Gilberto in Carlo sta z bratom Lucianom in sestro Giuliano leta 1965 ustanovila modno znamko United Colors of Benetton, ki je v 80. letih prejšnjega stoletja s svojimi barvitimi modnimi kosi in močnimi družbenimi sporočili osvojila svet. 


Carlo,Gilberto, Giuliana in Luciano Benetton.


Kupce so navduševale njihove volnene pletenine in navdihovale kontroverzne oglaševalske kampanje slovitega fotografa Oliverja Toscanija, ki so vse povzemale vodilo italijanske znamke, da nas drugačnost bogati in da smo si vsi ljudje, ne glede na raso, barvo kože ali položaj v družbi, enaki.  



A italijanska modna zgodba o uspehu je v novem tisočletju naletela na težave. Konkurenca ponudnikov poceni hitre mode, kot so španska Zara, švedski HM in tudi japonski Uniqlo, jim je pričela spodjedati kupce in podjetje Benetton je v zadnjih letih zapadlo v velike  izgube. K sreči se ustanovna družina ni zanašal le na prihodek iz modne industrije. 



Po zaslugi Gilberta so si lastniška deleža zagotovili tudi v družbi Atlantia, ki je največji koncesionar na italijanskem avtocestnem omrežju in upravlja tudi z rimskima letališčema, v podjetju Autogrill, ki upravlja z restavracijami ob avtocestah, in v družbi Edizione, ki se ukvarja med drugim s telekomunikacijami in kmetijstvom. 


Gilberto Benetton Foto: Reuters


Od prvotne četverice, ki je zaznamovala italijansko modno industrijo tako Benttonove barve branita le še dva, 83-letni Luciano in 81-letna Giguliana. Najmlajši Carlo je za posledicami raka v 75. letu starosti umrl letos poleti, 77-letnega Gilberta pa je sedaj nepričakovana vzela kratka bolezen. Oba sta se od bližnjih poslovila na svojih domovih v Trevisu.