Organizatorji so Slovenska Karitas, Med.Over.Net in Agencija za varnost prometa, ki želijo v tem času k razmisleku in sodelovanju pritegniti čim večje število ljudi, da zmanjšajo oz. prenehajo z uživanjem alkohola ter, da hkrati nikoli ne  sodelujejo v prometu v kolikor so pod vplivom alkohola.



Alkoholiziranost je še vedno eden izmed glavnih dejavnikov tveganja za nastanek prometnih nesreč, predvsem tistih z najhujšimi posledicami. V Sloveniji je alkohola v prometu še vedno preveč. Sprejemljiva je le ničelna toleranca, ki jasno sporoča, da je tveganje zaradi alkohola v prometu preveliko. V lanskem letu je namreč zaradi alkoholiziranosti povzročitelja umrlo 38 oseb, 170 je bilo huje poškodovanih. Delež alkoholiziranih povzročiteljev prometnih nesreč znaša skoraj 10 %, povprečna alkoholiziranost pa je izredno visoka, več kot 1,4 promila. Verjetnost povzročitve prometne nesreče je pri alkoholiziranosti 1,1 promila skoraj  20-krat večja v primerjavi s treznim voznikom.

Alkohol v prometu je odraz širšega okolja in je hkrati tudi javno zdravstveni problem. Poleg nadzora in kaznovanja je zato izrednega pomena opozarjanje na le-tega, osveščanje in izvajanje številnih preventivnih aktivnosti. Na Agenciji za varstvo prometa so zato prepričani, da je pomembno, da se v družbi jasno izoblikuje mnenje, da je alkohol splošni problem, ter da je potrebna ničelna toleranca do alkohola v prometu, v vseh vlogah tako med vozniki, kot tudi pešci in kolesarji.



Letošnji slogan vseslovenske akcije 40 dni brez alkohola je »Izberi prav. Bodi z mano.«, s katerim želijo organizatorji poudariti predvsem ožje medosebne odnose kot najpomembnejše pri podpori posamezniku, da se odloči za zmanjšano pitje alkohola.  

Kako pomembna je podpora sočloveka in družbe si preberite tudi v pogovoru z ozdravljeno alkoholičarko Branko Jurak, ki je Oniplus zaupala svojo bitko z odvisnostjo od alkohola.