Znana pohištvena trgovina me je opeharila, za znižan izdelek sem plačala polno ceno

Spoštovani g. mag. Boštjan J. Turk!
V marcu sem pri znani pohištveni trgovski verigi naročila en del od sedežne garniture z ležiščem. Dejali so, da spada to pod posebno naročilo in temu primerna je bila tudi povečana cena. Istega dne sem si tudi uredila plačilo na obroke, ki sem ga začela odplačevati v mesecu maju. Naročenega še do danes nisem prejela.
Vendar to še ni najhuje, če ne bi med tem časom znižali omenjene sedežne garniture za 67 odstotkov. O tem sem obvestila tudi mojo prijateljico, ki je kupila isto sedežno garnituro, a plačala v celoti v gotovini, in njej je trgovec takoj znižal komplet, ko jim je zagrozila z inšpekcijo. Ko sem jih z istim problemom soočila jaz, pa so mi dejali, da zato ker imam posebno naročilo, meni garniture ne morejo znižati.
Prosila bi vas za mnenje, ali imam tudi jaz kakšno možnost oz. pravico do sorazmernega znižanja moje naročene sedežne garniture ali me zavajajo?
Bralka
Preverite pogoje na kupoprodajni pogodbi
Zahvaljujem se za vaše vprašanje, v katerem opisujete situacijo, v kateri naj bi se trgovec dvakrat »prekršil«. Prvič, ker sedežne garniture še do danes niste prejeli, in drugič, ko naj bi vam cene omenjene sedežne garniture ne znižal, čeprav menite, da bi vam jo moral.
Kar se tiče zamude pri dostavi pohištva, bi bilo treba ugotoviti, za kakšen rok dostave ste se s trgovcem dogovorili. Ta rok je namreč del pogodbenih pogojev in je v celoti odvisen od dogovora s prodajalcem, ki je običajno zapisan na kupoprodajni pogodbi, ali pa na računu za kupljeno blago. Če je prodajalec rok dostave prekoračil, gre seveda za njegovo zamudo, zaradi katere ste pod določenimi pogoji upravičeni tudi odstopiti od pogodbe.
Kar se tiče druge domnevne kršitve prodajalca, pa je težko kar na prvo žogo trditi, da je šlo za trgovčevo zavajanje. V skladu z zakonom o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami sicer velja, da je praksa zavajajoča, če bi vas trgovec zavedel glede cene ali načina izračunavanja cene ali glede določene cenovne prednosti, a ste navedli premalo informacij, da bi lahko zanesljivo trdil, da je šlo tu za takšno zavajanje. Med drugim bi bilo namreč treba odgovoriti tudi na vprašanje, kaj je sploh to »posebno naročilo«. Mi pa sum, da tu nekaj ni bilo v redu, vzbuja vaša navedba, da je trgovec takoj znižal ceno, ko mu je prijateljica zagrozila z inšpekcijo, kar očitno pomeni, da je nekaj vendarle delal narobe.
Skratka, za jasen odgovor na vaše vprašanje bi potreboval še nekaj več informacij.
Onaplus
Postanite naš naročnik in si zagotovite dostop tudi do zaklenjenih avtorskih vsebin.