PODKAST SOVOZNIK

Petra Stušek: V Ljubljani namesto na avtobus kmalu na ladjico

Kakšni so trendi v turizmu, kaj iščejo mlajši turisti in ali jim Ljubljana to lahko ponudi, je v podkastu Sovoznik odgovarjala direktorica zavoda Turizem Ljubljana.
Fotografija: Direktorica Turizma Ljubljana Petra Stušek. Foto: Marko Delbello Ocepek
Odpri galerijo
Direktorica Turizma Ljubljana Petra Stušek. Foto: Marko Delbello Ocepek

Na sovoznikov sedež Gregorja Knafelca v podkastu Sovoznik je sedla direktorica javnega zavoda Turizem Ljubljana Petra Stušek. Na leto v Ljubljano pride več kot milijon turistov, kar potrdi domneve domačinov, da je v našem glavnem mestu zadnja leta res veliko obiskovalcev.

A po besedah sogovornice Ljubljana še zdaleč ni prenasičena s turisti. »Ko delamo primerjave z ostalimi evropskimi mesti, smo celo pri repu lestvice. Kar pa ne pomeni, da posamezne točke v centru Ljubljane niso zares prenasičene,« pravi Stuškova in dodaja, da je največji izziv pri vodenju katerekoli destinacije ravno upravljanje tokov.

»Za to imamo dva pristopa. Prvi je, da ustvarjamo ponudbo izven toplih mesecev, recimo februarja in marca z LUV festom (Festival ljubezni, umetnosti in vandranja, op. a.), novembra s kulinaričnim festivalom November Gourmet Ljubljana in decembra z dogodki skozi cel mesec, ne le ob koncu. Drugi pa je, da pršimo tokove,« pravi sogovornica ter pojasni, da krepijo in podpirajo ponudbo, ki bi bila za obiskovalce zanimiva tudi izven strogega centra.

V Šiški je tako, po njenih besedah, izredno zanimiv računalniški muzej, prenovljena Vodnikova domačija, trenutno se osredotočajo na Moste, naslednji pa bo na vrsto prišel Bežigrad.

Namesto na avtobus kmalu na ladjico

Zelo zanimiv projekt, ki naj bi po besedah Stuškove zaživel v roku dveh let, ne bo razveselil le turistov, temveč tudi domačine.

Gre za ladijsko linijo po Ljubljanici, ki bi jo lahko uporabljali na enak način, kot zdaj uporabljamo mestni avtobus. »Ta projekt imamo v mislih že nekaj let in za njim so resni načrti. Kot kaže, bo to v roku dveh let zagotovo možno in to bo zelo imenitno. Na eni postaji boš šel z Urbano lahko na ladjico, kot na avtobus in potem boš lahko, kjerkoli boš pač želel, izstopil,« je pojasnila Stuškova.

Pogovor je tekel tudi o gastronomskih presežkih, ki jih ponuja Ljubljana in njihovo prepoznavnost med tujimi turisti. Na Zavodu si namreč želijo, da bi del turistov prvenstveno obiskal Slovenijo oziroma Ljubljano ravno zaradi kulinarike. In skozi leta je vedno več res takšnih.

»Z meritvami in raziskavami, ki jih redno izvajamo, drugače namreč ne moreš priti do podatkov in možnosti izboljšav, smo izmerili, da je zdaj že sedem odstotkov turistov, ki so k nam prišli izključno zaradi kulinarike. Kar je velika številka,« pravi Petra Stušek, ki je v pogovoru razkrila tudi, kako je videti njihovo dogovarjanje z gostinci, da so prav vsi vključeni v zgodbo, ki jo nato predstavljajo javnosti.

V izredno zanimivem pogovoru, ki osvetli marsikatero vprašanje o tem, kaj vse ponuja Ljubljana, je direktorica Turizma Ljubljana razložila tudi, kako si tako ponudniki kot tudi turisti pri spoznavanju mesta lahko pomagajo z umetno inteligenco. Med trendi v turizmu pa je pojasnila, kaj v vlogi turista iščejo mlajši, torej milenijci in generacija Z. Njihove želje in pričakovanja so namreč povsem drugačni od klasičnih pristopov v turizmu, ki smo jih morda vajeni še iz časov, ko je skupina ljudi hodila za vodičem z odprtim dežnikom.

Vabljeni k poslušanju:

Preberite še:

V prodaji