Ni šlo drugače, kot da tuje obiskovalce povprašamo, kakšni so njihovi vtisi o našem malem kraljestvu. Po podatkih Slovenske turistične organizacije število turističnih prenočitev in nastanitev v Sloveniji vztrajno raste, v letu 2015 je delež tujih prenočitev zrasel za 11,6 odstotka, največ obiskovalcev je bilo iz Italije, Avstrije, Nemčije, Hrvaške in Nizozemske. Turisti iz Litve, Malte, Kitajske, Koreje in Irske so skupina, v kateri je zanimanje za Slovenijo vse večje. Tudi leto 2016 ni razočaralo, prvih deset mesecev je postreglo z 11 odstotki več prihodov in 10 odstotki več prenočitev, kar je nad povprečjem v Evropi, zato turistični delavci upajo, da bo leto znova potolklo rekorde. Obiskovalcem, ki jih Slovenija najbolj zanima, so se letos pridružili državljani Združenega kraljestva, Izraela In Združenih držav. Po podatkih spletne strani Tripadvisor je najbolj priljubljena slovenska destinacija Ljubljana, sledijo ji Bled, Maribor, Portorož in Piran. 

Polomljena angleščina in prva dama

Slovenija je v svetu predstavljena kot zelena, aktivna in zdrava turistična destinacija; da glas o državi postaja vse glasnejši, nimajo zaslug le gozdovi. V preteklih letih jo je nekaj diplomatskih, finančnih in političnih spodrsljajev ter fantastičnih športnih uspehov narisalo na zemljevid medijev in viralnih spletnih novic. Letošnje leto je z Aleksandrom Čeferinom, novim predsednikom mednarodne nogometne zveze UEFA, ter Melanio Trump, svežo ameriško prvo damo, slovensko ime dokončno zakoličilo v misli vsaj določenega deleža prebivalcev sveta. Objave v medijih, kot je National Geographic, in naslov prve države, ki je prejela naziv najbolj zelene destinacije, večajo ugled našemu, sicer v svetu precej neznanemu dragulju. Britanski Daily Mail Slovenijo redno omenja v različnih novicah, pred kratkim je bil na primer objavljen članek o Sevnici, ki se spreminja v novo vročo turistično točko, Melanijin spodrsljaj s plagiranim govorom pa je prišel celo v popularne ameriške serije, kot je Imperij. 

Številke do neba

Obširna promocijska kampanja Slovenske turistične organizacije naj bi dosegla kar 42 milijonov odjemalcev, kar je kar za 67,6 odstotka več od pričakovanih. Za odlično promocijsko orodje so se izkazala različna spletna socialna omrežja, kot so Youtube (oglas je namesto pričakovanih treh milijonov dosegel kar 15 milijonov ogledov), Instagram (namesto milijona uporabnikov so dosegli dva) in VKontakte (načrtovali so dva milijona, dosegli so jih 50). Odziv na facebookov profil I feel Slovenia je ogromen, pridobljenih je bilo kar za 130 odstotkov več všečkov. Že pavšalni pogled na socialna omrežja in spletne strani, ki objavljajo lahkotne vsebine za krajšanje časa, dokazujejo, da Slovenija postaja pravi hit. Fotografije Bleda so vroče blago, marsikdo težko verjame, kakšna naravna lepota se skriva na takšnem koščku zemlje. Država je na dobrem glasu tudi med študenti, samo Univerzo v Ljubljani vsako leto obišče približno sto tujih študentov več, ti pridejo na Erasmusovo izmenjavo. Mesto je med mladimi priljubljeno zaradi dostopnosti, ugodnosti, kot so študentski boni, kakovostnih študijskih programov in razgibanega nočnega življenja, cene pa so nižje kot v sosednjih prestolnicah na zahodu. 


Misty in Robert Keck z otroki, Teksas

»Prihajamo iz ZDA, a že nekaj let živimo v sosednjem Trstu, zato nam je vaša država blizu. V Sloveniji nismo prvič, pravzaprav je to naš že tretji obisk. V prejšnjih izletih smo si ogledali že Postojnsko jamo in Bled. Najbolj od vsega nam je bila všeč čudovita jama! Nikoli pa še nismo obiskali Ljubljane, sem smo prišli, da si ogledamo božični sejem. Pot nadaljujemo v Zagreb, da si adventno ponudbo ogledamo še tam. Vsakič ko pridemo sem, smo navdušeni, ljudje so tako zelo prijazni, hrana je okusna, obisk Slovenije z veseljem priporočamo prijateljem!«


Bolin in Huan, 22, Kitajska

»Prvič sva v Sloveniji, država nama je zelo všeč, super je tukaj! Ljudje so tako zelo topli in prijazni. Doslej sva si ogledala Bled in Ljubljano. Imate zelo lepe znamenitosti, ampak največja znamenitost ste Slovenci, res ste tako zelo prijetni. Takoj bi destinacijo priporočil prijateljem, pravzaprav sem na socialnih omrežjih že objavil nekaj fotografij, predvsem z Bleda, kar je poželo precej zanimanja. Vsi so se čudili, kako lepo je tukaj, kot v pravljici! Rada obiskujeva države, ki niso preveč znane, zato iščem kraje, ki jih ne obišče veliko ljudi, ki so nekako podcenjeni. Na spletni strani Tripadvisor sem tako odkril Slovenijo, o kateri je pisalo, da je prava čudežna dežela, in nisva razočarana! Jutri nadaljujeva pot v Budimpešto, nekaj dni v Ljubljani je dovolj. Tudi za ogled vseh čudovitih razgledov, ki jih je kar nekaj.«


Marianne in Kevin, 28, Italija


»Živiva v sosednji Italiji, zato nama je Slovenija blizu, tudi za krajše pobege. V Ljubljani sva tokrat prvič, nameravava pa v prihodnosti obiskati še kakšno drugo slovensko mesto. Tukaj sva le dva dni, kar je malce premalo, da bi si ustvarila večji vtis, doslej se nama zdi zelo prijetno mesto. Če odmisliva mraz! O Sloveniji nisva vedela pravzaprav ničesar, razen da je blizu Trsta. In seveda, da je ameriška prva dama Slovenka, to vedo vsi! Prijateljem bi vsekakor priporočila obisk Ljubljane, državo pa morava še malo raziskati.«