Pri Versaceju, Givenchyju in Coachu se jim še sanjalo ni, da lahko majica z napisi svetovnih držav in njihovih glavnih mest povzroči tako veliko škodo. A ko ta užali ponos države kot je Kitajska, sledijo posledice, ki utegnejo hudo zmanjšati priljubljenost modne znamke. Čeprav je vsaka izmed slovitih modnih hiš na tržišče poslala drugačno majico, je bila pri vseh problematična ista stvar, navajanje območji Hongkong, Macao in Tajvan kot samostojne države, kar pa seveda niso, Hongkong in Macao veljata za posebni administrativni območji Ljudske republike Kitajske, otočje Tajvan pa zaradi nerazrešenega političnega statusa ozemlja še vedno ni mednarodno priznano kot samostojna država in si ga prav tako lasti Kitajska. 

Foto: Weibo

Na vse tri modne hiše se je čez noč na družbenih omrežjih vsul plaz kritik, kitajski zvezdniki, ki so bili njihovi ambasadorji, pa so celo odpovedali modna sodelovanja z njimi. Versace je denimo zapustila priljubljena kitajska igralka Yang Mi, Coach kitajska manekenka Liu Wen, Givenchy pa priljubljeni pevec fantovske skupine TFBoys Jackson Yee

Kitajska manekenka Liu Wen je bila ljubljenka vseh treh modnih velikanov, na sliki je v kreaciji letošnje jesenske kolekcije Versace.

Opravičilo je bilo tako neizogibno in modni velikani so se nemudoma posuli s pepelom. Iz prodaje so vsi po vrsti umaknili sporne modne kose in jih uničili, na družbenih omrežjih (zlasti preko kitajskega družbenega omrežja Weibo) pa objavili opravičila, pod Versacejevega se je podpisala kreativna direktorica Donatella Versace osebno. 



Čeprav so Kitajci hvaležni kupci visoke mode z globokimi žepi, je tako pri zadovoljevanju njihovih želja treba biti skrajno previden, se učijo svetovne modne znamke. Dasiravno umetnost, si moda na njihovem tržišču ne sme privoščiti umetniške svobode. Napak, ki žalijo kitajsko republiko na kakršnekoli načine, ne odpustijo zlahka, kar je lani izučilo že ameriškega modnega velikana Gap, ki se je moral opravičiti tudi za majico z zemljevidom Kitajske, na katerem ni bilo Tajvana.