Ameriška country glasbenica je dobro leto pred 75. rojstnim dnevom izrazila željo, da ameriška revija Playboy razmisli o ponovnem sodelovanju. »Bil bi tak hec, a ne vem, če bodo za,« je Dolly Parton dejala v intervjuju za televizijsko oddajo 60 Minutes Australia. Seveda so bili časi, ko je Playboy legendarno pevko na kolenih prosil, da pozira za naslovnico, a je vztrajno zavračala ponudbe, nato pa končno pristala na fotografiranje leta 1978, ko je bila stara 36 let. Takrat je Playboy zanjo moral narediti tudi posebno izjemo, pozirati ni želela gola, ampak vsaj delno zakrita, zato so ji nadeli kostum ikonične zajčice. 

Partonova tokrat ni razkrila, ali je sedaj pripravljena odvreči vse kose oblačil, a glede na njeno izjavo, da bi se še vedno lahko stlačila v stari kostum, »moje prsi so še vedno enake«, je namignila, lahko Playboy tudi tokrat računa na bolj dostojno naslovnico. 

Čeprav zgodovina najbolj slavne revije za moške ni naklonjena starejšim ženskam, raziskava je pokazala, da se starost deklet na naslovnicah od 50. letih prejšnjega stoletja do danes ni bistveno spremenila, še vedno izbirajo modele v zgodnjih dvajsetih, pa so pred dvema letoma naredili pomemben korak stran od starizma. Britansko-ameriška igralka Jane Seymour, ki je za Playboy v mladih letih pozirala že dvakrat, je leta 2018 pri 67. postala najstarejša ženska na naslovnici te moške revije. Tudi ona, ki sicer strogo skrbi za svoje telo in ne retušira niti fotografij v kopalkah, je ob tej priložnosti bila bolj oblečena kot slečena, a Playboyevi novi viziji je to očitno po godu. 


Veliko se je spremenilo pri vodstvu revije, in to še pred smrtjo njenega ustanovitelja Hugha Hefnerja leta 2017, ki ga danes le še redkokdo poveličuje, nekdanja urednica Comopolitana Joanna Coles je o njem dejala celo: »Skozi današnje oči je Hugh Hefner grotesken, njegove ženske pa žrtve. Playboy bi morali pokopati skupaj z njegovim žametnim suknjičem.« A Playboy še vedno izhaja in skuša v svetu, ki se bori za enakopravnost med spoloma, najti svojo, čeprav vedno bolj izginjajočo, stezico. 

Leta 2015 so mislil, da je ključ v tem, da opustijo goloto in nekaj leto so se resnično trudili po tej poti. Leta 2018 so prečrtali novo pravilo in spet slekli ženske, lani pa na pomoč poklicali skupino milenijcev. Novo poslovno vodilo je postalo: »Bodimo relevantni,« karkoli že to pomeni. V nekem trenutku je to fotografija golih žensk objetih pod vodo, naslovnica lanske poletne številke, ki naj bi prikazovala fulidnost spolov in spolne usmerjenosti. Spet v drugem serija fotografij ženskih sramnih dlak, v lanski jesenski številki. Vseh barv mavrice so, ugotavljajo ponosno. Ob tem ne pozabijo omeniti, da v revijo tu in tam podtaknejo tudi kakšno fotografijo penisa in da je sedaj poudarek, da se na snemanjih vsa ekipa počuti dobro in sprejeto. Golih žensk ne fotografirajo več pohotni starci, ampak njihove vrstnice, ženske, z občutkom za lepo. 



A na koncu dneva je Playboy še vedno revija, ki razgalja žensko telo za bralca. Ali morda za bralko? Čeprav se po novem trudijo ustvarjati umetniško goloto in izogibati objektivizaciji ženskega telesa, še vedno prodajajo prav to. Kot je lani za revijo The New York Times dejala ameriška ikona feminizma in novinarka Gloria Steinem »Playboy ne bi obstajal, če bi bile ženske in moški v naši družbi enakopravni.« Morda lahko legenda, kot je Dolly Parton, s svojo častitljivo starostjo in izjavo, da se njeno telo v 40 letih ni spremenilo, to popravi. Morda pa tudi - ne.