V teh časih se zdi skoraj nespodobno govoriti o modnih smernicah, prej je primerno vprašanje, kako bo globalna epidemija spremenila svet mode.

Ne samo svet mode, vse panoge, celoten svet bo drugačen, kot smo ga poznali. Navade ljudi, ki so se morali čez noč socialno osamiti, sprejeti vso tehnologijo in delo od doma, so se spremenile. Od doma ne delajo v zategnjenih kostimih, ampak največkrat v trenirkah, pajkicah in oblačilih, ki omogočajo čim več udobja. Celo Anna Wintour, urednica slovite revije Vogue, je objavila svojo fotografijo v trenirki in s tem zapovedala novo obdobje v modi. Prodaja trenirk se je v tem obdobju glede na lani povečala za kar 36 odstotkov, modni časopisi se spopadajo z drastičnim upadom modnih oglaševalcev in še bi lahko naštevala. 

S šivanjem mask so tudi tokrat za svoje velike prilive poskrbeli tisti, ki niso iz stroke in se tega niso lotili zaradi višjih namenov oziroma pomoči človeku, ampak zaradi lastnih koristi. 

Se bodo ljudje obrnili stran od hitre mode in z nakupi odslej podpirali domače oblikovalce ali bodo po odprtju trgovin hitro pozabili na vse, kar zdaj pišejo na družbena omrežja, in odhiteli v prvo trgovino s hitro in poceni modo?

Vedno je obstajala množica, ki ni veliko razmišljala, ampak je kupovala izdelke, ki dosegajo ekstremno nizke cene zaradi izkoriščanja delovne sile, mnogokrat tudi otrok. In vedno so obstajali redki ljudje, ki so razmislili, preden so opravili nakup. Zdaj ne bo nič drugače. Od besed do dejanj je dolga pot. 



Moda je seveda povezana tudi z dogodki, ki pa jih verjetno še nekaj časa ne bo. Kdaj se bodo po vašem mnenju vrnile modne revije in kakšne so alternative? Prenosi prek spleta na primer?

Modni dogodki bodo, vendar drugačni, kot smo jih bili vajeni. Dogodki za večje množice se bodo preselili na splet, medtem ko bodo manjši še vedno obstajali v intimnejših, zaprtih krogih, kar smo že nekaj časa počeli tudi pri blagovni znamki Maja Ferme fashion. Zavedati se je treba, da ljudje so in bodo ostali socialna bitja, tega jim ne more nihče preprečiti.

Kje v ustvarjalnem procesu je epidemija ujela vas in kako se z njo spoprijemate? Vaša trgovina je zaprta, a verjetno ste v stiku s svojimi strankami, izdelke jim lahko pošljete tudi po pošti.

Novi ukrepi so nas ujeli na vrhuncu poročne sezone, kar je bilo zelo težko za veliko naših strank, ki so morale reorganizirati datume svojih porok. Naš butik v Ljubljani se je zaprl, tisti, ki stojimo za blagovno znamko Maja Ferme fashion, pa smo čas izkoristili za vzpostavljanje novih poslovnih modelov in povezav z novimi sodelavci. 

Ste čas izkoristili tudi za ustvarjanje?

Tudi za ustvarjanje se ga je našlo nekaj, predvsem pa za družino, za katero ga v norem delovnem tempu, ki nam ga narekujejo, večkrat ni. Šele v takšnih okoliščinah se ustaviš in pogledaš na vse iz povsem drugega zornega kota. Vsaka vojna prinese svoja odkritja.

Kar nekaj oblikovalcev se je odločilo za šivanje mask, kako gledate na to potezo?

Če so se odločili za to potezo zaradi pomoči sočloveku, se mi zdi nadvse hvalevredno, dejstvo pa je, da so s šivanjem mask tudi tokrat za svoje velike prilive poskrbeli tisti, ki niso iz stroke in se tega niso lotili zaradi višjih namenov oziroma pomoči človeku, ampak zaradi lastnih koristi. 

Zelo uživam v udobju, združenem z estetiko, ki je edini pravi luksuz. Tega se držim tudi pri oblikovanju za naše stranke. Če povem po domače, rada se lepo uredim, vendar ne za vsako ceno. 

Zdaj je večina žensk že nekaj tednov v trenirkah in pajkicah, nekatere komaj čakajo, da se spet uredijo, druge pa si ne predstavljajo dneva, ko bodo morale spet navleči kavbojke in obuti čevlje z visoko peto. Zdi se, da vi bolj sodite v prvo kategorijo.

Zelo uživam v udobju, združenem z estetiko, ki je edini pravi luksuz. Tega se držim tudi pri oblikovanju za naše stranke. Če povem po domače, rada se lepo uredim, vendar ne za vsako ceno. V oblačilih, ki jih nosim, mi mora biti torej udobno. In kdor misli, da lepa in elegantna oblačila ne morejo biti udobna, ne ve veliko o sodobni modi.



Če se torej vrneva k prvemu vprašanju, kakšne so smernice za to pomlad in poletje in kaj ste pripravili vi?

Mi smo pripravili in dopolnili kolekcijo oblačil, ki združujejo udobje z estetiko in moralnimi načeli. Sem mama, žena in poslovna ženska, ki je vedno v teku, zato sem se tokrat zgledovala po sebi in oblačilih, ki jih rada nosim. V kolekciji so udobna, elegantna in sodobna krila, ki se ne mečkajo in se odlično podajo različnim postavam, modni udobni suknjiči, vedno dobrodošli puloverji, zanimive majice s kratkimi rokavi, udobne ženstvene obleke in letos nadvse moden kombinezon.

V svetu mode se vedno oziramo tudi naprej. Kaj bomo nosili jeseni in pozimi?

Za jesen in zimo so predvideni nevtralni toni pudra v kombinaciji z modrimi toni. Od močnih barv bodo zastopane predvsem neonske in močne pop-up barve. Te se bodo pojavljale zlasti na mehkih torbicah, ki jih bomo tokrat držale pod roko, in na udobnih hlačnih kostimih s širokimi hlačnicami, ki se bodo zataknile v škornje. Suknjiči bodo imeli tokrat močno podložena ramena. Od vzorcev je najbolj zastopan tigrov. Videli bomo tudi veliko umetnega krzna, perja in usnja ter džinsa. Tudi letošnjo jesen in zimo ne bodo manjkali že lani modni visoki široki škornji. Vse smernice pa se bodo tudi jeseni in pozimi spogledovale z udobjem.