Melinda Rebrek, izvršna producentka LJFW

Moda mora zaživeti na mestnih ulicah

Prihodnji teden bo prestolnica spet modno obarvana, jutri se vrača Ljubljanski teden mode, ki bo do 9. novembra potekal na novi lokaciji, v novo odprtem delu garažne hiše Kozolec. Novost je tudi, da je vstopnice tokrat mogoče kupiti. Kaj vse ljubitelje mode čaka v prihodnjih dneh, smo vprašali izvršno producentko Melindo Rebrek.

Tokrat je seznam oblikovalcev res dolg, kar nekaj jih prihaja iz tujine. Kako vam jih je uspelo nabrati?

To je rezultat našega dosedanjega dela, potovanj, povezovanj in tudi dejstva, da je Ljubljanski teden mode izpeljan na visoki ravni. Oblikovalci po končanem dogodku pridejo do profesionalnih materialov, ki jih lahko uporabljajo namesto lookbookov za prodajo svojih kolekcij, in tudi do kontaktov, ki jim pomagajo pri predstavitvah v regiji in širše. Veliko se nam jih je javilo že ob prejšnjih izvedbah LJFW, a zaradi različnih razlogov nismo prišli skupaj, tokrat pa nam je v veliki meri uspelo. Nekaj smo jih k sodelovanju povabili, saj smo jih imeli že nekaj časa pod drobnogledom in večina se je z veseljem odzvala. V nekem trenutku smo bili postavljeni celo v nehvaležen položaj, ko smo morali kar nekaj znamk zavrniti, saj ima dan le 24 ur in imamo na dan lahko le določeno število revij, a trdno verjamem, da bo kmalu napočil čas, ko bomo lahko nabor še razširili.

V nasprotju s tem, kar si ljudje mislijo o stradanju modelov, modeli pravzaprav veliko pojedo in jim je treba med revijami in pripravami poleg obveznega sadja in vode organizirati toplo prehrano. Kar je povsem običajno, saj so to postavni mladi ljudje z dobrim metabolizmom in zdravim tekom. To ponavadi rešujemo z enolončnicami, ki so topel in hranljiv obrok.      

Je kaka rdeča nit, ki povezuje vse, kar se bo dogajalo? Bodo tudi spremljevalni dogodki?

Rdeča nit Ljubljana Fashion Weeka so predvsem povezovanja z regijo in predstavitve novih imen, ki jih je tudi letos veliko. Tako slovenskih kot tujih. Vedno radi predstavimo tudi prihajajoče generacije, v tej sezoni bodo to študenti Fakultete za dizajn. Odprli smo tudi novo poglavje t. i. trajnostne mode, ena najaktivnejših zagovornic tega koncepta je poleg Nike Ravnik in Janje Videc v tujini že priznana znamka Thing I Miss, ki jo je ustanovila Tina Princ. Tina bo poleg svoje modne revije v sklopu revij LJFW postavila tudi razstavo na temo trajnostne mode. Ta bo na ogled v desnem atriju Mestne hiše v Ljubljani od 6. do 12. novembra.


Lansko jesen je LJFW potekal v Hotelu Slon. Foto: Jure Makovec


Vstopnice je tokrat mogoče tudi kupiti, bo teden mode kaj drugačen, ker tam ne bodo le povabljenci?

Letos imamo končno dovolj veliko lokacijo, da smo si lahko privoščili tudi prodajo kart. Ta nam omogoča predvsem, da se približamo tudi tistim ljubiteljem mode, ki jih naši, dizajnerski in sponzorski seznami povabljencev ne dosežejo. S tem korakom smo še bližje temu, da mora moda med ljudi in da ni to ni nekaj ekskluzivnega, temveč mora zaživeti na mestnih ulicah. Zato smo tudi ceno dnevne vstopnice postavili zelo razumno, saj si želimo predvsem več različnih obiskovalcev revij.

Vedno poudarjate, da si želite, da bi kreacije po tednu mode čim prej prišle do ljudi in velikih kupcev (t. i. buyerjev), kako bo za to poskrbljeno tokrat? Bodo kolekcije takoj po dogodku kje na voljo?

Po zaključenem Ljubljanskem tednu mode bodo izbrane kreacije oblikovalcev, ki so na naši pisti predstavljali svoje kolekcije, na voljo v uradnem showroomu LJFW, v trgovini s konceptom Pentlja, s katero že dolgo in dobro sodelujemo. Na ogled in naprodaj bodo od 15. novembra do konca leta 2017. Tisti oblikovalci, ki tudi sicer prodajajo v Zoofi, bodo prodajali tam, vedno pa je tudi nekaj takšnih, ki želijo organizirati svoj prodajni showroom in ga tudi oglašujejo na svojih družabnih profilih. Kupcem v tujini pa smo poslali predstavitvene portfolie s kontakti oblikovalcev, da lahko pridejo v stik z njimi tudi po tednu mode.

V primerjavi s prejšnjimi leti, ko so bile potrditve prisotnosti na zanemarljivi ravni, prisotnost na revijah pa preštevilčna, tokrat prisotnost potrjujejo zelo pridno. Glede na to, da je vremenska napoved za čas LJFW mokra, bomo videli, kakšen bo v resnici odziv. Lahko pa me vprašate po LJFW, z veseljem vam povem, kako je bilo (smeh).   

Kako pridete v stik s kupci iz tujine, vi poiščete njih ali oni vas?

Pred časom so se za nas začeli zanimati zanimivi posamezniki, ki sicer obiskujejo tedne mode v Milanu, Parizu in Londonu in so prek raznih virov prišli do našega kontakta. Beseda je dala besedo, povezave so stekle in najkasneje na naslednji izdaji LJFW pričakujemo delegacijo kupcev, ki kupujejo predvsem za verige butikov, saj se zavedamo, da pri nas masovna produkcija kolekcij ni izvedljiva. Vsaj ne tako hitro, kot bi si oni želeli. Do takrat pa imajo na voljo neposredne povezave in kontakte oblikovalcev in blagovnih znamk s te izvedbe tedna mode.

Prizorišče dogajanja bo novo odprti del garažne hiše Kozolec. Kaj to pomeni za organizatorje? Takšen objekt verjetno nima enake infrastrukture kot dobro znani prireditveni prostori.

Prizorišče smo izbrali v že tradicionalnem sodelovanju z Mestno občino Ljubljana. Že res, da na prvo žogo v ta prostor nikoli ne bi postavil modne revije, a je za nas razen nizkega stropa, ki malce oteži postavitev luči, ta prostor skoraj popoln. Prostor je v strogem centru mesta, lahko dostopen obiskovalcem, s parkiranjem ne bo težav, sanitarije so, zadostna dobava elektrike tudi, imamo streho nad glavo in tudi srečo, da so upravljalci prostora, podjetje Ljubljanska parkirišča in tržnice, izredno pripravljeni prisluhniti našim posebnim željam in priskočiti na pomoč, ko je to potrebno.


Spomladi je LJFW potekal na Ljubljanskem gradu. Foto: Jure Makovec


Že leta se ukvarjate z organizacijo dogodkov, imajo modni dogodki določene posebnosti? 

Vsi dogodki imajo svoje posebnosti, seveda tudi modni. Ko pri ostalih dogodkih postavljaš zaodrje, nikoli ne misliš na to, kako naj bo videti, saj je to prostor, ki je ponavadi očem skrit. Tu pa je to prostor, ki je na spisku najbolj želenih prepustnic za fotografe, saj je v svojem delovnem kaosu tudi najbolj fotogeničen. Postavitev mora biti torej poleg tega, da je fotogenična, tudi funkcionalna. Tepihi po tleh, da se bosi modeli med preoblačenjem ne prehladijo in podplati čevljev pred zaščito ne spraskajo, dovolj močna električna napeljava za vse kodralnike, ravnalnike, sušilce in ostale frizerske priključke, dovolj svetlobe za make up, čakalnica za modele, ogledala, obešalnike ... Tudi za revije je zelo pomembna luč in dobra profesionalna foto in video ekipa, saj tisti, ki niso bili prisotni, vidijo le posnetke s piste v medijih. Posnetki morajo biti kakovostni, brez odvečnih senc, dobro se morajo videti detajli – od ličenja do frizur in seveda najpomembnejšega, vseh podrobnosti oblek, saj je to izjemno pomembno za prodajo za vsakega oblikovalca in sodelujočega na reviji. Poskrbljeno mora biti tudi za dovolj fotogeničnih kotičkov za objave na družabnih omrežjih in seveda za foto steno ter prostor za druženje in mreženje, ki je zelo privlačen za družabne medije. Še bi lahko naštevala, a najbolje je, da pridete in se prepričate sami.

Vas je doslej kaj posebej presenetilo?

V nasprotju s tem, kar si ljudje mislijo o stradanju modelov, modeli pravzaprav veliko pojedo in jim je treba med revijami in pripravami poleg obveznega sadja in vode organizirati toplo prehrano. Kar je povsem običajno, saj so to postavni mladi ljudje z dobrim metabolizmom in zdravim tekom. To ponavadi rešujemo z enolončnicami, ki so topel in hranljiv obrok, ki ga lahko pojedo med čakanjem na make up ali med revijami, so pa tudi preproste za postrežbo in pospravljanje.


Pestro dogajanje v zaodrju. Foto: Urša Premik Photography


Bolj ali manj glasno se večkrat govori o ne ravno pohvale vredni kulturi Slovencev, ki najprej potrdijo udeležbo na vseh dogodkih, potem pa se tam ne prikažejo. Se to z leti izboljšuje ali ne?

Bomo videli. Tokrat smo spremenili sistem vabljenja, prešli smo namreč na novo aplikacijo, ki naj ne bi tako pogosto zašla v neželeno pošto. V primerjavi s prejšnjimi leti, ko so bile potrditve prisotnosti na zanemarljivi ravni, prisotnost na revijah pa preštevilčna, tokrat prisotnost potrjujejo zelo pridno. Glede na to, da je vremenska napoved za čas LJFW mokra, bomo videli, kakšen bo v resnici odziv. Lahko pa me vprašate po LJFW, z veseljem vam povem, kako je bilo (smeh).

Koliko modnih tednov je že za vami? Lahko z nami delite kako zabavno anekdoto iz preteklosti?

Če ne štejemo modnega performansa jeseni 2014 v Mestnem muzeju, smo z Ljubljanskimi tedni mode v organizaciji Zavoda Zvereene začeli aprila 2015, odslej smo izvedli po dva letno. Torej je to naša šesta izvedba LJFW. Kar se anekdot tiče je pa tako, da kar se zgodi v zakulisju, naj tudi tam ostane (smeh).

Se s kotičkom očesa že ozirate tudi v pomlad?

Glede na to, da imamo določene sponzorske pogodbe za spomladanski čas že podpisane, smo tam že več kot le s kotičkom očesa. Še pred tem pa bomo morali ponovno poskrbeti še za izvedbo mednarodnega natečaja Fashion Scout SEE, ki regionalnim oblikovalcem odpira vrata na London Fashion Week. Lani so se natečaja uspešno udeležile Petja Zorec, ki je bila posledično povabljena na predstavitev kolekcije na letošnji oktobrski Beograd Fashion Week, Ana Jelinič, ki je zasedla zavidljivo 2 mesto, in Sara Valenci, ki je tudi požela veliko pohval. Nadejamo se, da tudi naslednjič ne bo manjkalo svežih imen, pristopov in vidnih rezultatov, saj v regiji veljamo za dobre.  Poziv oblikovalcem bomo objavili konec tega meseca.

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij ONAPLUS.SI Logo

Zakaj imamo v uredništvu One radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
onaplus logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
onaplus logo

Naročite se
na OnaPlus in izkoristite
25% popust!

NAROČI SE