Nedavna ameriška študija je pokazala, da kar polovica zaposlenih meni, da na delovno učinkovitost občutno vplivajo sodelavci. Seveda, takrat, ko rezultati ni najboljši.

Kar polovica je prepričanih, da so z oddajo projektov zamujali zaradi ovir iz okolja – kriva je predvsem lenoba, zaradi katere se delo odlaga, odgovornost pa prelaga na druge. Ko samo en člen v verigi zataji, se delovni proces ustavi ali pa bistveno upočasni, temu pa sledi verižna reakcija, saj se delo takrat najraje ustavi še pri mnogo drugih, kaže raziskava.



In ko niso krivi leni, so kriv – glasni. Kdor med delavnikom glasno klepeta, se prereka ali pa goreče razpravlja, je izjemno moteč dejavnik: takšni zaposleni nenehno pritegujejo pozornost, preostale odvračajo od dela, tisti, ki še zmorejo zreti v računalnik, pa delo opravijo mnogo slabše, kakor bi ga v mirnem in tihem okolju.



Raziskava je še pokazala, da delovni proces pogosto ovirajo tudi lažne. bolniške odsotnosti. Predvsem ponedeljkove in petkove so tiste, ki gredo nadrejenim najbolj v nos, tisti najspretnejši si bolniško, da ne bi vzbudili nepotrebnih sumov, zato najraje vzamejo v – sredo. Da so bolni, se najmanj enkrat na leto pretvarja 43 sodelujočih v raziskavi, med resničnimi razlogi, da so ostali doma, pa so najpogosteje utrujenost, želja po samoti ali pa nedokončana dela doma.