Dišave, ki jih nosijo slavni, ne ker so plačani za to, ampak ker jih res obožujejo

O nišnih parfumih se zadnja leta veliko govori, a niso novost. Pravzaprav bi lahko rekli, da obstajajo že od nekdaj, saj s to besedo danes poimenujemo dišave, ki jih ustvarjajo parfumske hiše, torej ne modni imperiji ali zvezdniki, ampak zgolj za dišave specializirana podjetja.
Nekoč so bili torej vsi parfumi takšni, ko je svet dišav na začetku 20. stoletja pritegnil modne oblikovalce (prvi, ki je izdelal svoj parfum, je bil Paul Poiret), pa se je parfumska industrija začela deliti na dizajnerske in nišne. Modni oblikovalci so hitro ugotovili, da več parfumov prodajo, če dišavi dodajo znani obraz, zato so jih začeli oglaševati s pomočjo filmskih igralk, glasbenic in manekenk.
Hkrati so zvezdnice (pa tudi zvezdniki) želeli svoj kos pogače in pod svojim imenom začeli tržiti svoje parfumske mešanice. To ne pomeni, da se Naomi Campbell, Jennifer Lopez, Britney Spears ali Billie Eilish spoznajo na ustvarjanje dišav v laboratorijih, ampak, da zvezdniki zdaj tako kot modne hiše plačajo enemu izmed proizvajalcev parfumov, da zanje izdela parfum po naročilu. Proizvajalec parfumov (najbolj znani so še vedno na jugu Francije) lahko hkrati ustvarja za veliko modnih znamk in zvezdnikov, poleg tega pa celo prodaja še svojo znamko dišav.
PREBERITE ŠE -> Nasveti profesionalne parfumerke iz Grassa: V 90 odstotkih boste razočarani
Kako se nišni parfumi razlikujejo od dizajnerskih in zvezdniških?
Nišne parfume naj bi po drugi strani ustvarjale manjše parfumske hiše, specializirane zgolj za dišave. Takšne so denimo znamke Byredo, Jo Malone, Le Labo, Kilian, Acqua di Parma, Penhaligon's, Maison Margiela, Juliette Has a Gun, Escentric Molecules, Xerjoff, Creed, Memo Paris, Floraïku, Diptyque, Frederic Malle in Maison Francis Kurkdjian.
Nekateri menijo, da tovrstne nišne znamke uporabljajo sestavine višje kakovosti in na koži dišijo dlje kot dizajnerski in zvezdniški parfumi, ki naj bi jih vodil predvsem dobiček, vendar pa to ne drži vedno. Prednost nišnih parfumskih znamk je predvsem v tem, da jih ne vodi masovna proizvodnja in jim ni pomembno, da pritegnejo kar največje število kupcev, kot je to vodilo dizajnerskih parfumov.
Zato se nišni proizvajalci lahko osredotočijo na bolj posebne in nenavadne parfumske mešanice, medtem ko so dizajnerske in zvezdniške dišave manj izstopajoče in nevsiljive, da zadovoljijo širšo množico okusov in se posledično bolje prodajajo. Nišni parfumi se tipično prav tako ne delijo po spolu, ampak so ustvarjeni uniseks, torej tako za ženske kot moške.

Pri tem je treba poudariti, da danes veliko nekoč nišnih parfumskih znamk ne deluje več samostojno, ampak pod okriljem velikih kozmetičnih konglomeratov (L'Oréal, LVHM, Coty, Estée Lauder), ki so jih pokupili, ko so zavohali uspeh tovrstnih majhnih znamk. V nekaterih primerih tovrstne združitve niso vplivale na kakovost izdelkov, ki jih ustvarjajo, so pa nedvomno prispevale k njihovi večji prepoznavnosti, kar pomeni, da marsikatero dišavo od naštetih nišnih parfumerij zdaj nosi veliko več ljudi in ni več tako edinstvena in redka.
Poleg tega so modne hiše svojim dizajnerskim dišavam, namenjenim širšemu občinstvu, začele dodajati bolj ekskluzivne linije parfumov (na primer Tom Fordova linija Private Blend ali Armanijeva kolekcija Armani Privé). Te posnemajo principe nišnih parfumerij v smislu, da so bolj nenavadnih vonjev in vsebujejo bolj posebne sestavine ter so posledično dražje.
PREBERITE ŠE -> Lorella Flego: Res imam srečo, da sem mama tako posebni mladi ženski
Najbolj unikatni so indie parfumi
A kdor želi resnično izstopati s svojo izbiro parfuma, se ne zadovolji z nišnimi parfumi. Ljubitelji dišav se zadnje čase vse bolj obračajo k indie parfumerijam. Te delujejo v še manjših obratih kot nišne parfumerije. Njihovi lastniki so pogosto kar parfumski mojstri sami in izdelujejo dišave »in-house«, torej v svojem laboratoriju.
Indie dišave so resnično nekaj posebnega, saj imajo parfumski mojstri popolno ustvarjalno svobodo, ne zavezujejo jih nobene pogodbe ali naročniki, ampak lahko v stekleničke ujamejo najbolj nenavadne in kreativne vonjave, ki jih pokliče njihov nos. Najbolj znane indie parfumske znamke so Zoologist, Imaginary Authors, and DedCool.

Na katere parfume prisegajo slavni?
Ob vsem tem se je zanimivo vprašati še, katere parfume nosijo slavni, ki jim cena in ekskluzivnost nista ovira. Verjetno ne boste presenečeni, če vam razkrijemo, da se zvezdnice v zasebnem življenju ne polivajo z dišavami, za katere so plačane, da jih oglašujejo. Že res, da njihov obraz krasi reklamo, a večina jih raje posega po nišnih parfumih.
Pevki Rihanna in Beyoncé obožujeta dišave pariške parfumske hiše Kilian. Rihana uporablja Love, Don't Be Shy, Beyoncé pa Angels' Share.
Igralke Jessica Chastain, Sienna Miller in Jodie Comer ter pevka Rita Ora prisegajo na nišno parfumerijo Le Labo iz New Yorka, ki jo izdelujejo v francoski parfumski prestolnici Grasse. Jodie Comer in Rita Ora sta ljubiteljici njihovega ikoničnega vonja Santal 33, medtem ko Sienna Miller nosi Thé Noir 29, Jessica Chastain pa Fleur d’Oranger 27.
Veliko zvezdnic je zvestih tudi londonski nišni parfumeriji Jo Malone. Njihove vonje obožujejo tako predstavnici britanske kraljeve družine vojvodinji Kate in Meghan kot igralki Helen Mirren in Cynthia Erivo. Slednja uporablja dišavo Myrrh & Tonka, Helen Mirren Blackberry & Bay, Kate Middleton Orange Blossom, Meghan Markle pa Wild Bluebell.
PREBERITE ŠE -> 3 brezčasni parfumi, ki jih izdelujejo že stoletje
Pevka Taylor Swift je privrženka nišne linije Private Blend modnega oblikovalca Toma Forda. Njen priljubljeni vonj, ki ga nosi tudi na koncertnih turnejah je Santal Blush.
Angelina Jolie je ljubiteljica francoske nišne parfumerije Histoires de Parfums, njen izbrani vonj nosi ime 1969.
Med zvezdnicami je izredno priljubljena tudi znamka nišnih parfumov ByRedo. Igralki Christina Ricci in Kate Bossworth ter manekenka Rosie Huntington-Whiteley prisegajo na vonj Gypsy Water.
Preberite še:
Onaplus
Postanite naš naročnik in si zagotovite dostop tudi do zaklenjenih avtorskih vsebin.