Kako se je začela vaša ustvarjalna zgodba?

Sledila sem svoji kreativni želji in se vpisala na študij modnega oblikovanja, nato pa se je zgodba spontano razvijala. Proti koncu študija sem na ljubljanskem tednu mode prejela nagrado za najboljšo kolekcijo in si prislužila prvo samostojno revijo, začela sem objavljati svoje delo na družabnih omrežjih in znamka se je razvijala pravzaprav sama od sebe. Sliši se preprosto, ampak ob koncu študija, ko še nimaš baze strank, vložki pa so ogromni, ni ravno preprosto. Po študiju sem se naivno vrgla na glavo in še dobro, da sem se, saj se najbrž ne bi, če bi takrat vedela, kaj vse prinaša vodenje svoje znamke oblačil. Šele zdaj vidim, kakšno srečo sem imela, da so me stranke dokaj hitro vzljubile, da so me določeni novinarji samoiniciativno našli, kar seveda ni samoumevno, in da sem po zaslugi oblikovalke Sanja Grcić pristala v Zoofi (zadruga oblikovalcev in ustvarjalcev, op. a.), kjer se je vse skupaj pravzaprav šele zares začelo.

Zakaj je osebni pristop nepogrešljiv (tudi) v modi?

Predvsem zato, ker smo vsi že po malem siti razosebljene množične produkcije. Želimo si oblačil in stvari, ki so izdelane z dušo. Želimo si človeških odnosov, več vsebine pa tudi boljšo izdelavo in boljše materiale. Še zlasti pri oblačilih je osebni pristop bistven, saj gre za nekaj zelo intimnega, nekaj, kar damo nase in s čimer predstavljamo sebe. Ni vseeno, kako se bomo počutili v svojih oblačilih in kaj bomo z njimi sporočali, mislim, da se premalo zavedamo, kako zelo nas lahko podprejo ali nasprotno. Kadar mi ženska zaupa, čutim ogromno odgovornost, že da ustvarim varno okolje sprejemanja, saj je izpostavljanje telesa nekaj ranljivega. Žal mi je, da skorajda ne srečam ženske, ki se ne bi pri pomerjanju že vnaprej opravičevala, da se je čez zimo morda malce zredila ali kaj podobnega. V vsaki vidim vsaj nekaj lepega in želim si, da bi to videle tudi same in se nehale obravnavati kot kup mesa in kosti.

Kako bi pojasnili lastno unikatno estetiko?

Težko jo pojasnim, zdi se mi, da bi jo s tem kar malce zbanalizirala. Mislim, da je najbolje, če spregovori sama zase.

Kaj pa izdelava, izbira materialov?

Zelo dolgo sem iskala šivilje, ki bi izpolnile moje perfekcionistične težnje, in zdaj že nekaj časa sodelujem z dvema družinskima podjetjema, kjer so z leti izkušenj svoje delo vrhunsko izpilili. Materiali, ki jih uporabljam, morajo biti v večini izdelani iz naravnih surovin, v zadnjem obdobju gledam tudi na to, da ne uporabljam surovin živalskega izvora. Posegam predvsem po ekološkem bombažu, lanu, viskozi, modalu in konoplji.

In kateri odtenki so letos najbolj modni?

Po pravici povedano temu skorajda ne sledim. Že tako ali tako imam, kot kaže, nekakšen radar, ki precej vnaprej zazna, kaj bo aktualno, in čisto »po nesreči« vedno znova izberem najbolj aktualne barve sezone. Se pa poskušam izogibati napovedim trendov in pretiranemu pregledovanju del drugih oblikovalcev, saj to zelo hitro vpliva nate, in to čisto na podzavestni ravni. Bolj kot to me izpolnjuje razvijanje lastne zgodbe, prepričana sem, da lahko ponudiš kaj svežega le, kadar izhajaš iz sebe in svojega kreativnega procesa. Smernice se menjavajo s svetlobno hitrostjo in veliko bolj modro, kot da brezglavo sledimo različnim napovedim, se mi zdi poznati svojo osebno obarvanost in garderobo oblikovati na podlagi tega. Vsak ima svoje barve, ki ga podpirajo, in barve, ki bi se jim bilo bolje izogniti. Čeprav sem sama najraje v monokromatičnih odtenkih, me raziskovanje koloristike zelo veseli, in če kakšna ženska pristopi do mene, ji z veseljem svetujem glede barv.

Delujete tudi družbeno odgovorno, lokalno, trajnostno. Nam lahko razložite več o tem?

Vsi moji izdelki so izdelani pri nas, v šiviljskih obratih, ki vsem zaposlenim omogočajo dostojno življenje. Z njimi imam odnos na osebni ravni, velikokrat se prilagajamo drug drugemu in učimo drug od drugega. Pri izbiri materialov gledam, da prihajajo iz Evropske unije oziroma da imajo potrebne certifikate, da so pretežno naravnega izvora, oblikujem tudi linijo, ki je iz ekološkega bombaža s certifikatom Gots. Oblačila so izdelana v manjših serijah in po naročilu, skladno s povpraševanjem, brez velikih zalog in odpadkov. Trajnostno načelo je tudi v izčiščeni minimalistični estetiki, ki se približuje klasičnim linijam, saj jih lahko nosimo tudi po več let, ne samo eno sezono, ker potem oblačilo ni več aktualno. Vlogo pri tem igrajo tudi nevtralne barve, ki jih lahko kombiniramo skoraj s čimer koli.

Znamka raste skupaj z menoj in na začetku sem v svoje ustvarjanje vključevala tudi materiale živalskega izvora, česar z izjemo reciklaže zaradi etičnih razlogov ne počnem več. Trudim se čim več ozaveščati o problematiki tekstilne industrije in svoje stranke tudi čim bolj izobraziti glede vzdrževanja oblačil.

Kakšni ženski pristaja blagovna znamka Janja Videc?

Ženski, ki ima rada sebe, ki ceni zgodbo, globino, osebni pristop, dobro izdelavo in unikatne detajle. Leta ne igrajo posebne vloge, bolj pomembno je, da oseba začuti mojo zgodbo in se z njo poveže. Mislim, da lahko čisto vsaka ženska, ki jo moja zgodba pritegne, najde kaj zase. Oblačila sama po sebi niso zahtevna za kombiniranje, s stiliranjem se da zelo veliko narediti. Določeno obleko lahko čez dan kombiniramo recimo s supergami, zvečer pa jih zamenjamo s salonarji in tako se bo obleka prilagodila priložnosti.

Zakaj minimalizem?

Preprosto mi je že od nekdaj blizu, in ker pri ustvarjanju izhajam iz sebe, se to kaže tudi v mojih izdelkih. Preveč dodatkov, preveč detajlov in preveč ličil mi osebno hitro deluje kičasto, če ne celo ceneno. Je pa na kakšni osebi tudi to videti odlično, različni smo si, ker je samo pozitivno.

Kaj v letošnji pomladi brsti iz vaše kolekcije?

Zaljubljena sem v prosojne materiale, vedno sem jih rada vključevala v svoje kolekcije, za pomlad pa sem si zares dala duška z njimi. Veliko bo svetlih odtenkov, zračnosti, lahkotnosti, prosojne materiale bo mogoče plastiti med seboj in tako odkriti ali zakriti telo glede na počutje in priložnost.

Kje najdemo vas in vaše stvaritve, seveda?

Moja oblačila lahko pri nas najdete v trgovini Zoofa v Ljubljani, kjer sem tudi osebno dvakrat na mesec. Tako imenovane čarovniške majice so na voljo v Mariboru v trgovini Slovenska local made in v MAU. Lahko me tudi osebno kontaktirate in se dogovorimo za srečanje oziroma pošljem oblačila po pošti.