Program KiVa je leta 2007 zasnovalo finsko ministrstvo za šolstvo, trenutno pa ga uporablja skoraj 90 odstotkov vseh finskih šol. Cilj programa je učence spremeniti v aktivne opazovalce (raziskave so pokazale, da otroci nasilje nad sovrstniki raje ignorirajo, kot da bi se vmešali in še sami postali žrtve), ki nasilne odnose med sovrstniki ne spregledajo, in jim dal orodja, da znajo pomagati žrtvam.

Izredno uspešen program, s katerim so že v prvem letu po implementaciji na določenih finskih šolah uspeli zmanjšati nasilje v odnosih med sovrstniki za 40 odstotkov, deluje na preventivi in intervenciji. Šole vzpostavijo virtualni poštni nabiralnik, kjer lahko učenci anonimno prijavijo nasilje, nadlegovanje ali ustrahovanje. Eden izmed učiteljev velja za zaupnika, kateremu se učenci lahko kadarkoli zaupajo. Naloga drugih učiteljev pa je opazovanje učencev med odmori. Žrtev nasilja, nadlegovanja ali ustrahovanja je takoj po prijavi deležna podpore (pomagajo ji trije učitelji, ki ji neprestano stojijo ob strani, dokler nasilni odnosi niso razrešeni). Učenci se učijo o čustvih in vrednotah. Občutja drugih poskušajo razumeti prek neverbalne komunikacije, poskušajo biti čim bolj sočutni in spoštljivi eden do drugega.

Učenci, ki so del programa KiVa, so pri sedmih, desetih in 13 letih deležni 20 učnih ur razlage, kako opaziti, prijaviti nasilno dejanje in pomagati žrtvi.

Zaradi velikega uspeha so program implementirali tudi v argentinskih, kolumbijskih, španskih, mehiških in čilskih šolah. Vse večje zanimanje pa izražajo tudi nizozemske, britanske, nemške, belgijske, italijanske, luksemburške, estonske, švedske, novozelandske in madžarske šole. 

Raziskave v slovenskih šolah so pokazale, da je nasilje prisotno tudi med našimi osnovnošolci. Med četrtošolci je bilo norčevanja in zmerjanja na tedenski ravni deležnih okoli 18 odstotkov učencev, izključevanja iz igre in drugih aktivnosti pa okoli 10 odstotkov. Fizičnega nasilja je bilo na tedenski ravni deležnih okoli 13 odstotkov četrtošolcev, so pokazali rezultati raziskave PIRLS. Raziskava ICSS med osmošolci pa je pokazala, da je bil več kot 10 odstotkov učencev deležnih bodisi grožnje s fizičnim napadom ali samega napada po vsaj enkrat v obravnavanem trimesečnem obdobju.