DIGITALNI PROTESTI

Milijoni ljudi ostro obsodili obnašanje zvezdnikov

Sprenevedanje je doseglo vrh in zvezdniki, eden za drugim, izgubljajo podporo.
Fotografija: Zendaya je ob začetkih napadov Izraela na Palestino izkazala podporo Palestini, a od takrat družabna omrežja uporablja za druge namene, kar ji sedaj očitajo. Foto: Andrew Kelly/Reuters
Odpri galerijo
Zendaya je ob začetkih napadov Izraela na Palestino izkazala podporo Palestini, a od takrat družabna omrežja uporablja za druge namene, kar ji sedaj očitajo. Foto: Andrew Kelly/Reuters

Živimo v obdobju, polnem sprenevedanja, dvojnih meril in zatiskanja oči. Vse to smo lahko občutili minuli konec tedna, ko se je v švedski prestolnici dogajal izbor za pesem Evrovizije, letošnji spektakel pa so mnogi označili za najbolj polemičen in kontradiktoren šov doslej. A o tem malce kasneje.

Že pred Eurosongom se je na spletu namreč začelo gibanje digitine, digital guillotine, kar bi v prevodu pomenilo digitalna giljotina. Digitine je sprožil eden največjih modnih dogodkov, Met Gala v New Yorku, kjer se zbere zvezdniška elita, cene vstopnic za prireditev pa se začnejo pri 75.000 dolarjih.

Že med samim dogodkom so se na TikToku pojavili video posnetki, na katerih so posamezniki opozarjali na to, kako bi lahko elita svoj vpliv usmerila v dobrodelnost in predvsem na opozarjanje krivic in vojn, ki se dogajajo v svetu.

Prva tarča za digitalno giljotino je bila vplivnica Haley Kalil, ki se sicer dogodka ni udeležila, je pa pred prizoriščem na rdeči preprogi snemala video posnetke, oblečena pa je bila v slogu Marije Antoanete, njene objave pa je spremljal slavni napis Let them eat cake. Gre za najbolj odmevni stavek, ki ga pripisujejo Mariji Antoaneti, a ni dokazov, da ga je resnično izrekla, in pravi 'Če nimajo kruha, naj pač jedo potico'.

Neposrečeno izjavo, ki nakazuje, da elita ni v stiku z realnim svetom, je pred časom uporabil tudi izredno znan slovenski politik, da gre za neprimerno uporabo pa je zdaj ugotovila tudi Haley Kalil.

Po izbruhu na spletu je svoj posnetek umaknila in se sledilcem opravičila, da ni poznala pomena teh besed in da je zgolj uporabljala predloge, ki jih TikTok ponuja kot dodatke pri ustvarjanju objav. "Velikokrat ne vem, kaj reči in česa ne," je Kalilova kot v opravičilo dejala v eni od svojih nadaljnjih objav. Stavek, ki žal preveč pove o tem, kdo vse ima danes na spletu besedo.

Operacija je stekla

In kepa se je začela valiti, blokiranje slavnih in vplivnih se je začelo, Taylor Swift naj bi takoj izgubila 5 milijonov sledilcev, Kim Kardashian pa 4 milijone. Kar je pri njunih dosegih na spletu sicer le kapljica v morje.

Gibanje na spletu je podprto s ključniki #digitine, #Blockout2024 ali #Operationblockout Foto: Carlos Barria/Reuters
Gibanje na spletu je podprto s ključniki #digitine, #Blockout2024 ali #Operationblockout Foto: Carlos Barria/Reuters

In ravno ti dosegi so srž Operation Blockout gibanja (misija blokiranje je ena od različic poimenovanja trenutnega trenda na spletu, op.a.).

Javnost namreč vplivnežem očita, da tolikšne moči, kot jo imajo zvezdniki danes, ko jim družabna omrežja omogočajo, da z ljudmi komunicirajo neposredno, ne izkoristijo za opozarjanje na vojne, genocid, humanitarno in okoljevarstveno krizo, v kateri živimo.

Uporabniki na TikToku, po pisanju portala Newsweek, dnevno dopolnjujejo seznam, koga blokirati, na seznamu pa so že Harry Styles, Taylor Swift, Kim Kardashian, Beyoncé, Justin in Hailey Bieber ter Lana Del Rey in Lea Michelle. Na seznamu je tudi Zendaya, ki je oktobra izrazila podporo Palestini, a ji očitajo, da se od takrat naprej ni več oglašala o tej tematiki.

Da se niso oglasili, bi lahko očitali tudi nastopajočim na izboru za pesem Evrovizije, a tamkajšnji organizator je prav vsem nastopajočim to povsem omogočil. Takoj po zaključeni točki so izvajalcem namreč izklopili mikrofone in se s tem izognili možnim vzklikom, s katerimi bi marsikateri glasbenik verjetno pozval k miru. Znano je tudi, kako stroga, najmanj nenavadna in predvsem dvolična je bila prepoved prinašanja evropskih zastav v areno v Malmöju.

PREBERITE ŠE -> Sabina Obolnar: Ko se hudiči ženijo in množijo

»EBU se zagotovo dobro zaveda, koliko občinstva ima v LGBT skupnosti. Meni se zdi mavrica lepa, ne nasprotujem mavrični zastavi, naj vihrajo. Ampak, da je bilo potem toliko drugih prepovedi ... S tem se pa ne strinjam. Res je bilo tudi pri izvajalcih pesmi veliko odzivov na notranji glas, veliko je bilo samospraševanja, spraševanja o nekih notranjih demonih. In naj še enkrat poudarim, o vojni in o demonih, ki so tu, pa nič. In to je sramota,« je za Odmeve po Evroviziji povedala Miša Molk, dolgoletna članica strokovne skupine za pripravo festivala Evrovizije.

»Če se takšnega protesta udeleži odmevno število posameznikov, to lahko vodi do širše debate o vlogi javnih oseb pri oblikovanju družbenih norm in vrednot,« pravi strokovnjakinja za odnose z javnostjo. Na fotografiji ena bolj vplivnih oseb na Instagramu, Kim Kardashian. Foto: Andrew Kelly/Reuters
»Če se takšnega protesta udeleži odmevno število posameznikov, to lahko vodi do širše debate o vlogi javnih oseb pri oblikovanju družbenih norm in vrednot,« pravi strokovnjakinja za odnose z javnostjo. Na fotografiji ena bolj vplivnih oseb na Instagramu, Kim Kardashian. Foto: Andrew Kelly/Reuters

Le masa bo spodbudila premike

Po njenem mnenju, kot je povedala v Odmevih, je čas za spremembe tega glasbenega festivala. Ali bo do sprememb prišlo tudi z gibanjem digitine oziroma operation blockout je za ameriški portal Today komentiralo več strokovnjakov za odnose z javnostjo.

Ti se strinjajo, da nižje številke na družbenih omrežjih zagotovo vplivajo na njihove zaslužke. Vplivnež s 100.000 sledilci lahko namreč za kampanjo računa bistveno več kot tisti, ki jih ima zgolj 10.000. »Z izgubo sledilcev znamke niso več tako prisotne med občinstvom, zato ne bodo plačale takšnega zneska, kot bi ga ob visoki številki,« je povedala Blair Huddy, ustanoviteljica PR in marketing agencije.

Strokovnjakinja za odnose z javnostjo Tenyse Williams, ki predava tudi na univerzah Columbia in George Washington pravi, da so digitalni protesti lahko močno orodje, s katerim ljudje javne osebe opozarjamo na odgovornost za njihovo vedenje in odzive. »Če se takšnega protesta udeleži odmevno število posameznikov, to lahko vodi do širše debate o vlogi javnih oseb pri oblikovanju družbenih norm in vrednot,« pravi Williamsova.

Preberite še:

V prodaji