Pred dobrima dvema mesecema so nas s svojo drznostjo presenetile Italijanke, danes pa so Milanskemu flash mobu sledile tudi naše rojakinje in to v samem središču Ljubljane, kjer kar mrgoli mimoidočega občinstva. Med 18 pogumnimi ženskami, ki jih je slovenska modna znamka perila in kopalk Lisca zbrala, da se otresejo lepotnih predsodkov, so bile tudi naše južne sosede s Hrvaške, iz Srbije ter Bosne in Hercegovine. 



Sprehajalci sprva niso vedeli, kaj se dogaja, a glasna glasba, ki je odmevala iz zvočnikov, jih je prepričala, da se ustavijo v vrvežu vsakdana. Nekoliko so jih začarali plesalci, ki so nastopili kot uvodna točka upornega spektakla, nato pa so se po sredini Prešernovega trga druga za drugo sprehodile Liscine aktivistke in odvrgle plašče, pod katerimi so nosile le kopalke ter začasne tetovaže, ki so odmevale v sporočilu dogodka #Proud To Be Me (#PonosnaNase). 

Liscino gibanje je zaznamovala nalezljiva ženska energija, zato smo udeleženke vprašali, kaj jih je spodbudilo k sodelovanju. Ena izmed njih, Ema Žurej, nam je zaupala: »Ko sem bila mlajša, sem imela probleme s svojo samopodobo, zato se mi zdi pomembno, da danes sodelujem na takšnih dogodkih, saj bi rada mladim dekletom sporočila, da je vse dobro. Lepi smo, točno takšni, kot smo!« 



Nataša Mernik, blogerka, ki piše o modi večjih številk in se v vlogi Liscinega modela dobro znajde, saj je zanje posnela že kar dve kampanji, pa nam je povedala, da je že dalj časa spremljala tovrstna lepotna gibanja v tujini, kjer se sporočila o pozitivnem odnosu do človeških teles selijo z ženskih aktivistk celo na moške modele močnejše postave. To jo je spodbudilo, da idejo naslovi tudi na slovensko znamko kopalk in perila, še posebno, ker je Lisca nedavno uspešno sodelovala z lepotnimi aktivistkami v Italiji. Vprašanje je naletelo na plodna tla in zgodil se je današnji flash mob. »Je pika na i tudi moje lepotne potrditve, saj sem se dolgo borila s predsodki in sem končno opravila s slabo samopodobo ter negativnimi mislimi.« In kaj Nataša svetuje ženskam, ki ljubezni do sebe še niso usvojile: »Nehajte se primerjati z drugimi, poiščite pozitivne lastnosti na sebi. Vsak dan se poglejte v ogledalo in odkrijte nekaj, kar vam je všeč. Iz malenkosti boste kmalu prešle do širšega zavedanja o svoji celostni lepoti.« Seveda pa pri tovrstnih gibanjih ne moremo mimo vprašanja o zlobnih jezikih. Nataša nam je zaupala, kako se spopada s tistimi, ki bi raje videli, da modna industrija še naprej slavi serijsko lepoto suhih in retuširanih manekenk: »S kritikami se ne ukvarjam, saj s pozitivno energijo sovražno nastrojene zatreš v kali.« 



Liscina predstavnica Barbara Pungerčič Puntar pa nam je predstavila še ozadje gibanja: »Že dalj časa se trudimo spodbujati zgodbe z resničnimi ženskami, sedaj pa smo naredili še razpis, za aktivistke, ki bi se nam želele pridružiti pri razširjanju sporočila #Proud To Be Me (#PonosnaNase). Dekleta smo izbrali na kastingu, pri odločitvi pa je pomembno vlogo igrala njihova življenjska zgodba, ne samo lep obraz, kot je to v modni industriji običajno. Rezultat tega je čudovita mešanica deklet, visokih in nizkih, suhih in okroglih, s košarico AA ali G, svetlopoltih in temnopoltih, različnih narodnosti, saj smo želeli sporočiti, da nas ljudi ravno ta različnost dela zanimive in lepe.« Vprašali smo jo še, kako pričakujejo, da bo to gibanje vplivalo na Slovenke in naš prostor, ki se ob prihajajočem tednu mode ne zdi še tako odprt za idejo o lepoti drugačnih oblin: Pri Lisci se pogosto srečujemo z vprašanji žensk, zakaj ne naredimo kakšne kampanje, ki odraža resnično sliko,« nam je zaupala Barbara in dodala: »Rade bi videle takšne ženske, ki se zares sprehajajo po ulicah in sončijo na plažah. Šele ko v ospredje postavimo te, ljudje dojamejo sporočilo, da smo takšne, kakršne smo, povsem dovolj. Smo zadovoljne same s seboj, saj nas šele energija, ki jo izražamo naredi lepe.«