Prestižna francoska ženska revija Elle je pred materinskim dnevom, ki ga v tej državi praznujejo konec maja, objavila 40 predlogov za obdaritev mam, med njimi pa se je znašla tudi trajnostna kozmetika iz Brd, ki jo iz oljčnega olja in zelišč ustvarja Katjuša Reja Mozetič. »Najbrž je k odločitvi, da našo kozmetiko uvrstijo v izbor, veliko pripomogla tudi osebna nota, s katero opremimo prav vsak darilni set,« meni samostojna podjetnica, ki je izdelke pod blagovno znamko Nona Luisa sprva začela ustvarjati kot dopolnilno dejavnost na kmetiji, nato pa z njimi napisala uspešno poslovno zgodbo. 

Pisalo se je leto 2013, ko se je Katjuša Reja, doma iz Kozane, odločila, da bo začela v okviru dopolnilne dejavnosti na kmetiji razvijati svojo linijo kozmetičnih izdelkov, ki bodo naravni in trajnostni in v kateri so do danes osrednjo mesto dobila trda mila, dezodoranti in kreme za obraz. Že leto kasneje je v zavetju čudovite srednjeveške vasice Šmartno v Brdih odprla trgovinico, ki nosi prav takšno ime kot njena blagovna znamka in je poklon njenima nonama – obe sta bili Lojzki. Količina prodanih proizvodov je v obdobju, ki je sledilo, vsako leto narasla za od deset do petnajst odstotkov. 

Potem je izbruhnila epidemija covida, ki je mnogim prekrižala načrte, tudi naši sogovornici. »Treba se je bilo znajti in tako smo decembra 2020 naše izdelke predstavili v spletni trgovini platforme etsy ter tako prodrli na evropski trg. Očitno so nas opazili tudi v reviji Elle, saj so nas s platforme obvestili, da je ta ženska francoska revija naš darilni set izbrala kot primerno darilo za obdarovanje ob materinskem dnevu. To je bilo resnično veliko presenečenje, saj revija ni objavila kakšnega razpisa ali natečaja za iskanje daril ob materinskem dnevu. Obenem je bila uvrstitev v izbor za nas potrditev, da delamo dobro, je pa takšna objava brez dvoma tudi pomembna referenca za v prihodnje,« je prepričana Katjuša Reja. 

Ko se zaprejo ena vrata, se največkrat odprejo druga

Dosežek je še toliko večji, če vemo, da ima Francija Provanso z veliko sivke, pa tudi ponudba izdelkov na platformi etsy, ki so namenjena zlasti obdarovanju, je zelo velika, saj se na njej predstavljajo ponudniki z vsega sveta. »Najbrž je k odločitvi za izbor botrovala tudi osebna nota, na katero damo resnično veliko. Vsi izdelki blagovne znamke Nona Luisa namreč nastajajo ročno in v majhnih serijah, prisegamo pa tudi na preprosto, a ekološko embalažo. Ko naše proizvode zapakiramo, nanje vedno napišemo osebno sporočilo. To velja seveda za tiste izdelke, ki jih kot darilo za nekoga drugega izbere naročnik. Približno polovico vseh pošiljk namreč pošljemo tistim, ki jih želi nekdo obdarovati. In očitno znajo personalizirana darila ljudje ceniti, nanje pa so bili najbrž pozorni tudi pri reviji Elle,« meni sogovornica. 

Ko beseda nanese na to, kaj je bilo tisto, zaradi česar je napisala tako uspešno poslovno zgodbo, Katjuša Reja odgovarja: »Sledim svojemu prepričanju. In vedno vztrajam pri tem, da imajo moji izdelki visoko kakovost. Tudi če se povpraševanje poveča, nikoli na ta račun ne žrtvujem kakovosti. Raje rečem, da nečesa nimam, kot da bi šla v masovno proizvodnjo. Vedno pa so pomembne tudi izkušnje in okoliščine, v katerih se znajdeš. Ljudje smo največkrat naravnani tako, da radi živimo v coni udobja. A določene razmere – v mojem primeru je bila to zagotovo epidemija covida – te prisilijo, da kaj spremeniš, in tudi rezultati največkrat pridejo. Sicer pa – ko se zaprejo ena vrata, se največkrat odprejo druga,« ugotavlja. 

Zelo je zahtevna, ko gre za njene izdelke


Paleta izdelkov, ki jih ponuja blagovna znamka Nona Luisa, se v zadnjih letih ni zelo povečala, se je pa opazno povečala prodana količina, sploh s spletno prodajo. »Po naših trdih milih je daleč največ povpraševanja, imamo pa tudi resnično veliko ponudbo. Zelo dobro se prodajajo dezodoranti pa tudi kreme za obraz. Glavna sestavina naših izdelkov je oljčno olje. Mila so odišavljena z različnimi eteričnimi olji, prav tako dezodoranti, kreme pa imajo poleg oljčnega olja še razne izvlečke. Velika večina zelišč, ki jih pri izdelavi kozmetike uporabljam, je briških, a prav vse tu seveda ne uspeva. V mislih imam zlasti karitejevo maslo in kokosovo olje, česar v Brdih nimamo,« priznava sogovornica. Kot dodaja, je pri svojih izdelkih zelo zahtevna. »Za dezodorante imam narejenih pet novih osnutkov že kar nekaj časa, a jih nisem še toliko dodelala, da bi bilo enako dobri kot obstoječi. Da bi samo spremila vonj, se mi zdi neumno. Če že grem v nov izdelek, naj bo tak, da bo specifičen in bo zadovoljil potrebe druge skupine potrošnikov. Tako nov izdelek nikoli ne pride na tržišče, dokler nisem z njim povsem zadovoljna,« poudarja Katjuša Reja, ki ugotavlja, da čedalje več ljudi gleda, kaj da nase in vase, zato je kakovost sestavin pri nastajanju kozmetičnih izdelkov ključnega pomena. 

Kozmetika je kot kuharija

Sicer pa je obisk trgovinice Nona Luisa v Šmartnem tako rekoč obvezen postanek za vse, ki obiščejo ta del Brd. »Velikokrat slišim: Kaj tako diši po sivki? Vohaš, vohaš? Pa pride obiskovalec k nam in reče: Tu imate sivko,« se zasmeji lastnica trgovinice. Ker je na obzorju osrednja turistična sezona, ko Brda obišče tudi veliko tujcev, bo tudi Nona Luisa svoja vrata odprla bolj na stežaj kot v zimskih mesecih, ko je gostov bolj malo, je pa zato občutno več prodaje na spletu. Ne glede na letni čas pa Katjuša Reja svoje kozmetične izdelke pripravlja sproti, da so čim bolj sveži in da celoletnih zalog ni. »Vsi izdelki so izključno plod mojega znanja in lahko rečem, da je njihovo ustvarjanje podobno kuhariji. Ključno je veselje in več kot kuhaš, bolj razviješ primeren občutek za to, kar počneš. Približno veš, kaj gre najbolje skupaj, in seveda moraš vedeti tudi, koliko katere sestavine gre skupaj,« izpostavlja. 

Pa bi bili noni Luizi zadovoljni z njenim delom? »Mislim, da bi. Po njiju sem podedovala veselje do dela in ročne spretnosti. Pomagata mi tudi oba sinova: eden še študira v Ljubljani in mi pomaga pri tehničnih stvareh, starejši sin Vasja pa je prevzel marketing, spletno prodajo in spletno trgovino,« razloži Katjuša Reja, ki ima ambiciozne načrte. Računa namreč, da bo v začetku novega leta odprla večje proizvodne prostore v Kozani in po potrebi zaposlovala nove sodelavce. »Videli bomo, kako nam bo šlo. Časi še niso takšni, da bi načrte zacementirali, treba je biti fleksibilen in si pustiti odprtih več možnosti,« ocenjuje. 

In kaj svetuje vsem tistim, ki razmišljajo, da bi svojo podjetniško idejo uresničili na samostojni poti? »Vedno moraš biti prepričan o tem, v kar se spuščaš. In vedno moraš stati za tistim, kar počneš. Jaz verjamem v naravno kozmetiko, v naravne sestavine. Za tem stojim, zato je celoten koncept kozmetike in vsega, kar počnem, ekološki. Mislim, da je to že del uspeha. Seveda pa moraš tudi vztrajati in ne obupati že ob prvi oviri. Če stojiš za svojimi deli s prepričanjem, znanjem in izkušnjami, bo prišel tudi uspeh.«