Denis Dronjić

Bi šli na uro vroče joge?

Denis Dronjić. Rojen v Ljubljani. Pri desetih letih se je z družino preselil v Kanado. Po četrt stoletja se je vrnil v domovino in na ljubljanskem Rudniku odprl studio Bikram joga. Prav ta oblika tako imenovane vroče joge mu je namreč pomagala, da je premagal hude težave s hrbtenico in okreval po nesreči s težkim motorjem. Jogo poučuje po vsem svetu že sedem let.

Njegova zgodba je bila objavljena tudi v dveh najbolje prodajanih knjigah o jogi: Hell Bent avtorja Benjamina Lorra in I Hate Yoga: And Why You’ll Hate to Love it Too avtorja Paula McQuillana. Med vadbo večkrat opominja svoje učence, s katerimi poleti vadi tudi na Tromostovju, kako pomembno je zavestno dihanje. »Ko utrjujemo zavestno dihanje, začnemo utrjevati zavest na vseh drugih področjih življenja,« pojasni 35-letni Denis že na začetku najinega pogovora. Avtomatično zavzdihnem.

Kdaj ste se seznanili z jogo in kaj vas je pripeljalo do nje?

Bilo je leta 2005. Ko sem se nekega jutra zbudil, me je zagrabilo v hrbtenici in se nisem mogel premakniti. Komaj mi je uspelo doseči telefon, da sem poklical taksi do bolnišnice. Ko sem prispel tja, sem bil v neznosnih bolečinah. Zdravniki so ugotovili, da imam med L4 in L5 v ledvenem predelu hrbtenice premalo prostora, zato se mi je vmes ukleščil živec in posledično se nisem mogel premikati. Bil sem prestrašen, nisem vedel, kaj to pomeni. Imel sem komaj 25 let in tega nisem želel nikoli več doživeti. Vprašal sem zdravnike, kako lahko to preprečim v prihodnje. Zdravnik mi je rekel, da imam tri možnosti. Prva je bila operacija, s katero bi mi združili obe vretenci. Druga je bila uporaba protibolečinskih tablet. Tretja pa je bilo raztezanje. Zdravnik mi je celo pokazal nekaj vaj za raztezanje, ki bi jih lahko redno opravljal. Ko sem odhajal iz bolnišnice, še vedno v groznih bolečinah, sem se spomnil dekleta, ki sem ga spoznal pred tednom in ki mi je razlagalo o bikram jogi in njenih pozitivnih učinkih na telo. Dekletu je bilo ime Shauna Wagner in še danes sem ji hvaležen, da me je seznanila z bikram jogo. Dva dneva kasneje sem se udeležil prve ure.

Kaj pravzaprav pomeni takšna vadba v precej vročem prostoru? Nam prosim opišete njen proces?

Kovač mora za ulivanje in oblikovanje jeklo najprej segreti. Definicija vadbe je raztezanje. Raztezati neogreto telo bi bilo nevarno, saj tako natrgamo mikrovlakna mišic, kit in tetiv. Da bi telo varno in učinkovito raztezali, ga moramo najprej ogreti.



In zakaj je to tako zelo dobro zanj?

Pri vadbi bikram joge se pojavi veliko pozitivnih učinkov na telo in um: poveča se pretok krvnih telesc skozi žile. Povečajo se moč, prožnost in ravnovesje. Naš um je bolj jasen in laže se osredotočimo. Postanemo bolj samozavestni in se bolj zavedamo samega sebe. Kisik se v krvi laže loči od hemoglobina. Pospeši se razgradnja glukoze in maščobnih kislin. Mišice kurijo maščobo bolj učinkovito, ko so ogrete. Metabolizem se pospeši. Maščoba se zaradi raztezanja ne more nikamor naložiti, zato se razporedi nazaj v krvni obtok in se ponovno porablja za energijo. Mišice, mišične ovojnice in vezivno tkivo postanejo bolj elastični, kar omogoča večjo prožnost in s tem manjšo možnost poškodb. Višja temperatura omogoča večjo gibljivost sklepov. Srčni utrip se poveča, kar izboljša srčno-žilni sistem. Okrepi se imunski sistem. Pokurite lahko 600–1000 kilokalorij. Koža, lasje, nohti in oči bodo bolj sijoči. Videti boste mlajši in bolj zdravi. Poveča se moč volje in samonadzora.

Je kje na svetu tako vroče, da bi jo lahko izvajali kar zunaj?

Joga izvira iz Indije, kjer je podnebje vroče. Tam zato t. i. vroča joga ne obstaja, imajo samo jogo. Le v deželah s hladnim podnebjem moramo posnemati temperaturo, da bi dosegli enake rezultate, zato taki jogi rečemo vroča (hot yoga, op. a.). Veliko tistih, ki jo redno vadijo, bo na oddih hodilo v kraje, kjer obstaja studio z bikram jogo, da bodo lahko še naprej vadili. Če takega studia tam ne bo, bodo vadili sami, zunaj, blizu plaže, pod soncem. Tudi sam sem jo vadil zunaj na mnogo različnih krajih. Španijo sem dvakrat prehodil po romarski poti Camino de Santiago, ki se razteza 815 kilometrov čez državo. Vsak dan sem med hojo našel kotiček v naravi, kjer sem lahko vadil jogo in meditiral. Ko poznamo preproste korake vadbe joge, jo lahko izvajamo kjer koli kadar koli. Postane naš ključ do sreče in zdravja. 

Najpomembnejši pri jogi nista prožnost in zmožnost izvajanja težkih položajev, ampak zavedanje svojega telesa in dihanja. Iz tega zavedanja prihaja nadzor in iz nadzora milina in lepota. 

Kdo pa sme na takšno obliko vadbe in kdo raje ne?

Primerna je za vsakogar. Je varna in znanstvena. Ni pomembno, ali ste moški ali ženska, stari ali mladi, v dobri fizični kondiciji ali ne, poškodovani ali okrevate po poškodbi, bolni ali zdravi. Pri jogi ni obsojanja in ovir. Joga podpira zdravo življenje, telo in duha. Takšna vadba zdravi telo in preprečuje poškodbe.

Koliko časa traja posamezna vadba?

Bikram joga je zaporedje 26 položajev in dveh dihalnih vaj. V vsakem položaju se zadržimo določen čas. V nekaterih samo 10 sekund, v drugih lahko tudi 20, 30, vse do 60 sekund. Ura tečaja traja 90 minut. Bikram joga je znanstven recept za zdravljenje in preventivo pred poškodbami. Najti čas zase, da pokažemo hvaležnost, sočutje in ljubezen, je pomembno za harmonično življenje.

Lahko kakšno vajo izvajamo tudi doma?

Ko sem spoznal bikram jogo leta 2005, sem se večkrat zalotil pri izvajanju različnih položajev doma, v parku, celo med vožnjo na mestnem avtobusu. Navdušen sem bil nad tem, kaj lahko počnem s svojim telesom, zato sem se želel redno preizkušati. Marsikateri tečajnik bo položaje pokazal prijateljem, sodelavcem in družini. Prav tako jim predlagam, naj izvajajo nekatere položaje in dihalne vaje doma ali na službenem mestu. Tečajnikom vedno priporočam dihalno vajo pranajama, da jo izvajajo vsako jutro, ko se prebudijo. Zaradi navade, da dan presedimo, mnogo ljudi uporablja le 10 odstotkov pljuč, kar jim ne dovoljuje doseči največje kapacitete, ki jo je narava človeku namenila. Posledično bodo take osebe imele pomanjkanje energije, pljuča se jim bodo polenila in postala dovzetna za dihalne bolezni, kot so emfizem, astma, plitvo dihanje ... Globoko dihanje nas uči uporabljati preostalih 90 odstotkov pljuč, kar telesu poveča sposobnost samoozdravitve in nenehno vanj dovaja življenjsko moč in energijo.



Kateri položaj je najtežji in kdaj ga dosežemo (časovno)?

Vsak položaj, ki ga izvajamo pri tečaju bikram joge, ima pozitivne učinke na telo in um. Vsak človek je drugačen; kar je za nekoga preprosto, je za drugega zahtevno. Nekateri položaji so lahko zahtevnejši, če ima kdo stare poškodbe ali je zaradi načina življenja pripravil telo, da je prevzelo novo obliko, na primer ob sključenem sedenju za računalnikom osem ur dnevno. Kar nekaj let je lahko trajalo, da je takšna oseba preoblikovala hrbtenico v ukrivljeno obliko (v obliki vprašaja, op. a.). Lahko si predstavljate, da so se morale prilagoditi tudi vse mišice, kite in tetive. Tudi ponovno uravnavanje celotnega skeletnega in mišičnega sistema bo vzelo svoj čas. Koliko, je odvisno od tega, kako redno in s koliko vloženega truda bo nekdo vadil jogo. Če je neki položaj zanj zahteven, se bo moral nanj redno osredotočati. Ko vadimo jogo, se je pomembno zavedati, da je pravi položaj tisti, ki ti ga na določen dan telo dovoljuje, v katerem ostanemo trdni kot kip in udobno dihamo skozi nos. Vsak dan bo drugačen in vedno opominjam svoje tečajnike, naj bodo pozorni in naj spoštujejo telesne zmožnosti in omejitve za vsak dan. Najpomembnejši pri jogi nista prožnost in zmožnost izvajanja težkih položajev, ampak zavedanje svojega telesa in dihanja. Iz tega zavedanja prihaja nadzor in iz nadzora milina in lepota.

Kako naj se spravimo k jogi?

Narediti prvi korak in se odločiti za prvo uro tečaja bikram joge bo mogoče najtežji korak, ki ga boste naredili. Za vas bo nekaj novega in drugačnega, zaradi česar boste morda malo prestrašeni in živčni. Iskali ste nekaj, kar vam bo v izziv, vas bo navduševalo in ob čemer boste osebnostno zrasli. Tudi jaz sem več let iskal usmeritev in pomen. Vsak dan se počutim blagoslovljenega, da sem našel nekaj, za kar čutim, da bo trajalo in bom lahko počel do konca življenja. Joga vam ne bo samo oblikovala telesa, in verjemite, da ga bo, ampak bo prispevala tudi k nečemu veliko bolj čarobnemu. Čez čas se boste zalotili, da nase gledate skozi drugačne leče, sebe in svet boste videli z drugimi oči. Spoznali boste, da ste lepi navznotraj in navzven. Svet bo postal bolj barvit in ugotovili boste, da je lepota povsod okrog vas in vi ste del nje. 

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij ONAPLUS.SI Logo

Zakaj imamo v uredništvu One radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
onaplus logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
onaplus logo

Naročite se
na OnaPlus in izkoristite
25% popust!

NAROČI SE