25.01.2017

Nika Vistoropski

Oživljene barbike

Žensko telo je postalo igralno polje (ne)družabne igre z imenom frustracija. Ponesrečene podobe plastičnih operacij dajejo upanje, da bomo končno nehale posegati v svoje telo samo zato, da bi ugajale drugim. A trendi pripovedujejo drugo zgodbo. Če je že danes izjemno neprivlačno, da ženska ni povsem gola na intimnih delih svojega telesa, gremo očitno še korak dlje. Bradavičke so mimo.

Tudi če niste vešči socialnih omrežij, vam ni tuje, da je golo žensko oprsje pogosto prikazano s križcem prek bradavičk. Banalnost, ki na drugi strani dopušča nepreštevne spletne strani s pornografsko vsebino, se je očitno vrinila tudi v pričakovane trende industrije lepotnih operacij za leto 2017.

Britanski časnik Guardian piše, da se je v zadnjem letu povpraševanje po zmanjšanju bradavičk povečalo za 30 odstotkov. Idealno sodobno telo se torej nagiba k odstranjevanju čim več zunanjih znakov tega, da je ženska lahko še kaj drugega kot objekt poželenja. Preberemo še, da je popolna odstranitev bradavičk le korak stran. Zdi se preveč noro, da bi bilo lahko resnično, a preoblikovanje ženske v koncept mladosti in podobe, kot jo imajo (ali pridobivajo) o njej sodobni moški že danes, kaže, da medijsko popularna ženska ni prav nič več podobna tistim, ki jih vidimo v svojem ozkem mehurčku navidezne normalnosti.

Nekaj ni v redu

Veliko žensk, ki so že odrasle, se je v otroštvu igralo s punčkami Barbie. In če smo jim hotele nadeti novo obleko, smo jih seveda morale sleči. Gledale smo jih začudeno, saj njihove prsi niso bile videti takšne, kot smo jih vajene (to je bilo še pred obdobjem, ko smo začele dojemati, da takšne igrače tudi sicer prikazujejo grdo izkrivljanje stvarnega ženskega telesa). 

Večina lepotnih kirurgov je moškega spola; opazovalci družbenega dogajanja pa že dolgo opažajo, da so se stare utrjene vloge spolov bistveno spremenile. 

Seveda pa se ob teh temah vedno pojavi vprašanje, kaj je bilo prej, kura ali jajce. Lahko se poigramo z iskanjem »krivca«, a vseeno si ženske ne moremo zatisniti oči pred dejstvom, da še vedno živimo v moškem svetu. Večina lepotnih kirurgov je moškega spola; opazovalci družbenega dogajanja pa že dolgo opažajo, da so se stare utrjene vloge spolov bistveno spremenile. Le da še ni povsem jasno, v kaj.

Pa saj sploh nimajo smisla

Ni novo, da je eden od bistvenih dejavnikov odločitve vedno več žensk za povsem golo mednožje ravno njihov moški, ki ga očitno vzburjajo predpubertetna telesa. Mnoge se boste pridušale, češ, »moj že ni tak«. Krasno! A žal ravno vaš moški ne more biti referenca celotne skupnosti. Namreč; tudi spolnost je orodje moči in kje drugje jo lahko najbolj učinkovito uporabiš kot na (navideznem) otroku.

Britanke naj bi bile v vrhu sveta po številu žensk, ki se odpovejo dojenju. »Sodobne mame so namesto bolečine, utrujenosti in obsojajočih pogledov okolice izbrale stekleničke in občutek krivde,« piše. Polemika socialnih omrežij zadnjih let o tem, ali naj ženske dojijo v javnosti ali ne, menda tudi Britanke sili v ugotovitev, da bradavičke tako in tako nimajo smisla. Vogue je recimo lani naznanil, da je dekolte passé. In glede na to, da je edina brezmejna reč na svetu človeška neumnost, propaganda pomembnosti individualizacije pa ne prinaša nič drugega kot uniformiranost, ni nič čudnega, če si v glavi že rišemo grozljivo sliko: plastične »punčke« brez bradavičk z od botoksa zakrčenim večnim nasmehom.

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij ONAPLUS.SI Logo

Zakaj imamo v uredništvu One radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
onaplus logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
onaplus logo

Naročite se
na OnaPlus in izkoristite
25% popust!

NAROČI SE