Kot so v raziskavi Masterindex, v katero so vključili Slovence, stare med 18 in 55 let, ugotovili pri Mastercardu, Slovenci plačilne kartice najpogosteje uporabljajo za nakup življenjskih potrebščin (31 odstotkov) in za nakupe na bencinskih servisih (26 odstotkov). 17 odstotkov anketirancev uporablja svoje kartice najpogosteje za spletno nakupovanje, devet odstotkov pa za nakupe oblačil in obutve, so sporočili iz Mastercarda. Približno 13 odstotkov uporabnikov kartic uporablja svoje kartice za spletne nakupe vsaj enkrat ali dvakrat na teden. V primerjavi s poletjem 2018 se je število ljudi, ki svoje kartice uporablja enkrat ali dvakrat na mesec, povečalo za štiri odstotke, zmanjšalo pa se je število oseb, ki skoraj nikoli ali nikoli ne uporabljajo kartice za spletno nakupovanje.

Od leta 2012 se je delež anketirancev, ki nikoli ali skoraj nikoli ne uporabljajo kartic za spletne nakupe, zmanjšal za 25 odstotkov. Prek spleta sicer pogosto nakupuje približno 27 odstotkov vprašanih; leta 2018 je bilo takih 24 odstotkov. 42 odstotkov jih spletne nakupe opravlja občasno. Da sploh ne nakupujejo na spletu, je odgovorilo osem odstotkov vprašanih, kar je tri odstotne točke manj kot lani. 57 odstotkov vseh anketiranih je opravilo spletni nakup v zadnjem mesecu, 22 odstotkov pa v zadnjih treh mesecih.

(Foto: Shutterstock)

Narašča tudi trend uporabe mobilnih naprav za upravljanje plačil in financ. Leta 2013 je mobilne naprave za plačevanje uporabljalo 11,2 odstotka, leta 2019 pa 30,7 odstotka vprašanih. Leta 2013 je mobilne naprave za upravljanje s financami uporabljalo 4,1 odstotka Slovencev, ta delež pa se je letos povečal na 23,2 odstotka. V raziskavi so preverjali tudi, kolikšen delež ljudi meni, da bodo mobilne naprave v naslednjih petih letih postale najbolj priljubljeno plačilno sredstvo. Izkazalo se je, da je takšnega mnenja letos 25,9 odstotka vprašanih, leta 2013 pa jih je bilo 13,8 odstotka.

Z brezstično kartico vsak dan plačuje 12,2 odstotka vprašanih, 28,4 odstotka pa jih brezstično kartico uporablja skoraj vsak dan. Ta delež se je od lanskega poletja povečal z 18,5 odstotka na 28,4 odstotka. Število anketirancev, ki skoraj nikoli ne uporabljajo brezstičnih plačilnih kartic, se je od lani zmanjšalo z 38,8 odstotka na 24,2 odstotka.