Prva naloga je dokončati in v celoti zapolniti finančno konstrukcijo, torej pridobiti evropska sredstva, v kratkem pa bo sledilo odpiranje ponudb za pripravljalna dela. Načrtujejo, da bodo novembra začeli z deli na trasi.

Vlada naj bi že ta teden sprejela tudi sklep o dodatnih devetih članih projektno-finančnega sveta za izvedbo investicije, ki bodo prišli iz vrst civilne družbe. Sledila naj bi objava javnega poziva za dodatne člane, poroča STA. Tako minister za infrastrukturo Peter Gašperšič kot svetovalec projektnega podjetja 2TDK Metod Dragonja sta v nedeljo med prvimi nalogami izpostavila pridobitev načrtovanih evropskih sredstev, Gašperšič upa na kar 250 milijonov.



V referendumskem času so zastali tudi pogovori z Madžarsko, ki naj bi pri projektu sodelovala z 200 milijoni evrov. Dokončnega dogovora, kaj bo dobila v zameno, še ni, pogovori pa naj bi se nadaljevali. Rešitev mora biti sprejemljiva za obe strani – če ne, bi lahko aktivirali plan B, in sicer da bi manjkajočih 200 milijonov pridobili iz državnega proračuna.  

Referenduma se je po delnih neuradnih podatkih udeležilo približno 20 odstotkov volilnih upravičencev. Večina jih je zakon podprla: za je po skoraj vseh preštetih glasovnicah glasovalo 53,5 odstotka, proti pa 46,5 odstotka volivcev. Pobudnik referenduma in vodja civilne iniciative Davkoplačevalci se ne damo Vili Kovačič pa je v nedeljo takoj po zaprtju volišč dejal, da zakon o drugem tiru za primer pozitivnega izida referenduma čakata pobuda za oceno ustavnosti in računsko sodišče.



Vlada pa tako rezultat kot izredno nizko volilno udeležbo razume kot jasen signal za podporo projektu, Miro Cerar pa je komentiral: »Prišel je čas, da končno izgradimo ta drugi tir v dobro Luke Koper, v dobro Slovenskih železnic, slovenskega gospodarstva, zelene Slovenije ter predvsem zato, da bo Slovenija konkurenčna država na transportnem zemljevidu sveta.«