna postaja Latour de Carol velja tudi za najvišjo železniško postajo v Franciji, vožnja s tem vlakom pa je precej vratolomna, saj je polna gorskih vzponov. Če se boste na pot z Malim rumenim vlakom podali poleti, boste uživali tudi v vetru v laseh, v toplih mesecih namreč po železnici vozijo vagoni z odprto streho. 

Le Petit Train Jaune s svojo vratolomno gorsko progo spominja na vlakce v zabaviščnih parkih. Foto: Shutterstock
Le Petit Train Jaune s svojo vratolomno gorsko progo spominja na vlakce v zabaviščnih parkih. Foto: Shutterstock

5 Portugalska: Linha do Douro  

Reka Douro, ki teče skozi portugalsko mesto Porto, slovi po vinskih turah s čudovitimi razgledi. A preden se pridružite trumam turistov, raje zavijte na železniško postajo v Portu in se vkrcajte na linijo Douro (Linha do Douro), ki pelje ob reki in vam razkrije še več bogastva te regije kot zloglasne rečne vožnje, ki se povečini ustavijo že pri portovcu znani vasici Pinhão. 

Železniška linija Douro vozi vse do mesta Pocinho, kjer je vsekakor vredno poskusiti lokalne specialitete v taverni Taberna da Julinha, na poti pa imejte odprte oči tudi na postajah, saj so okrašene s tipično portugalsko keramiko in slovijo kot najlepše v Evropi. 

6 Španija: Transcantábrico 

Če si želite okusiti košček luksuzne zgodovine, se odpravite na raziskovanje severa Španije s tamkajšnjim turističnim vlakom Transcantábrico, ki ohranja dediščino glamuroznega železniškega prometa iz začetka 20. stoletja.

V osmih dneh in sedmih nočeh vas bo popeljal od San Sebastiána do Santiago de Compostele (ali obratno), vmes pa si boste lahko ogledali španske bisere, kot so Santander, Oviedo, Gijón in Bilbao. 

Vlak je še vedno opremljen z luksuznimi spalniki, poleg tega pa na njem organizirajo tudi gala večerje z živo glasbo, tako da boste resnično prestavljeni v preteklo ero.

Kot si lahko mislite, vozovnice niso poceni, za delux spalnik s svojo kopalnico je po osebi treba odšteti skoraj deset tisočakov, vendar pa je v to vključena vsa hrana, prenočišče in zabava na vlaku, pa tudi vstopnice za muzeje in znamenitosti ob poti ter celo strokovno vodstvo. 

7 Slovenija: Transalpina 

Slovenci se čez naše železnice radi pritožujemo in zato pozabljamo, da je tudi pri nas speljana ena izmed najlepših gorskih železnic v Evropi. To je Transalpina ali Bohinjska železniška proga, ki poteka med Jesenicami in Novo Gorico in je del 717 kilometrov dolge železniške povezave med Prago in Trstom.

Zgrajena je bila med letoma 1900 in 1906, kot najkrajša in tehnično najzahtevnejša povezava Avstro‑Ogrske monarhije z Jadranskim morjem. 

Na Bohinjski progi, ki jo opevata tudi avstralska popotniška založba Lonely Planet in britanska popotniška revija Wanderlust, potniki v dveh urah prevozijo 89 kilometrov in se peljejo čez 65 mostov (tudi čez Solkanski most, ki  ima največji kamniti lok na železniških progah na svetu in meri 85 metrov), skozi pet galerij in 28 predorov – med njimi je najdaljši bohinjski predor  pod Koblo, ki je tehnično tudi najzahtevnejši objekt na progi in s 6327 metri najdaljši železniški predor na Slovenskem –, poleg tega pa so priča številnim osupljivim razgledom na reko Sočo, alpski svet in Blejsko jezero, kar Bohinjsko železnico uvršča med najatraktivnejše proge v Evropi. 

Po Bohinjski progi med majem in novembrom vozi tudi muzejski vlak, ki ga vleče parna lokomotiva ljubljanskega železniškega muzeja, potnike pa na vlaku pričaka stilsko usklajeni sprevodnik in zvok harmonike. 

Bohinjsko železniško progo obožujejo predvsem tuji turisti, saj je bila že večkrat omenjena v največjih svetovnih medijih. Foto: Press Release
Bohinjsko železniško progo obožujejo predvsem tuji turisti, saj je bila že večkrat omenjena v največjih svetovnih medijih. Foto: Press Release

8 Romunija: Z vlakom po Transilvaniji 

Odkrivanje romunske pokrajine Transilvanije, ki je prepredena s srednjeveškimi mesti, gostimi gozdovi in zasneženim gorovjem, je kot potovanje skozi čas. Eden najboljših načinov, da izkusite vse, kar vam ponuja, pa je z vlakom.

Sicer ne obstaja zgolj ena železniška linija, ki bi turistom ponudila vse znamenitosti, je pa uveljavljena »Transilvanska trikotna železniška proga« (Transylvania Triangle Train Tour), ki je ime dobila po treh glavnih postojankah Brasovu, Oradei in Timisoari. 

Po Transilvanski progi, ki v celoti vzame 12 dni, se je treba odpraviti v lastni režiji, a to turistov ne ustavi, saj pot pelje mimo številnih znamenitosti, med katerimi je seveda tudi Bran, grad grofa Drakule iz 14. stoletja. Če nimate na voljo toliko časa, pa lahko skrajšate izlet in z vlakom odkrijete le tisti delček države, ki vas najbolj zanima. 

Transilvanske železnice vas popeljejo vse do slovitega gradu grofa Drakule. Foto: Shutterstock
Transilvanske železnice vas popeljejo vse do slovitega gradu grofa Drakule. Foto: Shutterstock

9 Grčija: Odontotos 

Železniška proga Odontotos na jugu Grčije je stara že skoraj 130 let. Zgradili so jo leta 1895 in je ena redkih ozkotirnih železnic, ki še obratujejo v Grčiji.

Vožnja po njej je prav posebna izkušnja, saj vozi ob reki iz obmorskega mesta Diakopto do gorske vasi Kalavryta, proga pa je vklesana v živo skalo in ponuja vratolomne poglede na ozke soteske in prepade. Pot vam bo vzela le dobro uro, boste pa na njej prečkali kar 49 mostov. 

Odontotos je ena redkih ozkotirnih železnic, ki še obratujejo v Grčiji. Foto: Shutterstock
Odontotos je ena redkih ozkotirnih železnic, ki še obratujejo v Grčiji. Foto: Shutterstock

Preberite še:

V prodaji