Kobal je pred dvema letoma na razpis Slovenskega ljudskega gledališča (SLG) Celje za žlahtno komedijsko pero prijavil dramsko delo Profesionalci espe. Navdih za komedijo o družini poklicnih hudodelcev naj bi našel po prebiranju vesti o korupciji v italijanskem časopisu, je lani, ko je predstava doživela premiero v SLG Celje, povedal za časopis Delo. V resnični italijanski zgodbi, naj bi se storilci na sodišču branili, češ, da so bili primorani storiti nekaj slabega zaradi ekonomskega položaja, sam pa je dramsko besedilo priredil v družinsko, lahkotno, malo črno komedijo, je takrat dejal in dodal: »V bistvu sem želel vzeti v zaščito kategorijo malih roparjev.« A za pravega roparja se je na koncu izkazal on sam, zaščita pa mu ni dobro uspela. V SLG Celje so namreč prejeli opozorilo, da pravi avtor komedije pravzaprav ni Boris Kobal. Slovenski igralec in režiser je zgolj prevedel delo z naslovom La prova generale italijanskega avtorja Alda Nicolaja, kar je potrdilo tudi preverjanje izvirnika s Kobalovim materialom. 


Kobal trdi, da naj bi navdih za komedijo našel v italijanskem časopisu.


Celjsko gledališče je predstavo, kljub uspehom, ki jih je od premiere 30. novembra že požela pri gledalcih, nemudoma umaknilo s sporeda in z zadevo seznanilo zakonite zastopnike avtorskih pravic Alda Nicolaja, s katerimi zdaj urejajo obveznosti iz naslova avtorskih pravic, ki izhajajo iz uprizoritve dela in iz do sedaj izvedenih predstav. Gotovo so danes hvaležni, da predstava, ki je bila med tremi najboljšimi na natečaju za žlahtno komedijsko pero, domov navsezadnje ni odnesla glavne nagrade. Škandal bi bil v tem primeru še neprimerno večji, saj je eden izmed pogojev na natečaju za izvirno slovensko komedijo tudi ta, da so »moralno in pravno za izvirnost komedije odgovorni avtorji«. 


Predstava Profesionalci espe je premiero doživela 30. novembra lani v SLG Celje. Foto: Jaka Babnik


Kobal se je na to pravilo požvižgal, saj je kot avtorja komedije navedel samega sebe, ob nastajanju predstave, ki jo je na oder postavil njegov kolega Jaša Jamnik, pa pred premiero za Delo dejal: »Nisem videl še ničesar, me pa začenja rahlo skrbeti. Kot da daš otroka v rejo, 30. novembra pa ga dobiš nazaj polnoletnega. Ne vem, če me bo še prepoznal kot fotra.« Bolj primerna beseda bi bila očim, saj je pravi »fotr« dramske predloge pokojni Italijan, katerega zastopniki še niso rekli zadnje. Prav tako je ni Kobal, ki se na vprašanja medijev ne odziva, za Delo je le dejal, da komentarjev ne bo dajal, »dokler se stvari ne razčistijo«. Stikov z njim nima niti upravnica celjskega gledališča Tina Kosi, ki je za STA povedala, da so Kobala o zadevi obvestili pisno.